Szerintetek melyik a legjobb ÚJ autó 5 millió Forintig?
Sziasztok!
Keresem a legjobb ár-érték arányú új autókat kb. 5 millió forintig. Ti miket/mit ajánlanátok?
Amiről nem tudok az nem is érdekel. Remélem még 300.000 kilométerig rejtőzköni fognak.
A szócializmusban volt újonnan vásárolt ladám. Az egy őszinte autó volt.
Nem voltak rejtett hibái. Átlag 1000 kilométerenként elromlott rajta valami. 100.000 kilométernél már nagyon lötyögött a kormányműve és 1000 kilométerenként bekortyolt 1 liter olajat.
Műszaki szempontból kevés olyan különbség van, ami alapján érdemes differenciálni, szerintem amit a legfontosabb eldönteni, hogy olcsó autó kell hétköznapi használatra vagy olcsó autó hosszú utakra és nagy strapára.
Ha előbbi, akkor csak és kizárólag open deck (nyílt vízterű talán a magyar szakszó rá) motorban gondolkoznék, aminek 3 legjelesebb képviselője a Toyota KR (Aygo, Yaris), Fiat Firefly (500, Panda) és a Renault 1.0 (Twingo, Clio). Ilyen még a Peugeot 1.2-es Puretech és Suzuki 1.0 Boosterjet motorja, illetve a VW 1.0 TSi és a Hyundai-KIA 1.0 is. Régen nagyon sokan féltek ettől a motor gyártási módszertől (sőt, sok autógyár még ma sem mer open deck motorokat gyártani), mert törékeny volt, de a mai öntészeti eljárásokkal pont ugyanolyan tartós hengerek gyárthatóak, mint ha tömör motorblokkról lenne szó. Hogy miért éri meg ezzel kínlódni? Nos, közhelyként szokták elmondani a villanyautó pártiak, hogy az elektromotornak nem árt annyira a rövid távú használat, mint a belső égésű motoroknak ami igaz is, de a belső égésű motorok között talán pont ez az az alfaj az, ami a leginkább tűri a rövid utakat. Mivel a hűtőfolyadék körbeöleli a hengereket (ráadásul eleve kicsi a térfogata) gyorsan felmelegszik. S mivel ilyen igénytelen a használati körülményekre meri nagyon sok gyártó olyan országokban is forgalmazni (India, Dél-Kelet Ázsia, Dél-Amerika), ahol még nem nagyon alakult ki műszaki kultúra, mert így nem tudja a felhasználó elrontani, mint mondjuk egy kifinomultabb motort. Ráadásul eleve nincsenek túlhúzva az alapváltozatok, az 50-60 kW-os kategóriában a legkomolyabb műszaki megoldás amivel találkozni lehet az a szelepvezérlés állítás valamelyik alap formája.
Ha utóbbi szempont a fontosabb akkor sem feltétlen kell elvetni az open deck blokkokat, csak nyilván más szempontok kerülnek előtérbe - lehet, hogy már megéri egy erősebb (60-80 kW) blokkra ráfizetni vagy épp a csomagtartó kapacitása lesz a fontosabb - a Dacia Lodgy pl. nem véletlenül népszerű, még ha csak családi autó támogatással is vehető meg 5 millió forint alatt, de azzal eggyütt még sok más kategóriatárs is lehet olcsóbb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!