Mennyivel lesz tobb a fogyasztása egy autónak, ha chip-tuningoljuk?
Ez nem így működik.
A chiptunif igazából egy optimalizáció. Nagyon lebutítva annyit mondasz meg neki hogy az ecu amit irányít azt más értékek alapján tegye. Pl máskor gyújtson, bizonyos levegő mennyiséghez mennyi üzemanyagot adagoljon, stb.
El kell hogy keserítselek, de az üzemanyag mennyiségének növelésével pl nem tudod a végtelenségig növelni az erőt az oxigén mennyiségének növelése nélkül. Egyszerűen nem ég el olyan gyorsan. Ha túl sok üzrmanyagot adagol a gép akkro képes akár alapjárati problémákat is generálni vagy lefulladni az autó.
Lehet persze játszani hogy magas vagy alacsony fordulatra akarod az erőt. De szívóból a +8-10% csak a chippel az már egy egy nagyon jó arány. Annyiért meg egy 1.6 vagy 2 literes szívót nem éri meg elvinni a szakemberhez aki megcsinálja.
Szóval arra akarok kilyukadni hogy chiptuning az hiába van a köztudatban úgy mint gyors és olcsó extra paci cucc, igazából az érdemi modosítások optimalizálására van.
Ha mondjuk turbósítod vagy egyéb módon valamennyire átalakítod a motort. A lóerőket nem a chip fogja adni magában, hanem minden más. A chip arra van hogy az autó tudja használni.
Fogd fel úgy mint a drivereket a pc-n. Abból is hiába teszed fel a legújabb NVIDIA kártya driverjét ha nincs hozzá hardware, ugyan annyit fog tudni a géped mint elötte. Chippelt autó is max kicsit jobban húz 2-3k rpm között, de cserébe gyengébb lesz 5-6k rpm között.
5-ös a több üzemanyag sehol se probléma. A legolcsóbb kínai ac pumpa is simán tudna dupla annyit nyomni mint amennyire szügség van. Az üzrmanyag és az oxigén aránya a fontos. A szívó azért szívó mert az oxigént szívja a hengerbe. Az autó motorjának a térfogata a levegőre vonatkozik az összes hengeren. Tehát ha több üzrmanyagot akarsz azonos idő alatt elégetni nagyobb erőért akkor vagy nagyobb térfogatú szívó kell, vagy le kell nyomnod a torkán a levegöt. Erre van a feltöltés. Azaz a turbó vagy a supercharger. A turbót ugye a kipufogógáz hajtja meg, a superchargert pedig a motor maga. Elöbbinek van egy feltöltési ideje, utobbi általában jobb reakcióidővel rendelkezik, de ő maga is eszik a motor erejéből így nem annyira erő gazdaságos mint a turbó. Kinek mi a szimpatikus. Turbóhoz persze az ASL-t (anti lagg system - durrog csattog kommandó) is meg lehet említeni de aki akar rá googlez.
És ugye van a nitro. Ami kémiai úton oxigént képez nagy mennyiségben. Funkciója ugyan az mint a turbónak. De más megközelítés más hatásfokkal, pozitívumokkal és negatívumokkal.
A lényeg hogy nem az üa mennyisége a baj. Az oxigén mennyisége. Ha tudsz bele valahogy többet fújni akkor szinte biztos hogy a gyári üa pumpád bírni fogja. No a chiptuning meg arra van hogy közöld azzal az üa pumpávan hogy nyomjon is eleget.
Mielőtt elszállnál a csipszeléssel, nézd ezt meg és lehet elszomorodni hogy hogy átverik a tuning cégek a kuncsaftokat.
585LE helyett iszonyú pénzért 850-et igértek és alig több mint gyárilag !!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!