Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lefújószelepen gondolkozom!...

Zero001 kérdése:

Lefújószelepen gondolkozom! Véleméynek?

Figyelt kérdés
Lenne egy 170lóig chippelt gyárilag 131lovas PDTDI VW Golf4-em, amihez szeretnék lefújószelepet! Tudom, hogy dieselnél semmi haszna, de szeretném, ha kicsit adna a hangjához! Ehez érdemes nyitott rendszert csinálni, vagy felesleges? És ha már rakok bele, akkor a drágább (BlowOFF) szelepet tegyem, vagy elég egy 7-10ezres is, csak a hang miatt...? A BlowOff asszem bekötős, és kb 40ezer, egy sima kis szelep pedig 7-10... vélemények?

2021. márc. 23. 15:00
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
65%

A wastegate (megkerülő-szelep) és a blow off (lefújószelep) nem ugyanaz.

Az előbbi a turbó előtt van (sokszor a turbóval egybeépítve - nevezik drukk labdának is), a lényege, hogy amikor a turbó a már a beállított nyomást elérte és megfelelő sebességgel forog, akkor a kipufogógázt elvezeti (megkerülve a turbót) a kipufogóba. Ezáltal a turbó nem forog feleslegesen.

A lefújószelep pedig a turbó után van, és ha a megfelelő nyomást elérte a rendszer, akkor a felesleges levegőt elengedi vagy a szabadba (ez igazából a lefújószelep) vagy vissza a rendszer elejére (ezt nevezik bypass szelepnek és ilyenkor még jobb, ha az intercooler után van és a már hűtött levegőt vezeti vissza). Akkor is ez történik, amikor lelépsz a gázpedálról és a fojtószelep bezár. A turbó még pörög, de a fojtószelep nem engedi át a levegőt, ezért a turbó felé áramolna vissza, ami elég erős nyomásnak teszi ki a turbólapátokat. Ilyenkor a lefújószelep nyit és elmegy a felesleges levegő.

2021. márc. 24. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 D. Brasco ***** válasza:

11-es válaszát javítva,a wastegate a turbó előtt van annak leömlő oldalán.

"Ezáltal a turbó nem forog feleslegesen."

Ezt nem is értem....a wastegate lényege pont az hogy már ne forgassa meg még több kipufogógáz a turbót,hogy a töltőnyomás ne szökjön fel az egekig...nem tudom mi az a felesleges forgás egy turbónál.


"A lefújószelep pedig a turbó után van, és ha a megfelelő nyomást elérte a rendszer, akkor a felesleges levegőt elengedi vagy a szabadba"

"Akkor is ez történik, amikor lelépsz a gázpedálról és a fojtószelep bezár. "

A lefújószelep a turbó után van,annak nyomó ágán és csak akkor történik ez,mikor lelépsz a gázról.Lefújószeleppel nem turbónyomást vezérlünk,hogy az bármikor kinyisson "ha a megfelelő nyomást elérte a rendszer, ".

2021. márc. 24. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:
65%

Gondjaid vannak a magyar nyelvvel...


1. Pont ugyanazt írtam, hogy a turbó előtt van. :)

2. Itt is pont ezt írtam. A turbó felesleges egekbe történő forgását akadályozza meg a wastegate azáltal, hogy a már nem szükséges kipufogógázt a turbót megkerülve elvezeti. :)

3. Ennél igazat adok, de láttam már olyan rendszert, ahol a lefújószeleppel oldották meg a turbónyomás szabályozását. Természetesen ez nem ideális és nem is teljesen pontos, de működött. A wastegate 8psi-n volt, a lefújószelep 5psi-n. Amikor ennél többet töltött a rendszer, akkor a lefújószelep a felesleget kiengedte.

2021. márc. 24. 12:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 D. Brasco ***** válasza:
Ne aggodj,nincsenek gondjaim a nyelvvel,de tekintve hogy a turbónak 2 fele van,és azoknak is osszesen 4.része nem biztos,hogy helyes....sőt kifejezetten megtévesztő lehet ez a "turbó előtt" meg "turbó után" megnevezés.
2021. márc. 24. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!