Behúzzátok a kéziféket ha lámpánál vártok a zöldre?
Figyelt kérdés
engem már pár éve azzal piszkál apa, hogy ha állok a lámpánál húzzam be a kéziféket mert ha lábbal fékezek világít a féklámpa és kiég az izzó aztán lehet kicserélni.
Apának két autója van és amit most használok az is az övé volt csak elbirtokoltam , eddig neki két évente mindig kellett kéziféket állítani vagy beállt a féknyereg vagy bowden szakadt el mert úgy húzogatja mint valami kikopott teherautó váltó lenne. Nekem meg semmi baj a kézifékkel, most müszakizik a kocsi és semmit nem kellett rajta piszkálni, de valóban egy izzót ami asszem 150 forint volt az ki kellett cserélnem, szóval abban igaza van, hogy kiégett az izzó 4 év alatt, gondolom azt amúgy a gyárban tekerték be, de mindegy.
Ti hogyan csináljátok? Persze nem az alföldön lakok sajna, ott szerintem még sebességbe sem kell tenni a kocsit, igaz-e? Nem gurul el.
Indexel is spórolni kell ám, kizárólag közvetlen kanyarodás előtt ;)
Én ettől kapok agyfaszt. Nem túrista, tudja hova megy, utolsó pillanatban jelez fékezés után. Nehogy megtudja a mögötte lévő mi a szándéka...
2021. febr. 26. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
22/32 anonim válasza:
21 ezt még tudják azzal überelni, hogy megáll majdnem intenzív fékezéssel, aztán kicseszi jobbra az indexet, hogy ja én itt megálltam.
2021. febr. 26. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
23/32 anonim válasza:
#22
Ezt bele kellene mindenkibe verni.
Jelezd a szándékodat időben! Nyugodtan villoghat az index sokáig, nem költség!
Nem vizsgán vagyunk, rakd ki 2 utcával előbb az irányjezést! Akkor én nyugisan leveszem a gázról a lábam, motorfék, nem fogyaszt az autóm, mindenki jól jár.
Féklámpa az orrom előtt ehhez képest nulla kellemetlenség :)
2021. febr. 26. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
24/32 anonim válasza:
Én soha nem húzom be a kéziféket olyankor. Egyedül vasúti átjárónál szoktam mert tőlünk nem messze van olyan ahol 6-8 vagy akár 10 percet is várni kell több vonat áthaladás miatt van ez egyébként. Én egyedül akkor húzom be a kéziféket de csak egy kicsit annyira hogy az autó ne guruljon el maximum ha tolják vagy kicsi gázzal menne. Ha meg mégis megindul húzok rajta vagy rögtön beletapodok a fékbe de akkor is azért hogy a mögöttem lévő autósnak ne égjen ki a szeme, meg persze a lábam is elfárad ennyi idő után. Meg én alapból ritkán kézifékezek mert egyrészt az jobban elnyúlik főleg a kézifék kötél és lehet hamar cserélni. Meg télen be is fagyhat főleg hosszabb állásban. Ahol lehet motorfékkel rögzítem csak az autót, ahol meg jobb a kézifék ott azt használom. Az hogy apád attól fél hogy kiég az izzó. Egy jó minőségű gyári vagy márkásabb izzó nem fog ennyitől sem kiégni. Én egyszer cseréltem izzót akkor is valószínűleg még a gyári volt benne mert úgy be volt gyógyulva a foglalatba hogy az üveg részét fogóval szét roppantottam és a foglalatra csak úgy bírtam fogóval normálisan ráfogni hogy kitudjam húzni belőle és az autóm akkor volt 16 éves. Persze nem a legolcsóbb noname vackot vettem bele hanem egy nevesebb gyártótól amolyan közép árkategóriásat, kb 4 éve volt ez és még mindig működik, pedig az autó 2 éve a tesómnál van, minden apró vacak miatt hozzám jön elsőként hogy csináljam már meg, és izzó csere még nem volt hátul, egyedül a tompított volt cserélve egyszer mióta nála van. Abból is már elgrégi volt benne amit én cseréltem legutóbb. Azt párban kicseréltem mert a másik is kb annyi idős volt így elvolt könyvelve hogy az is elköszön pár hét múlva így vettem neki párban egy jó minőségűt hogy egy ideig le legyen a gond és ennyi.
2021. febr. 26. 23:14
Hasznos számodra ez a válasz?
25/32 anonim válasza:
Hát azért az Alföldön sem minden tükörsima! :)
Én lámpánál csak akkor kézifékezek, ha üresben elgurulna az autó, és még sokat kell várni (ha már nincs sok a zöldig, van, hogy csak a fékpedált taposom). Ezen kívül pedig meredekebb emelkedőn elinduláshoz, illetve az autó rögzítésére a motor leállítása után használom.
Az viszont eszembe nem jutna, hogy a féklámpa izzókat kíméljem... :)
2021. febr. 26. 23:32
Hasznos számodra ez a válasz?
26/32 anonim válasza:
23 azért 2 utcával előbb is tud veszélyes lenni. Valaki félreértheti, és az első utcából kijön eléd. Pont a napokban olvastam valami német oldalon, hogy ilyenkor ráadásul perben a kijövőt marasztalták el, mert mivel közel volt az utca meg utána egy üzem kapuja, meg kellett volna várni, hogy hová akar a delikvens bekanyarodni.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!