A tanulóvezetők oktatói miért hajtatják a tanulót indokolatlanul 35, meg 40-nel, ott ahol simán lehetne 50-nel is menni?
Engem annak idején úgy tanított az oktatóm és úgy rémlik a KRESZ-ben is tanultam (csak most nem találtam meg a konkrét szabályt, hogy bemásolhassam) hogy amennyiben az út és látási viszonyok azt engedik, úgy a megengedett sebességgel, vagy azt megközelítve KELL közlekedni.
Ne értsetek félre, én megértő vagyok a tanulóvezetőkkel szemben, csupán az oktatót nem értem, hogy ha van egy nyílegyenes főútvonal, ahol ráadásul még egy jó hosszú egyenes szakaszon kereszteződés sincs, tökéletesek az út és látási viszonyok is, akkor az oktató miért "hajtatja" 35 meg 40-ekkel a tanulót?
Azon felül, hogy akadályozza a forgalmat, még tudtommal szabálytalan is, ergo a forgalmi vizsgán is pontvesztés lenne.
Még csak azt sem tudom elképzelni, hogy azért, mert a tanulóvezetőnek még új az autó és ezért nem, mert abban a kontextusban, amit leírtam, ott ez a sebesség nem lenne szabad, hogy gondot okozzon.
Egyedül üzemanyagspórolásra, vagy időhúzásra tudok gondolni...
A tanuló, amikor elkezdi a vezetést, és még semmi tapasztalata nincsen, még sok lehet neki az 50 km/h sebesség is, kell néhány óra gyakorlás, amíg fel tudja venni a forgalom ritmusát.
Teljesen már egy kezdő tanuló, és az, amelyik már a vizsgára készül, pedig alig néhány óra gyakorlás a kettő közötti különbség - az egyik még nem mer menni 50-el sem, a másikra meg már azért kell rászólni, hogy a forgalmi vizsgán nem mehet 60-al
#2#
Rutinpályán bármennyit gyakorolhatsz, ott nem fogod megtanulni a forgalom tempójának tartását, pontosan azért, mert rutinpályán nincs lehetőséged 50-el haladni.
Vannak oktatók, akik rutinpályán eltöltenek a tanulóval 10-15 órát, és amikor kimennek a forgalomba, a tanuló ugyanúgy 30 körüli sebességgel mer haladni, amint az, aki nem rutinpályázott.
Rutinpályán a manőverezés alapjait tanulták, de mivel összevont vizsga van már jó ideje, ezért sok oktató azt is forgalomban tanítja.
Gyakorlatilag most inkább azzal hátráltatható a tanulás, ha sok időt töltenek el rutinpályán, de nyilván a forgalomban tanításnak is megvan a taktikája, mindig egy picit kell többet követelni, mint amit a tanuló tud, nem azonnal összetett forgalmi szituációkba bevinni, ahol azt sem tudja, hol van.
Sehol nincs a KRESZ-ben olyan, hogy az útra megengedett legnagyobb sebességgel (vagy közel hozzá) KELL menni. Gyorsabban minden körülmények között TILOS!
Ami van, hogy feleslegesen ne akadályozzuk a többi közlekedőt. Az indokolatlanság viszont nincs nevesítve. Ha nézegetem a csajokat az út mellett, az nyilván nem kellő ok. De milyen egzakt meghatározás van erre? Ha azonos sebességgel egy házszámot keresek, az megfelelő ok? Vagy azt érzem biztonságosnak, akkor mi van?
Öreg vagyok, fáradt vagyok, de nem annyira, hogy veszélyt jelentsek másokra. De picit lassabb. És.
A tanulóvezető meg még el van foglalva a géppel.
2007-ben vizsgáztam. Akkor a rutinpályán az első 1-2 órán csak a kormányt kezelhettem, semmi mást. Utána a csúsztatott kuplung, majd utána a bóják kerülgetése, és így tovább.
Amikor kimentünk már az utcára, a gép kezelése valamilyen szinten már megvolt. Forgalomszegény mellékutcákban, lassan bandukolva kezdtem a forgalmi oktatást. Csak később mentünk ki főútvonalra.
Soha nem mondta az oktató, hogy toljam ezerrel.
Mindig kicsit alatta kellett menni a megengedettnek.
Azt kihangsúlyozta, vizsgán az utolsó méteren is bukni lehet. Volt tanulója, aki 3 hibavonallal teljesítette a vizsgát. A vizsgabiztos is bemondta, hogy sikeres a vizsga, menjenek vissza a telepre.
Már látszott a kapu, amikor kicsit ötven fölé ment (nem sokkal).
Azonnali helycsere és bukfenc.
"út és látási viszonyok azt engedik, úgy a megengedett sebességgel, vagy azt megközelítve KELL közlekedni"
Nincs ilyen szabály.
"Azon felül, hogy akadályozza a forgalmat, még tudtommal szabálytalan is"
Nem akadályozza a forgalmat, és nem szabálytalan.
Igazából onnantól, hogy te magad nem vagy tisztában a KRESZ szabályaival, nem igazán van miről beszélni.
Amúgy az oktatóm mindig azt mondta, hogy "Nyomjad neki".
De ettől függetlenül tudomásul kell venni, hogy a tanulóautóban tanulóvezető ül, aki az első óráit tölti a forgalomban éles helyzetben.
Ehhez nem kell semmi, csak türelem és egy minimális szintet megütő intelligencia... szóval az a 2 dolog ami a sofőrök nagy részénél nincs meg, pedig alap kellene legyen.
ennyi baromságot
rutin pálya van de csak az első 9 órában ez a hivatalos kezdés amikor gumi abroncsokat kell kerülgetni meg tolatni stb...na de a kérdésre visszatérve és akkor mi van ha 30 al megy? elfogy a csirkefarhát? türelmesnek kell lenni akinek nincs hozzá türelme járjon villamossal
Régen voltál tanuló, és a szabályokat is rosszul tudod.
Sehol nincs a kreszben olyan, hogy az útra megengedett sebesség közelében kell menni. Többel nem szabad.
Az út és látási viszonyoknak nem megfelelő vezetés szokott előjönni baleseti hírekben.
Kezdőként szerintem te is soknak érezted kezdetben még a 30-at is. Elfelejtetted.
Van, amikor csak keveset autózom, városban, rövid távokat. A 60-70 (ahol szabad) csuda gyorsnak érződik néha (nekem).
Aztán amikor német pályáról leérve 280-290 után a 130 rettentő lassú, a városi 50 meg mintha állnál.
A tanuló még ott tart, hogy neki az 50 az, ami neked, nekem a 130.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!