Mit csinálok rosszul a kuplunggal?
Két lehetőség van:
- Ha dobod, úgy dobd, akkor engedd rá, amikor a fordulat annyit esett vissza, amennyi a következő fokozatban lenne rögtön a váltás után. És a gázról se vedd le teljesen a lábad. Ezt nem túl egyszerű kitapasztalni, még az is befolyásolja, hogy emelkedőn, lejtőn vagy vízszintes felületen haladsz-e.
- Az egyszerűbb pedig az, hogy kitapasztalod, kb. hol fog a kuplung, és addig gyorsan engeded fel (hogy ne 10 mp legyen a váltás időtartama), a fogáspont körül pedig csúsztatod. Persze egy kis gáz oda is kell.
Szépen lassan engedd fel, fektesd rá nem dobd el.. sokat segítettem?
Pár honapja en is kiirtam ezta kerdest, es magamnak tapasztaltam ki, mit csinalok rosszul 🙂
Leegyszerűsítve: a motor sebességét kell igazítanod a kerék sebességéhez.
Ha ránt, akkor túl nagy a fordulatszám a sebességhez. Hamarabb fel kell váltani. Ezt lehet gyorsan is, ha pont eltalálod a két tengely forgási sebességét.
Ez főleg kis fokozatoknál jelentkezik, 4-ből 5-be kissebb az áttétel különbség.
Amikor lassan engeded rá a kuplungot, akkor hagyod dolgozni a szinkkrongyűrűket. Meg a motor fordulatszáma is esik annyit közben, hogy közelebb kerülsz az optimálishoz.
Csúsztasd a kuplungot. Gondolom elindulni is sikerül valahogy, na ugyanazt kell csinálni minden váltáskor.
#4: magasabb fokozatban csak azért nem érzed a rántást mert ott már hosszú az áttétel, a motoron ugyanakkorát ránt, csak a kocsin már nem érzed annyira.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!