A start/stop rendszerrel tényleg takarít meg valamennyi üzemanyagot a kocsi?
Tehát ha például megállok egy pirosnál 20 másodpercre, megtakarít annyi üzemanyagot indítással együtt egy modern autó mint amennyit elpöfékelne?
Mind benzines mind dízel kocsi érdekelne.
egy kis számolgatással mindenki utánaszámolhat.
Számolj optimistán 1l/óra alapjárati benzinfogyasztással (ennél biztos hogy kevesebb ha már meleg a motor)
#2es vagyok
Itt a videó annak, akit érdekel. ~7 másodperc volt, de kb mindegy, hogy 7 vagy 8.
2004-es tanulmányban 1,5 L DOHC 4 hengeres motorokat használtak (9,8:1 kompresszió). De motor méretétől független lesz, mivel ez egy arányszám. Nagyobb motor több üzemanyagot használ alapjáraton, de több is kell a beindításához, azaz marad a 6-7-8-9 másodperces nagyságrend.
Továbbá az is kiderült a tanulmányból, hogy gyakorlatban is 4-9%-os üzemanyagspórolás érhető el városi használat mellett.
https://www.youtube.com/watch?v=dFImHhNwbJo
Nyugodtan pontozzátok le ezt is :) A lepontozást nem akkor kéne használni, amikor nem hiszitek el, amit az illető ír.
#12: teljesen valid érvelés a videóban.
De valós körülmények között gyakorlatilag nagyon keveset nyersz vele.
Pont azért, mert a start-stop nak is kell 1 vagy 2 mo mire leállítja a kocsit, majd ezután kezdődik a kritikus 7 másodperc.
Szóval nagyjából onnantól nyersz bármit is, ha mindig 10mp-nél hosszabb időket állsz.
Ha kevesebbet, akkor az többletfogyasztás, szóval rontja a végeredményt.
Mikor start-stopos autót vezetek, gyakorlatilag legtöbbször azonnal indul is újra a motor leállítás után, mert a forgalom olyan.
A hosszú piroslámpánál van egyedül értelme, de az meg nagyon kevés helyen van.
Abszolút semmit nem spórolsz vele, sőt, a sok indítgatás akkora teher a sok alkatrésznek, hogy hosszútávon sokkal drágább lesz az egész. Mondok egy példát, start-stop-os autókba normálisan spéci akkut kéne venni, ami drágább, mint a sima akkuk. Már ez az árkülönbözet akkora, hogy sosem térül vissza az üzemanyagban. Ezért én mindig kikapcsolom a start-stopot, főleg városozásnál, nehogy egy 5-10 km-es útnál 20-30 vagy akár több alkalommal újraindítson, az rengeteg kárt okoz, és spórolok fél deci gázolajat, vagy benzint.
Amúgy a legújabb, 2020 felé megjelent modelleknél már épp, hogy nem iktatják ki a start-stopot az autókból, mert azzal elismernék, mekkora baklövés az egész. Viszont az autó ezernyi dolgot figyel, pl ha az előttünk lévő autó mozdul egy icipicit, már nem állítja le. Van olyan drágább modell, amelyik még a zöld fényt is figyeli, akkor sem áll le. VW-k régóta tudják, hogy ha megy a klíma, fűtés, hideg a motor, nem áll le.
Az egész csak a NEDC ciklushoz kellett, ott voltak olyan feladatok, amit csak a start-stoppal tudtak teljesíteni.
Kettőstömegűgyilkos dolog.
A többit meg már leírták előttem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!