Az elektromos autózásban miért nem tudják megoldani az akkumulátorok folyamatos,menet közbeni öntöltését?
Úgy tudom volt 1-2 energiavisszanyerős hibrid, de a visszanyerés mértéke elenyésző egy közúti autó számára.
Ha a Forma 1-et vesszük alapul, ott a hőenergiát és kinetikus energiát nyerik vissza. De azok az autók 12-14 ezres fordulaton pörögnek megállás nélkül (rengeteg hőenergia) és rendszeresen fékeznek hatalmasakat (rengeteg kinetikus energia). Egy utcai autónál hőenergia visszanyerés nincs, mert annak visszanyerése nagyon bonyolult (F1-ben is probléma volt éveken át). Marad a kinetikus energia, de abból is mennyit termel, mikor a dzsoni felmegy pályára és fél óráig hozzá sem nyúl a fékhez?
Lényeg a lényeg, az energiavisszanyerő rendszerek közúti autóban értelmetlenek. Extra súly, extra meghibásodási lehetőség, cserébe alig nyújt bármi észrevehetőt.
A fizika törvényei érvényesek ott is.
Az energia nem vész el, csak átalakul - de vissza termelni csak a felhasznált energia töredékét lehet.
A belső égésű motorokban is van generátor, ami menet közben áramot termel, egy indításkor felhasznált mennyiséget az sem képes rövid idő alatt vissza termelni az akkumulátorba.
Szélerőművet nem lehet az autóra rakni, mert megnövelné a légellenállást, így semmit nem nyernél vele.
Napelemből nem tudsz elég nagyot rárakni.
Felsővezeték életszerűtlen lenne egy személyautónál.
Atomreaktor szintén életszerűtlen.
Szóval csak benzinmotorral tudják ezt megoldani, ilyen meg már rég létezik.
Ez a nyavalyás "hatótávpara" nagy gondja ennek a technológiának,mert nagyon bekorlátolja a lehetőségeket.Valamiféle olyasmire gondolna az ember,mint a generátor a belső égésűekben,ami visszatölti a rendszert,persze itt sokkal nagyobb mennyiséget kéne visszatölteni.
Ez így ezzel a töltögetéssel nagyon nyögvenyelős egyenlőre valljuk meg,hacsak valaki tényleg nem a városban használja.
"Valamiféle olyasmire gondolna az ember,mint a generátor a belső égésűekben,ami visszatölti a rendszert"
Aki nem bukott fizikából, az nem gondolna erre, mert tudja, hogy nincs örökmozgó.
Mindjárt feltalálja a kérdező, csak várjuk ki. Általában az ilyen alulképzett zsenik oda szoktak eljutni, hogy "az első kerekeket hajtaná egy X kW teljesítményű villanymotor, a hátsó tengely pedig egy generátort hajtana, aminek a teljesítménye nagyobb mint X kW, hogy biztosan töltsön, így az akku csak az elinduláshoz kell, utána már a generátor látja el a motort energiával..."
Siralmas, komolyan mondom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!