Ha chip tuningot tetetek a kocsiba, tényleg növekszik a teljesítmény (kW/LE), és csökken a fogyasztás? Létezik ez?
turbódízelnél van csak értelme.
szivó dízenél semmi.
benzinesnél komolyabb hengerfej és vezérlés átalakítás után (kb 6-800.000ft) már érezhető
A fogyasztás nem csökken a benzinesnél hanem 10-20%ot nő.
Turbódízelnél elképzelhető a csökkenés de akkor teljesítményveszteség is lesz a nagy légfelesleg miatt.
Turbódízelnél a chiptuningot nem beleteszik hanem átírják a vezérezést (tunigbox-ot lehet bele tenni de ez csak és kizárólag 1 paramétert módosít és többlet üzemanyagot ad. Az "okos" autó ezután több üzemanyaghoz több levegőt enged ezáltal nagyobb robbanás = több lóerő)
A ECU vezérlésének átírásánál már több paramétert állítanak (érezhetőbb a javulás de épp olyan káros)
Élettartamra nézve alig lesz változás. kivéve ha barom módjára használod. akkor valóban akár lefeleződhet az élettartam.
pedig létezik, mivel benzinesnél elsősorban az előgyújtást növelik chiptuningnál, nem pedig a befecskendezett benzin mennyiséget, ezért is létezik olyan chip tuning, amikor a 100-as oktánszámú benzinhez állítják be a motort, mivel a magasabb oktánszámú benzintől kevésbé kopog be a motor, tehát tovább csavarható az előgyújtás, vagyis még tovább növelhető vele a hatásfok, mivel ugyebár az előgyújtás növelésével javul a motor hatásfoka, tehát azonos vezetési stílus mellett csökken a fogyasztás, mert kevésbé kell nyomni a gázt...
ez persze csak akkor igaz, ha nem változik a vezetési stílus, mert nyilván ha jobban, vagy csak ugyanúgy nyomod, akkor nem fog kevesebbet enni, mert ez sem varázslat, csak fizika, csak épp a hatásfokon van a hangsúly...
Ezzel a hatásfok növeléssel hány % lesz a teljesítmény növekedés?
És mennyivel lesz drágább azonos mennyiségű 100-as benzin?
Mert ha eddig evett 10 litert az autó a 420-as 95-ösből ( 4200/100km) és most fog enni 9 litert a 470-es 100-asból (4230) akkor nem igazán lesz vele pénzre fordítható megtakarítás. Ha javult 10%-ot a fogyasztás, de ez majd a válaszból kiderül.
A chiptuning egy szívómotornál mindössze csak egy optimalizálás a benzin minőségéhez. Nem kell hőbörögni, hogy "na persze a gyártók nem tudták megcsinálni majd jön a hülyegyerek a laptopjával aztán okosít rajta"... erről szó sincs.
A gyártók arra gyártanak autókat, hogy te megvedd és a világban bárhol használhasd, még ott is, ahol 91-es benzinnél jobbat nem találsz, tehát a kocsinak azzal is működnie kell, ezért nem húzhatják fel csak úgy a 95-ös meg 100-as benzinre, mert szerintem elég szarul esne, ha mondjuk épp egy távoli utazáson 91-es vagy még rosszabb benzint tankolva egyszer csak elkezdene rángatni és elgyengülni az autó, mert a kopogásérzékelő bejelez, ekkor a vezérlés visszaveszi az előgyújtást meg túldúsítja a keveréket a kopogás megszüntetésének érdekében.
Chiptuningnál ezt a "biztonsági tartalékot" aknázzák ki, tudván, hogy csak 95-ös vagy esetleg 100-as benzint fog kapni az autó, és nincs szükség erre a "ráhagyásra", hogy gagyi benzinnel se kopogjon be, mivel nem fogsz ilyet tankolni.
Turbós benzinmotorokra ez már így nem teljesen igaz, mert ugye ott már a töltőnyomással is játszanak, ezért ott nagyobb teljesítmény csavarható ki, de azzal meg már a fogyasztás is nő, mert az előgyújtás feltekerése azért 30%-okat már nem tud nyújtani, max 10-15%, esetleg ha 100-as benzinhez állítják be, ott a 18-20% nem elképzelhetetlen, de mindenképp necces, és nem is érdemes ennyire "kihegyezni", mert ugye a 100-as oktánszám is csak egy névleges átlagérték, ha kifogsz egy kicsivel alacsonyabbat, rögtön észreveszed.
Nem is hőbörgés volt, csak kíváncsiskodom. Nem nagyon foglalkozok szívó autókkal, így az a fajta optimalizálás kimaradt eddig nekem, bár már hallottam róla fél füllel.
Akkor,adott esetben összejöhet olyan mértékű hatásfok javulás, ami már forintosítható "fogyasztás csókkenés" -t hogy eredményül. Erre lettem volna kíváncsi.
A turbósok világával tisztában vagyok :D
azért azt túlzást állítani, hogy különösebb spórolás érhető el vele, de 95-ös benzinnel tankolva is el lehet érni +10% teljesítményt ugyanolyan fogyasztás mellett, tehát ha ugyanúgy használod, kb 5-10%-al csökkenhet a fogyasztás, de csak abban az esetben ha továbbra is ugyanúgy vezeted, és nem használod ki a plusz lovakat...
elsősorban az alul motorizált autóknál lehet hasznos, tehát a tipikus 1.4 octavia, 1.6 passat vagy a4, 316i, stb...
ahol eleve állandóan elég nagy gázzal kell haladni még a normális közlekedéshez is, ott lehet főleg hasznos az a kis plusz kraft, és adott esetben ha nem változik a vezetési stílus, spórolni lehet, de csodát soha nem szabad várni...
magyarul ha pl eddig egyenes úton szélcsendben tempomattal 130-nál 8 litert evett a kocsi, chiptuning után mondjuk ez lemehet 7,2-7,6 környékére... ugyebár így működik a hatásfok -> adott mennyiségű elégetett benzinnek (energiának) hány százalékát tudod hasznosítani (számodra mozgási energiává alakítani)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!