Milyen elektromos autót vennétek használtan?
Hétvégi autós vagyok, hétközben tömegközlekedéssel meg sétálva járok munkába. Hétvégente szülökhöz jàrkálnánk párommal, nyáron Balatonra (Burgenlandból) vagy Györbe a szülökhöz, esetleg Budapest. Kis autópálya, kis országút, némi város.
A garázsban jelenleg egy VW Golf áll, amit ugyan szeretünk, de sokat áll és csak tavaly 1400€ volt a biztositás rá + a müszaki, meg egyéb szervizek. Ezért döntöttem úgy, hogy belefognék egy új dologba, számomra szimpatikus ez az elektromos autózás. Kb 20€-bol megúszom a biztositást, kevesebb a szervizigénye és itthon az utcában tudom tölteni, 3 liter benzin áráért.
Autópályán 110-120-as tempóban haladok, (néha a Golffal 160-180 is megvan a Diesel miatt.) úgyhogy úgy gondolom a 200-250km-es hatótáv nem gond. Ha van azért, persze nem mind autópályán.
Amiket idáig nézegettem: Renault Zoe, BMW i3, Nissan Leaf, Kia Soul. Mind használtan. Budget nincsen még meghatározva, elöbb várok még öszig a virushelyzet miatt.
Szóval ki mit venne, ami elektromos és miért?
Egyiket sem vennem.
Az elektromos auto eleg gyerekcipoben jar meg, tele lehetnek mindenfele elektronikus hibakkal. En nem biznek bennuk. Totalcaros gyerek csinalt errol videot hogy elektromos autot probalgattak es volt hogy csak leallt az uton es nem tudta beinditani.
Esetleg teslat erdemes venni.
En szemely szerint azert sem vennek elektromosat mert ami nekem kellene abbol nincs elektromos. Legkozelebb ha autot veszek akko pickupot akarok venni, abbol meg nincs elektromos ami elerheto lenne jelenleg, de ha elkezdik arulni oket akkor is joval dragabbak lesznek mint a benzines, dieseles tarsaik. Nem tudnek annyi penzt kiadni egy elektromos pickupert.
Egyiket se. Maradunk a benzinesnél.
Azt te csak hiszed, hogy kevesebb a szervizelése ha valami baja van. Majd rájössz.
A töltésre már inkább nem mondok semmit, de nem jól látod.
Nem értek az elektromos autókhoz, de valóban volt már több olyan eset, amikor a tesztelésre kapott E-autókkal szívtak a tesztelők.
Már említették a minden előjel nélkül leálló E-autó történetét, de itt van a legújabb blama, ami igaz téli történet, de nem volt szélsőséges hideg, és relatíve új autóról van szó:
https://www.youtube.com/watch?v=TsZyrTM5lCY
(a végén, kb a 46. perctől van az ide vonatkozó rész, a teszten még szerette Csikós az autót)
A toltes a fo gond. Nem csak az, hogy - foleg Magyarorszagon - nincs mindenhol es nincs eleg toltohely. A nagyobbik gond az, hogy - mivel nem tudsz vele megtenni egy Burgerland-Budapest tavot tankolas nelkul, ezert valahol aludnod kell feluton. Ugyanis az elektromos tankolas nem 10 perc, es nem is ket ora (hacsak nem akarsz megallni ket ora mulva megint ket oranyi toltesre.)
Hosszu utakra a hibrid elonyosebb, foleg, ha vissza is tolt, mint a toyota. A regebbi toyota prius 4,8 l/100 km. Az ujabbak gondolom meg kevesebb benzint esznek. Es az en majdnem 10 eves priusommal meg igazan nagy baj nem volt, pedig 320ezer km van benne.
A Leaf akksiját még nem temperálták és sajnos gyorsabban degradálódik mint más autók akksija, átlagos használattal 8-10 éves korára már 60% környékére is csökkenhet. Hiába olcsó, Nissant határozottan nem vennék.
A Hyundai-Kia páros nagyon jó és megbízható autókat gyárt, ha csak az a szempont hogy egy megbízható 4kerekű legyen, akkor a nagyobb akksis Ioniq-ot vagy egy Konat vennék.
A Teslák nagyon jók, hátránya hogy új gyártóról beszélünk és még tapasztalatlanok, emiatt a gyártás minősége nem a legjobb. Egy kb mostani gyártásút viszont szívesen megvennék néhány év múlva. Előnye hogy nem régi gyártóként csak villanymotort es akksit raktak az autókba hanem átgondolták hogy mit is kellene csinálni. Pl otthon frissül a szoftver, a töltőhálózat bele van integrálva a navigációs rendszerbe (azt is nézi hogy mennyi foglalt), ha tölteni mész előmelegíti az akksit hogy gyorsabban tudj tölteni.
A 2 órás töltés meg... persze, otthon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!