Militec adalékról véleményekre vagyok kiváncsi?
Először is.
Az olaj egy komplex elegy.
Nem véletlenül van úgy jól, ahogy egy diplomás vegyész kitalálta. De lehet feleslegesen tanult 7 évig, s fizetett milliókat az egyetemre.. mert az adalék megoldja, amit ő nem tudott a hülye fejével.
Köztudott, hogy azért nem rakunk ilyeneket az olajba, mert akkor lehet egyik tulajdonsága megváltozik tényleg pozitív irányban, de lehet egy másik tulajdonsága pedig sokkal rosszabb lesz.
Ha még az sem gyanús,hogy ajanlják mindenhez, fegyverolajtól kezdve benzin adaléknak, váltó olajnak, akkor bátran használd.
De majd ne itt keresd az okát ha bármi probléma van. Legyen pénz szerelőre is az otthoni tákolás helyett
7 évig? Én 2001 és 2006 között jártam az ELTE vegyész szakára, de akkor még csak 5 éves volt a képzés. PhD pedig 2 év alatt nem igen jön össze, ha erre gondoltál. Az alsó hangon is 3, de inkább 4 év.
De hogy a kérdésre is válaszoljak, motorolajba én se töltögetnék semmi mást. Ki van az találva, sok százezer km-t elmennek vele az autók általában gond nélkül. Jó minőségű, az autó gyártójának az előírása szerint (nem csak viszkozitás!) motorolajat kell használni és ez pont elég.
Régebben üzemanyag adalékokat próbáltam sok félét. Ezektől sem a csodát vártam, hanem inkább a kíváncsiság hajtott. Egy-egy flakon nem olyan őrült összeg és kíváncsi voltam mi igaz a ráírt marketing szövegből. Nos, egyiknél sem vettem észre az ég világon semmilyen változást.
részben igazatok van ,de nagyot tévedtek ha azt hiszitek,hogy a szent vegyész mérnökök a legjobbat keverik ebben a fogyasztói társadalomban!sőt elég nekik ha azt a kötelező szabványt hozza az olajuk amít az autó gyártója megszab ,aki mint tudjuk korántsem örökre tervezik az autót!
az olajnak tisztítania(detergens diszpergens)kell,felhabzás ellen védenie(habgásgátló adalék) és megfelelő tbn tartalékkal rendelkeznie a sav lekötéséhez hogy a tömítéseket és a környezetet védje,(kap egy kis tömités védő adalékot is)
stabil molekula szerkezet kell neki hogy könyen áramoljon és hogy ne égjen meg pont ezért birnia kell az oxidációt is!(erre vannak a modern szintetikus alapolajok) Ezek betartása után kiválasztják az optimális surlódás csökentő adalék menyiséget hogy a gyár által meghatározott csere intervallum alatt a fentiek teljesüljenek.
a modern oaloknak több kritériuma van mint a régieknek pl lspi gyujtás hibát orvosolnia kell az olajnak(turbos benzines motorok) ,pl a volkswagenek szigorú szeleptisztasági szabványai vannak ,plusz a szük illesztések végett stabil viszkozitásunak kell lenniük!különben a shük réseknél a vastagabb olajfilm magasabb surlódást és üzemanyagfogyasztást eredményez.
szóval valóban ha valakinek modern autója van a legjobbat azzal teszi ha a belevaló olajat rakja bele gyakoribb csereintervalumokkal.
De! Egy régi motornál aminél megengedbek sokfalyta olajat ,még a afélszintrtikus 10w40-et is(amik hajlamosak megégni habzani,olajsarat képezni és rosszul áramlanak stb) miért is ne rakhatna az ember olyan adalékot mondjuk egy fejlett group 3 as szintetikus 5w40 mellé rövidebb csereintervalumokkal,hogy biztosra menjen nem okoz nagy kárt.
Az olyan adalékokat ki se probálnám amik az olaj adalékcsomag rendszer3be nyúlnak bele mert az egyik a másik rovására megy bizonyos km után,
De kutattam olyan adalékok után amik nem nyulnak az aceába és az asalékcsomagba.
ha igaz amít a gyártó állítt a k2 militec ilyen 3s ha azon az elven müködik amit leírnak az sem fura hogy váltóba és minden olyan berendezésbe lehet ahol magas hömérsékleten fémes surlodas lép fel!
Viszont korántsem biztos hogy tudja amit igér ezért voltam kiváncsi tapasztalatokra!
Plusz mondok még egy példát ha lenne olyan adalék ami acea szerint is megegyezik a használt olajjal plusz viszkozitás szerint is csak mondjuk észter az alapolaj ami igen jó tulajdonságokkal rendelkezik,plusz a használt olaj adalékcsomagját tökéletesen oldott állapotban tartja!
Figyelj már...én is hallottam olyat , sőt olvastam is, hogy a föld lapos.
Mégsem hiszem el.
A te dolgod mennyire dőlsz be a marketing szövegeknek.
Teljesen nyilvánvaló, hogy csodák nincsenek. Ha mégis, akkor a Vatikánt kéne értesíteni ez ügyben. 😂
Kérdező!
Szépen összefoglaltad.
Viszont hidd el, ebben inkább csak üzlet van.
Semmi más. Nekem nincs tapasztalatom.
mellesleg egy ebben a szakmában tanult embertől hallotam, hogy a nagyobb gyártóknak mivel nagytételben gyártanak,minden apró fillért meg kell fogni ezért,addig addig tesztelik az olajat hogy pont annyi adalékot rakjanak bele amenyi megfelel a kritériumoknak se többet se kevesebbet,a ha agey nagyobb gyártó agyondicséri az olaját az föleg csak marketing.persze a kisebb gyártóknál meg a minőségelenörzésel lehetnek gondok.
szóval érdekes egy téma ez.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!