Egy adott fokozatban húzattad már ki az autódat a tiltásig? Mire számíthatok ha kipróbálom?
8gen Civic-em van, kérdezték már többen is hogy mennyinél váltok, és amikor mondtam egy példát hogy 3.ban 2500-nál, volt aki mosolygott rajta.
Én nem gondolom hogy nagyon forgatni kéne mert így is húz még 4.ben is.
De most már felbiztattak, és szeretném megnézni üzemmeleg motornál hogy milyen is amikor 7ezernél megáll a mutató.
Gyakorlatban ez hogy néz ki? 1-ben is megcsinálhatom, vagy érdemesebb 2-3ban ahol már nem olyan nagy az áttétel? Váltásnál essen vissza a fordulat kicsit?
3-ban már 150 körül lesz a vége.
Ha már 20-30 perce mész a kocsival, elég meleg a motor, nyugodtan lehet küldeni neki. Ne forgasd el teljesen leszabályozásig, a piros előtt válts el, különben oda az élmény :D
Amúgy pörgős japán motor nem lesz annak semmi baja, csak ÜZEMMELEGEN csináld.
Ha üzemmelegen csinálod (ne csak a víz, az olaj is legyen meleg), semmi baja nem lesz. Ezért találták ki a leszabályzást. Ez az a fordulat aminél még biztosan semmi baja nem lesz a motornak.
Nekem dízelem van. Műszaki vizsgán a füstölést úgy mérik, hogy álló helyzetben üresben alapjáratról hirtelen lepadlózzák a motort tiltásig. Ezt háromszor megismétlik. Az optikailag mért füstölésnek mindhárom esetben határértéken belül kell lennie. Benzinest valószínű másképp mérik, de még a dízel is kibírja a leszabályozásig forgatást. Használat közben nem szoktam eddig kihúzatni. 5200-nál tilt, rendszerint 4000-4500-nál elváltom autópálya felhajtón is.
Semmi baja nem lesz tőle a motornak. A tiltás azért tiltás, mert ez az a fordulatszám, ahol még nem lesz semmi baja. Nálam csak 6500-nál van, de 8-9000-ig biztons nem ütnének össze a szelepek a dugattyúkkal. Sosem a fordulatszám öl, hanem a kis fordulaton alacsony olajnyomással történő gyilkolás az "üzemanyagtakarékosság" jegyében.
Nem is egyszer kihasználtam már. Amikor egy hazaút tényleg sürgős volt, negyedikben tiltáson végig a pályán 200 km-t. Nem kell nagy sebességre gondolni, ez kb 170 km/h volt.
És a végén a bónusz, amit már eddig vagy tízszer beírtam. A nagy rábaringes Toyota teszt: egy Corollát és egy Carinát zavartak körbe a Rábaringen 100.000 kilométeren keresztül. Maximális teljesítménnyel, azaz szinte folyamatos tiltáson. A motoroknak semmi baja nem lett, a futómű azért megérezte a döntött kanyarokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!