Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Elektromos használtautók...

Elektromos használtautók mennyire értéktartóak?

Figyelt kérdés

Például ha megvesz az ember egy 8 éves autót 3 milióért az 11 éves korában is ennyiért eladható lesz?

Számolva az inflációval, meg azzal, hogy ritkább stb vel.

Szervízigénye milyen ezeknek?


Vagy jobban jár az ember, ha részletre veszi és úgy is adja el, ha megunta? Azaz nem tervezi a teljes összeg kifizetését, hanem hitel átvállalással száll ki belőle?



2020. febr. 20. 16:51
 1/9 anonim ***** válasza:
20%

Sokkal kevésbé értékállóak mint hagyományos társaik.

Az akku teljesen hallott már, és annak pótlása több millió forint

2020. febr. 20. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:

Mennyit bírnak ezek az akksik egyébként?

Szerelhető egyáltalán?

Felújítható kisiparos módszerekkel?

2020. febr. 20. 17:09
 3/9 anonim ***** válasza:
25%
Max 10 évet bír az aksi, de inkább 6-8....ha bedöglik az akkupakk, az gazdasági totálkár
2020. febr. 20. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:

Ezeknél amúgy mit vizsgálnak műszaki vizsga esetén?

Vagy van egyáltalán ilyesmi rájuknézve kötelezően? KGFB milyen?

2020. febr. 20. 17:26
 5/9 anonim ***** válasza:
75%

"Ezeknél amúgy mit vizsgálnak műszaki vizsga esetén?"


Nyilván az emisszión kívül minden mást, amit benzineseknél/dízeleknél: nincs mahinálva és közlekedésre alkalmas állapotban van az autó.


"KGFB milyen?"


Biztosítás kötésekor nagyban számít a teljesítmény, ezért el tudom képzelni, hogy van rá valamennyi szorzó: eletromos hajtás nagy nyomatékot tud leadni.

Tapasztalatom nincs erről, át kell bogarászni egy-egy biztosító díjtáblázatát.

2020. febr. 20. 17:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
91%

Az mondjuk marhaság, hogy 10 évet bírnak az aksik. Ez inkább használat/megtette km függő dolog. Meg igazából az sem jellemző, hogy tönkremenne az aksi. Simán 2-300ezer km után tényleg tud veszíteni jócskán a kapacitásból (kisebb aksis kocsiknál hamarabb) és ilyenkor az ember vagy eladja a kocsit egy olyannak akinek még így is jó lehet vagy drágán aksit cserél benne.

Jellemzően a kisebb hatótávú/degradáltabb aksis autók kevesebbet érnek mint egy ugyan olyan jó állapotú/felszereltségű, de jobb akkuval ellátott modell.

2020. febr. 20. 18:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 Beviz Elek ***** válasza:
80%

Sokan félnek az akksitól, ezért elég szépen csökken az áruk.


Hogy mennyiért lesz eladható, az szerintem teljesen mindegy...


4millióért kapni olyan Leafet ami akksicsere nélkül még elmegy 100e km-t.

Otthoni töltéssel olyan 600ft/100km, tehát ha minden így maradna, akkor 600ezer üzemanyagköltséggel lehet számolni és nincs szó sem a zöld rendszám előnyeiről, sem adókról.

Tegyük fel veszel inkább egy szappantartót ami beéri 6 literrel (...). Most 390ft-os átlagárral a 100ezer km, az 2millió 390ezer ft, tehát spórolsz 1millió 790ezret csak az üzemanyagon. Erre jön a motor- és vàltóolaj, kuplung, fékcsere.

A 2milliós akksicsere árát megspóroltad és már alapból használt volt az autó.


Azt se felejtsük el, hogy még elég kis réteget érint ez a probléma, 5-10 év múlva maximum a jelenlegi ár feléért bepattintják a felújított akksikat.

2020. febr. 20. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
63%
Ti mégis miről beszéltek? Nézzétek már meg, mennyibe kerül egy Tesla, vagy bármi más elektromos. Van olyan, amelyiknek szinte még felfelé megy az ára.
2020. febr. 20. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
100%

Műszakin *elvileg* vizsgálják az elektromos rendszer és az akkumulátor biztonságát, csak éppen

a) nincs erre ember a vizsgaállomásokon

b) annyira újak még az elektromos autók, hogy amúgy sem nagyon lenne ilyen probléma


Nyilván sasszemmel megnézik az akkupakkot kívülről, és ha van rajt egy bazi nagy repedés, nem megy át.


Egy időben akartak szórakozni azzal, hogy minősített villanyszerelőtől kellett (volna) valami papírt vinni a vizsgára, hogy az autó érintésvédelmileg rendben van, de ha jól tudom fölhagytak ezzel, mert belátták hogy semmi értelme.

2020. febr. 20. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!