Lefújószelepen gondolkozom! Véleméynek?
A wastegate (megkerülő-szelep) és a blow off (lefújószelep) nem ugyanaz.
Az előbbi a turbó előtt van (sokszor a turbóval egybeépítve - nevezik drukk labdának is), a lényege, hogy amikor a turbó a már a beállított nyomást elérte és megfelelő sebességgel forog, akkor a kipufogógázt elvezeti (megkerülve a turbót) a kipufogóba. Ezáltal a turbó nem forog feleslegesen.
A lefújószelep pedig a turbó után van, és ha a megfelelő nyomást elérte a rendszer, akkor a felesleges levegőt elengedi vagy a szabadba (ez igazából a lefújószelep) vagy vissza a rendszer elejére (ezt nevezik bypass szelepnek és ilyenkor még jobb, ha az intercooler után van és a már hűtött levegőt vezeti vissza). Akkor is ez történik, amikor lelépsz a gázpedálról és a fojtószelep bezár. A turbó még pörög, de a fojtószelep nem engedi át a levegőt, ezért a turbó felé áramolna vissza, ami elég erős nyomásnak teszi ki a turbólapátokat. Ilyenkor a lefújószelep nyit és elmegy a felesleges levegő.
11-es válaszát javítva,a wastegate a turbó előtt van annak leömlő oldalán.
"Ezáltal a turbó nem forog feleslegesen."
Ezt nem is értem....a wastegate lényege pont az hogy már ne forgassa meg még több kipufogógáz a turbót,hogy a töltőnyomás ne szökjön fel az egekig...nem tudom mi az a felesleges forgás egy turbónál.
"A lefújószelep pedig a turbó után van, és ha a megfelelő nyomást elérte a rendszer, akkor a felesleges levegőt elengedi vagy a szabadba"
"Akkor is ez történik, amikor lelépsz a gázpedálról és a fojtószelep bezár. "
A lefújószelep a turbó után van,annak nyomó ágán és csak akkor történik ez,mikor lelépsz a gázról.Lefújószeleppel nem turbónyomást vezérlünk,hogy az bármikor kinyisson "ha a megfelelő nyomást elérte a rendszer, ".
Gondjaid vannak a magyar nyelvvel...
1. Pont ugyanazt írtam, hogy a turbó előtt van. :)
2. Itt is pont ezt írtam. A turbó felesleges egekbe történő forgását akadályozza meg a wastegate azáltal, hogy a már nem szükséges kipufogógázt a turbót megkerülve elvezeti. :)
3. Ennél igazat adok, de láttam már olyan rendszert, ahol a lefújószeleppel oldották meg a turbónyomás szabályozását. Természetesen ez nem ideális és nem is teljesen pontos, de működött. A wastegate 8psi-n volt, a lefújószelep 5psi-n. Amikor ennél többet töltött a rendszer, akkor a lefújószelep a felesleget kiengedte.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!