Adott egy dízel autó, miért hihetetlen az alacsony fogyasztás?
Kollégáimmal beszéltünk tegnap munka közben, de inkább abbahagytuk..
Sokan nem hiszik el, főleg ha szóba kerül az autó meg a fogyasztás..
Miért nehéz elhinni?
"Majd az első nagy szerviz után vonj összegeket és kiderül, hogy jobban jártál volna a benzinessel."
Megfelelő futás esetén bőven megéri dízellel járni.
Örök vita. Én személyesen jobban szeretem a dízel karakterisztikáját, nem kell pörgetni, nyomatékosabb, mint a benzines, és kb 2/3 fogyasztással beéri. A benzines nagyon rosszul fogyaszt, ha erőltetik (vontatás, hegymenet, nagy sebesség), a dízel világgá megy ugyanolyan fogyasztással.
Utolsó példám: nekem most egy Jaguar XF 2.2D van, fogyasztása megáll vegyesben 7.5 körül, ugyanilyen erejű benzines (3000 cm3) pedig 12.5 körül. Azért annyira nem mindegy. A szervíz miitt kár parázni, eleve a dízel sokal többet elmegy nagyszervíz nélkül, s mindkettőben van kettőstömegű meg befecskendezők, egyedüli kockázat a turbó, de az csak egy alkatrész, tönkremegy, lecserélik és jöhet újabb 150.000 km gond nélkül. És nem kínzod hidegen, és nem teszel bele étolajat, sokkal megbízhatóbb, mint a benzines. Egy sokhengeres benzinesnél elég egy gyertyakábel áthúzása, s máris +1L észrevétlenül. Vagyis mindenki üljön a kedvencébe, itt senki nem fog meggyőzni senkit. Aki pedig lepontozta, hogy a Peugeot 407 4.6 L-rel hazament, annak nőjön be az orra lyuka.
"nekem most egy Jaguar XF 2.2D van, fogyasztása megáll vegyesben 7.5 körül, ugyanilyen erejű benzines (3000 cm3) pedig 12.5 körül. "
Egy 2 literes turbóbenzin simán erősebb, de még egy 1.8-is... :D
"Majd az első nagy szerviz után vonj összegeket..."
És az mikor lesz? Eddig 340.000km-nél tartok. Még a turbó is bontatlan. Semmivel nem költöttem többet szervizre, mintha benzinesem lett volna. Ugyanis nem ovijártra meg a teszkóba járni bevásárolni vettem dízel autót, hanem ki is használom. (Autópálya, több száz km-es utak.)
Eddig bő 2,5 milliót spóroltam az üzemanyagon. Ma ér a kocsi pár százezret. Ha holnap reggel kiderül, hogy olyan hibája van, ami miatt GTK-s az autó, belököm a bontóba és még mindig pluszban vagyok.
Ha valaki megveszi a külföldről importált, ismeretlen előéletű, visszatekert, csillió km-es dízel autót, majd városban 2-3 km-re jár vele és elkokszosodik a motor, EGR, turbó geometria, injektor, részecskeszűrő, akkor megy a nagy csodálkozás. Ez kizárólag a dízel üzem hibája, ugye? És megy az általánosítás, hogy micsoda sz.. a dízel...
Aki városban futosgál, pár km-re jár csak, az ne vegyen dízelt! Vegyen benzinest, vagy még inkább elektromost! Szerintem ezt senki nem cáfolta itt.
Azért nehéz elhinni, mert a fogyasztással sokan szeretnek kamuzni, felvágni. Mondjuk sok mással is.
Én a benzinessel 6.7-6.9 literrel jártam el, mentem ahogy tetszik engem sose érdekelt a tojáspedál nyomkodás, csak ne menjen 10 fölé. Le lettem köpködve, hogy az a motor rossz, mert ők eljárnak azzal 5.5 literrel is. Nos annak a motornak nincs semmi baja, kipróbáltam és menet közben lenullázva 70-nel haladva szélcsendes időben nyáron valóban 5.5 körül fogyaszt egyenes főúton.
Ettől ez még egyáltalán nem reális, mert a normális fogyasztása 1-1.5 literrel magasabb mindenképp.
De mi ez a marhasag, hogy megfelelo futas eseten eri meg a dizel?
Ha keveset jarnak vele, akkor is kevesbbet fogyaszt, es ezzel aranyosan kevesebbet is kell szervizelni.
Közel sem olyan egyszeru a keplet, hogy x evente ezt vagy azt le kell cserelni
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!