Volvo S40 (1997) miért nem indul?
Autó szakértőknek jöttem egy érdekes rejtéllyel.
A sztori:
Az autó megfelelően indult, ment, járt, aztán leparkoltam vele kb 2-3 napig, s mikor elkellett volna indulnom vele, többet már nem indult
Probléma: elfordítom a kulcsot, halvány a műszerfal, indítanék, és semmi, eközben nagyon gyorsan kattogott az indító relé (mostmár nem)
1.nap: ráraktam a bikázót, indítanék, de még mindig halvány a műszerfal, bárhogy rakom a bikázót, mintha nem is látná hogy van, viszont mikor elfordítom a kulcsot indítás pozicíóba akkor világosabb lesz a műszerfal, de semmi hang.. (legelső bikázásnál, működött az önindító, de nem indult)
2.nap: elősször hihetetlen gyorsan kattogott az inditó relé, gondoltam hogy az aksival van valami, de az aksi jó állapotban van, és multiméterrel teszteltem, a kábelek is jól vannak rajta.
3.nap: gondoltam összekötöm külön kábellel. az indító relé 87 vagy 30-as terminálját is összekötöttem KÜLÖN kábellel gyújtás alatt, de semmi hang...
észrevételek:
1. az üzemanyag pumpa nem ad ki hangot, eddig nagyon hangosan lehetett hallani hogy "feltölt"
2. régebben is volt hogy kattogott a relé, akkor a testkábel volt rossz, készítettem neki vadonat újat, azóta nagyon szereti az autó.
3. indításnál, vagy a relé kattog, vagy a lambda szonda jele villog egyszerre a "kösd már be magad te paraszt" kattogó jelzőjével, vagy a rádió próbál meg random elindulni, de aztán rájön hogy nem tud, ezért leáll... de aztán újra és újra megpróbálja csak azért is
Megpróbált dolgok:
1.bikázóval indítás... legelső alkalommal működött az önindító, pörgette a motort, de nem indult be.
2. indító relé terminál összekötése az aksival...
3. addig próbálkozni amíg egy csoda folytán be nem indul
Feltételezéseim:
Valamelyik pozitív kábel mehetett tönkre szerintem, de furcsa hogy nem működik az önindító, sem az üzemanyagpumpa, de mégcsak az inditórelé 30/87-es terminálja sem, gondolom nem mehetett tönkre pont egyszerre 3 kábel? avagy lehet hogy valamelyik dolog okoz short-ot, és emiatt nem indul? hol keressem a problémát? előre is köszönöm!
Update:
ez történthetett: esett az eső, ráesett valamire ami zárlatot kapott, az internal lights biztosítéka kivétele után 7.76Volt helyett felugrott 10-re az aksi, a zárlat miatt az egyik testkábel "megsérült?" ami pont a üzemanyagpumpa relé-hez kell.. holnap kötök mellé egy kábelt ami az autó csavarjához lesz kötve, és elvileg futnia kell, majd leírom ha működött
Update:
Hol a fszomba van az üzemanyagpumpa relé? az össze relét kihúztam de még mindig megy hátra feszültség :D és hallok még egy relé kattogást benne a műszerfalban, na ahoz hogy a rákba férjek hozzá? :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!