Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kétütemű autóval (Trabant,...

Kétütemű autóval (Trabant, Wartburg, stb.) hogyan lehet átmenni a műszaki vizsgán?

Figyelt kérdés
2021-től szigorodtak a károsanyag-kibocsátási normák. Katalizátort kell szerelni az autóba, vagy egy jobb állapotú példány amúgy is teljesíti ezeket az előírásokat? Illetve ha katalizátor kell, azt hol lehet szerezni, kell-e rá engedély, és mennyibe kerül?

2021. márc. 23. 01:07
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Az új, most készülő autókra szigorodtak a kibocsátási normák. Minden autónak azt az adatot kell tudnia, ami akkor volt elvárt, amikor készült. Egy 2013-as Mazda 2-esnek se a 2021-es normákat kell teljesítenie, hanem a 2013-asakat.
2021. márc. 23. 02:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
Az ilyen normák mindig csak az újonnan forgalomba helyezett autókra érvényes.
2021. márc. 23. 06:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
87%

Most találtam egy cikket, ami 2020. december 31-ig tartó türelmi időt ír.


(A fentiek mind igazak, de minimum két évtizede azt mondták, ezek a járművek (Trabant, Wartburg) már nem közlekedhetnek az eredeti, kétütemű motorokkal a káros anyag kibocsátásuk miatt. Akkortájt kezdtek megjelenni ezek négyütemű motorjai, amivel át lehetett építeni.

Talán volt valami türelmi idő, hogy meddig maradhatnak forgalomban a régiek. És a mi autónk is részben ezek kitiltása miatt lett olyan kelendő.

Aránylag olcsó volt, és megfelelt az előírásoknak.)

2021. márc. 23. 07:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
87%

Nem kötelező, minden az utakon futó autónak a legújabb Euro6-os normát teljesítenie. A legújabb szigorú szabályok, mindig az újonnan forgalomba helyezett autókra vonatkozik. A meglévő használt autóknak a forgalomba helyezésekor lévő szabályoknak kell megfelelnie.

Gondolj bele, ha nem így lenne, a jelenlegi autópark 80%-a mehetne kapásból a bontóba. Egy megkímélt, gyári állapotú, teljesen használható 10 éves autó is mehetne a bontóba, csak azért mert még Euro5-ös. Ugyanígy a Trabantnak, Wartburgnak is a gyári értéket kell produkálnia, nem az Euro6-ot.

2021. márc. 23. 07:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%

Hogyan lehet átmenni a vizsgán?

Semmi mást nem kell produkálni, csak annyit, amit a gyári előírásokban találsz.

2021. márc. 23. 09:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
72%

Mint írtam, a kérdés azért jogos, mert a kitiltásukról volt szó bő két (3?) évtizede. A türelmi időt többször kitolták, az utolsó ilyen, amit sok helyen megtalálsz 2020. december 31. volt.


Jelenlegi szabály szerint 2000 ppm CH kibocsátás a megengedett.

2021. márc. 23. 09:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 veterán vas ***** válasza:
82%

Ha nem sok átalakítás van az autón vizsgáztasd le OT-ra.

Nem kell törődnöd az állandóan változó normákkal, és még az autó értéke is stabilabb.

2021. márc. 23. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim válasza:
87%
Gyári értékekkel átmegy. Németek sem tesznek rá semmit, szét pöfékelik a felvonulásokat és amit látsz az a mosoly és nem a "hogy merészelitek" felkiáltás.
2021. márc. 23. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
100%
Ez lenne a természetes hozzáállás, de mindig akad valami világmegváltó zöld-gondolkodású.
2021. márc. 23. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!