Kétütemű autóval (Trabant, Wartburg, stb.) hogyan lehet átmenni a műszaki vizsgán?
Most találtam egy cikket, ami 2020. december 31-ig tartó türelmi időt ír.
(A fentiek mind igazak, de minimum két évtizede azt mondták, ezek a járművek (Trabant, Wartburg) már nem közlekedhetnek az eredeti, kétütemű motorokkal a káros anyag kibocsátásuk miatt. Akkortájt kezdtek megjelenni ezek négyütemű motorjai, amivel át lehetett építeni.
Talán volt valami türelmi idő, hogy meddig maradhatnak forgalomban a régiek. És a mi autónk is részben ezek kitiltása miatt lett olyan kelendő.
Aránylag olcsó volt, és megfelelt az előírásoknak.)
Nem kötelező, minden az utakon futó autónak a legújabb Euro6-os normát teljesítenie. A legújabb szigorú szabályok, mindig az újonnan forgalomba helyezett autókra vonatkozik. A meglévő használt autóknak a forgalomba helyezésekor lévő szabályoknak kell megfelelnie.
Gondolj bele, ha nem így lenne, a jelenlegi autópark 80%-a mehetne kapásból a bontóba. Egy megkímélt, gyári állapotú, teljesen használható 10 éves autó is mehetne a bontóba, csak azért mert még Euro5-ös. Ugyanígy a Trabantnak, Wartburgnak is a gyári értéket kell produkálnia, nem az Euro6-ot.
Hogyan lehet átmenni a vizsgán?
Semmi mást nem kell produkálni, csak annyit, amit a gyári előírásokban találsz.
Mint írtam, a kérdés azért jogos, mert a kitiltásukról volt szó bő két (3?) évtizede. A türelmi időt többször kitolták, az utolsó ilyen, amit sok helyen megtalálsz 2020. december 31. volt.
Jelenlegi szabály szerint 2000 ppm CH kibocsátás a megengedett.
Ha nem sok átalakítás van az autón vizsgáztasd le OT-ra.
Nem kell törődnöd az állandóan változó normákkal, és még az autó értéke is stabilabb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!