BMW i3 94Ah "látogató" autónak? Bevállalnátok?
Kipróbàltam egyszer Bécsben az itteni BMW Drive Now szolgáltatását egy Ikeázás erejére. Mivel i3-as BMW volt kb az utca sakân, igy azzal mentünk ki barátnömmel vásárolni. Annyira megtetszett az autó, hogy bele is szerettem. Pedig húztam is a számat, hogy "ezmiez" meg "bevásárlokocsi", de mélyen belül tetszett. Irigy voltam, csak nem tudom mire. Hazafelé mosolyt csalt az arcomra, amikor lepadloztam az (egyébként másik) i3-ast. Hatótàvolság az elöbbiben 78km volt, az utobbiban 120km volt.
Nyáron viszont autovásàrlásra kerülnea sor és szóba jött, hogy hazalátogatáskor megállnánk Györben párom szüleinél 1-2 napra, majd onnan tovább a 81-esen le Székesfehérváron át Balatonra az én szüleimhez.
Elsö kiszemelt egy BMW i3 33kW/h a nem Rexes fajta. (Vagy mégis)
Egy töltéssel 170 km megtehetö, illetve 40 perc rátöltéssel 10%-ról 80%-ra feltölthetö villámtöltön az autó, mindezt 5-10€-ért. És ha már az "üzemanyag" számla ennyire alacsony, máson is tudnék sporolni. Biztositás 25-30€ az i3-ra, szervizköltség meg 200€ körül tanyázik 2 évente. Nyilván a gumik kopnak, mivel kicsi a felületük, de melyik autón nem kopik?
Ti bevállalnátok egyilyen kalandot? A helyzet az, hogy elfogult lettem. :/
Vannak sokall jobb és szebb elektromos autók.
De mint BMW ez is túl árazott ráadásul.
Én is! Imádom az elektromos kocsikat, van I3-ból rex amit kis kannával után lehet tölteni 5 literrel ami 100km-t hozzátesz. Mint érdekesség.
Viszont én csak otthon töltenék mert azt mondják elektromos csopikba, hogy drága, szinte mintha cng-vel járnának ha máshol töltik.
9 literes a REx tankja, és abból tesz meg olyan 100-130 plusz km-t, szóval nagy hátránya az, hogy ezzel valóban igencsak szomjas. autópályán 70-80 km-nél végképp nem tud többet rásegíteni(és mivel nem tud annyit termelni, mint amennyit a villanymotor elhasznál, így még szintentartani sem tudja a töltést, csak lassítani a merülést), meg ugye plusz szervízköltség(elvileg itt is elegendő 2 évente, de aki sokat használja, annak évente érdemes olajat, szűrőt cseréltetni).
emellett pálya tempónál nagyon instabil, nem igazán érzi az ember biztonságosnak. az segít rajta, ha előre pogácsával is teszünk 175 széles gumit, meg hátra is(vagy ha biztosra akarunk menni, akkor hátra az i3S 195 széles gumiját. nekem most a téli szett, az elöl-hátul 155 széles gumival van, és most a napokban erős szélben még 90-es tempóban is dobálta az autót...szóval ez egy elég nagy hátránya.
egyébként megbízható autó, később bővíthető is, a 120Ah-s akkupakkja is befér simán(meg a BMW elvileg tervezi is folytatni az elkövetkezendő években az akkupakk növelését) tehát maga az autó egy jó alap. könnyen javíthatóak a sérülések is, ha az csak elemeket érint, viszont ha a váz sérül egy kicsit is, akkor gtk.
ha csak két ember használja, akkor csomagok terén ott a hátsó ülés is, mert a csomagtartóba kb. egy XL-es bőrönd befér, meg mellé egy kistáska, és már tele is van. bevásárláskor is kb. 3-4 nagy szatyor már meg is tölti.
évi 1-2 alkalommal szerintem kibírható így a hosszabb út, amúgy ha nem pályán használja az ember, akkor az egyik legjobb fogyasztású autó. hyundai ioniq előzi csak meg, meg valahol a tesla model 3 mellett van, szóval a top3-ban biztos benne van. pályatempóban már nyilván nagy a légellenállás.
meg egyébként ha 94Ah-ban gondolkodsz, akkor szerintem az egyik leghasznosabb dolog, amit érdemes keresni, az a multitöltő, tehát hogy 3 fázisú legyen, mert akkor AC-ról 11 kW-tal tölthető. az 1 fázisúak csak 7 kW, de ez jellemzően kevesebb, főleg itthon, mert elég sok töltőn hiába van matricázva, hogy maximum 3x32 A-t tud, le vannak korlátozva 3x20 A-re, így ott csak 4-5 kW jön ki 1 fázison.
Hu, kicsit félve irtam ki, azt hittem le leszek hurrogva, hogy szr elektromo autó, meg vegyek benzines japánt, stbstb. :D Mindenkinek nagyonköszönöm a válaszokat, tápláljàtok a bizalmat bennem! :)
Itthon nem tudom tölteni, de Bécsben nagyon szaporodnak az e töltök, az utcàban van 2 helyen is töltö, a szomszéd föuton még egy, 2 percre még egy, 5 percre levö Lidlnél még egy, stb. Úgy gondolom, a töltés a legkisebb probléma, a környéken több eauto vagy plugin hybrid is parkol. Apósoméknál meg szüleimnél is tudom tölteni hálózatról.
Használtan vennénk, keret az 20 ezer Euronál lenne. Feljebb is mehetek, de a kassza seggére nem akarok ràcsapni. Az aksi mennyire degradálódik? Úgyértem, milyen lehet egy 2017-es 94-es Rex meg egy 2016-is 94-es Rex közôtt a differencia hatótáv terén?
Amikor Ikeàba mentünk ki, volt egy rövid szakasz, ahol gyorsabban kellett menni. Nekem nem volt bajom a nagyobb tempoval, bár én autópályán is szeretek kamion mögött tisztes távolságban (szélárnyék) autókázni, kb 110--120-as tempoban, mindegy milyen aztoban ülök. Az i3-mmal meg nem is akarok gyorsan menni, mert kb a nyugalom szigete.
Havi egy Bécs-Györ-Siófok tripet szerintetek lehet vele abszolvàlni egy ràtôltéssel? Rexes modellel megvan akkor a 270 km?
Nekem az eautózás nagyon bejött. Nem hittem volna, hogy ennyire élvezném. Szóval érzem már azt, amit Handás anno nagyon át akart adni. :D
#8: sznobnak tartottam. Nagyképü bunko parasztnak. De láttam a "gyári munkádbol influenszer" videosorozatot. Na az megváltoztatott bennem mindent. Nagyon nagy koponyának tartom, hiszen sok vállalkozása volt és mindet sikerre vitte. Nem volt ott Anyu-Apu, ö maga teremtette meg azt, amivel rendelkezik. Én kifejezetten birom már. És a stilus amit képvisel, illik hozzá.
#192 ezer egy i3-ban? Gyári aksival, nem tudod véletlenül? Csak mert ha ennyire jol birja a REx, akkor REx-eset veszek, és megállok tankolgatni 😅 Aztán mindig viszek magammal 5 liter benzint, ha bármi gond lenne...
Láttam egy videót, ahol egy srác 1400 km-t tolt le az i3-mal csak tankolgatásokkal. Szòval müködik :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!