Valóban drágábbak lettek az új autók, vagy mindössze mi érezzük így, esetleg csak felvan fújva a dolog?
Gondolok itt az -alsó, -közép és -felső kategóriás autókra.
Persze egyre több az extra az fapad modellben is, lehet ezért lesznek drágábbak?
#10: tudom, hogy 4,5 millióért milyen szép(nek tűnő) használt, 7-8 éves, 150e km-t futott 3-as BMW-t lehet venni, de akinek tényleg nem számít a szomszédoknak villantás, hanem szeretne egy garanciális, olcsón fenntartható új autót, annak a Dacia teljesen jó választás. Ráadásul ezeknél az eleve alacsonyra árazott új autóknál az értékvesztés sem olyan durva, megkockáztatom, hogy a BMW kevesebbet fog érni még 5 év múlva, mint az új Dacia...
Egyébként megközelítőleg sem olyan fapados, mint ahogy beállítod, a "Sandrero Stepway Comfort" fantázianevű dologban kb. ennyiért van LED fényszóró, elektromos ablakamelő elöl, esőérzékelős ablaktörlő, fényérzékelős fényszóró, tempomat, visszagurulásgátló, manuális klíma, okostelefon integárció TFT kijelzővel, +230e-ért meg tolatókamera, holttérfigyelő, parkolóradar, automata klíma és hátul is elektromos ablak. Ez azért nem a '93-as régiswift kategória, ahol extra volt a kalaptartó.
És nem, nincs Daciám, csak megértem a vásárlóit.
A környezetvédelmi és a biztonságtechnikai követelmények hihetetlen mértékben elszaladtak az utóbbi időben, és ezen előírások betartásához szükséges technológiát a vásárlónak is meg kell fizetnie. Ez már olyan mértékben zajlik, hogy annak ellenére, hogy az autók ára nő, maguk a gyárak egyre kevesebbet profitálnak egy-egy eladott autón, ez kényszeríti őket a folyamatos egyesülésre, hogy némi technológiához jussanak egymástól és csökkentsék a konkurenciát, ami persze csökkenti a szabadpiaci versenyt és monopol helyzetbe hozza őket.
Az egész autóipar olyan már mint egy kártyavár, teljesen bizonytalan, hogy mikor jön el a pillanat, amikor már nem fognak tudni mit értékesíteni, és ha ennek fejébe benyelnek egy vw botrány szintű büntetést, akkor összeborulhat az egész világot behálózó beszállító hálózatokkal együtt.
11/12 anonim
Ezek aztán a veretes extrák
Azért a manuális klímát, elektromos ablakemelőt, esőérzékelős ablaktörlőt tényleges extraként szerintem erős dolog kezelni 2021-ben.
És nem, nem kell bmw-t venni. Valamiért az összes Dacias-nak megvan ez a komplexusa, hogy akkor a másik biztos csak bmw-t vesz, vagy mergát.
Ez a felszereltség bármilyen 2007 körüli hasonló autóban benne van. Nem kell hanyadt vágni magad tőle.
Mondjuk azért vicces, hogy kiemeled a messze leginkább extrázható darabot az egész palettáról.
Aztán ki lehetne térni erre a szomszédnak villantós érvre is. Szerintem inkább nagyobb villantás az, hogy kihozod a legolcsóbb, legfapadosabb márkát a szalonból de legalább új, mintha szétnéznél 10 éves autók háza táján. De kinek mi.
Miattam vehet bárki, csak nem tudom mi a lényege.
Én sem vagyok bmw-s, sem mercedeses. Sőt audis sem.
5 évesen vettem 2 misiért skodát. Most 10 éves és az 5 év alatt a megelőző karbantartásokkal együtt nem ment el rá 500 ezer.
Úgyhogy részemről felejtős minden új autó. Márkaszerviz marha drága. Garancia meg kb semmit se ér.
#13: úgy írod ezt, mintha nem nézhetne bárki utána a hahun, hogy egyáltalán nem volt általános 2007-ben ilyen felszereltség, még prémium autókban sem. Nem néztem végig, de biztosan nem egyedül ez a modell felextrázható, csak azért választottam a Sanderot, mert az most új, azzal van tele az internet.
Lehet jönni amúgy a kirívó példákkal, amikor a 10 éves autó három fillérből fenntartható még 10 évig, de átlagban ez azért lássuk be, hogy nem lesz így. Minden öreg autó lutri, még akkor is, ha értesz hozzá. Aki biztosra akar menni, és nem akar különösebben foglalkozni az autó karbantartásával a kötelezőkön túl, annak az új autó jobb megoldás. Ha te inkább kockáztatsz öreg autóval, az a te döntésed, és még az is lehet, hogy szerencséd lesz és a végén jobban jársz, de ettől még nem idióta a Daciás sem.
Nem a 13-as vagyok, de a 2005-ös Astrámban is benne voltak ezek, sőt még más egyebek is (navigáció, kanyarkövető xenon fényszóró, adaptív lengéscsillapítók, stb...). Igaz az nem az átlagos céges fapad-Astra volt, amiből minden sarkon áll egy, bőven fel volt felárért extrázva.
Amúgy Dacia és BMW között is van élet. Van pár köztes autótípus, aminek viszonylag jó lehet az ár-érték aránya.
Ami azt illeti én is jobban preferálom az új, garanciális autókat, mint más levetett vackát az esetleg elsumákolt dolgokkal. Noha új Daciám, se használt BMW-m nekem sem volt még.
13as vagyok
Nyilván azokat az extrákat amik effektíve nem léteztek 2007 körül, azokat nem tekintem ide
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!