Miért mondják az emberek hogy traktorba való a dízel?
Több dologra gondoltam
1. Megmaradt a hangos zakatolás, remeges sztereotípiája
2. Féltékenység
3. Csórók szidják, mert nincs rá $
Alapvetően szerintem 4 féle ember van:
- a benzinvérű: Fújja, hogy szar a dízel, traktorba való, kerreg, kormol, meg drága fenntartani. Benzin a legjobb, elektromos is nyilván szar.
- a dízelvérű: Fújja, hogy szar a benzin, fűnyíróba való, gyenge. Bezzeg a dízel milyen marha nyomatékos, nagyon meeegy fúúú, mellé olyan keveset eszik, hogy el se hinnéd. Azt hiszik dízellel járni valami kiváltság, gyakran ennek hangot is adnak "Ez dízel te k#rva" nagyon vicces matricákkal. Ja, és mellé utálja az elektromos autókat is persze.
- a megrögzőtt elektromosautó hívő: Csak az elektromos, minden más egy szar. Az elektromos olcsó, az elektromos bármit legyorsul, nagyon jó, nagyon zöld, mindenki hülye aki nem ilyet vesz.
- És vannak a normálisak: Akik képesek belátni, hogy nincs olyan, hogy jó, meg rossz. Felhasználási területek és módok vannak, mindegyik típusnak megvan a magáé. És mindegyik alternatívának vannak előnyei és hátrányai. A fennt leírt 3 csoport csak az előnyöket látják a saját begyöpösödésüknél.
Napi 1 kilométert mész a munkahelyedig, arra tök jó egy elektromos autó, vagy egy szívó benzin. Arra hót felesleges a dízel.
Ha napi 70 km-t utazol oda, meg ugyan ennyit vissza, arra teljesen jó egy dízel, arra nem kell benzin. Elektromosat sem választanék erre a célra.
Ha valami sportos autót nézegetsz, abba se kell dízel. Nem való bele. Nem véletlenül nem gyártanak dízel Lamborghinit meg Ferrarit... Nem véletlenül benzinesek az AMG / RS / M modellek, meg a többi sportváltozat bármilyen autónál.
Elektromos autóval meg nem tudsz lemenni horvátországba.
Szóval mindenki nyissa ki a szemét, gondolkodjon reálisan. Nincs olyan, hogy jó meg rossz. Bizonyos felhasználásra jobb az egyik, egy másikra meg a másik. Tádááá. Kész.
Amíg dízelem volt, addig azzal poénkodtam hogy a benzin a fűnyíróba, és a láncfűrészbe való, amióta benzinesem van, azóta a következő a poénom egy dízeles számára: milyen érzés egy traktor, és egy kamion között tankolni a kúton?
De ez persze csak vicc, nem szabad komolyan venni. Imádom a kamionokat, a traktorokat, illetve a nagy munkagépeket is. A kövezkető autóm pedig elektromos lesz. Na szóval kellenek majd új poénok!
"Ha valami sportos autót nézegetsz, abba se kell dízel. Nem való bele. Nem véletlenül nem gyártanak dízel Lamborghinit meg Ferrarit..."
Egy átlag magyarnak szerintem egy sportosabb (sportos, nem sport!) autó nem a Lamborghininél és a Ferrarinál kezdődik. És azt végképp nem mondanám, hogy egy 200-250 lóerő körüli 400Nm nyomatékkal bíró (ami normál utcai használatra bőségesen elegendő mindenre, egy 1,5 tonnás autót is kellő fürgeséggel mozgat) DSG-s váltós dízel, egy szánalmasan lomha traktor lenne, egy 1.2 szívó benzines 80 lóerős autóhoz képest. Szándékos a kisarkítás, hogy érzékeltessem hogy nem feltétlenül a benzin = aszfaltszaggató sportosság, a dízel meg csak valami öreg kerregő füstölgő 2-es Golf lehet kizárólag.
A használat módjának a hatása nagyon igaz és ezzel nem is lehet vitatkozni. Legutóbb benzinest szerettem volna, de mivel 230 km-t megyek csak egy irányba, kiszámoltam hogy csak egy évben mennyivel többet hagynék a kúton és a számok meggyőztek az érzelmeim fölé kerekedtek. A szervizköltség nem érdekel mert van 5 év garanciám és remélhetőleg, egy autópályán hajtott (ami elvileg sokkal kímélőbb mint a városi folyton indulok-megállok stílus) autóban 5 évesen sem kell még fődarabokat cserélni. Nekem az elektromos is szimpatikus. De mivel nincs 30-40 millióm egy Teslara, amit tudnék venni, azzal elég necces autópályatempóval 460 km-t leautózni. Vagy félúton töltőt keresni és várni a töltésre. Nyáron a klímával már eléggé spórolni kellene, télen hóviharban a fűtéssel, hogy az utolsó pár tíz km-en ne kelljen izgulni. Így maradt ez, a "traktor".
Hát az, hogy neked a sportos(abb) autó a 250 lóerőnél kezdődik, arról én nem tehetek :D.
Pont ezért írtam a sportmodelleket. Igen. Az aszfaltszaggató űbercsúcs modelleket, meg a sportautó szintet. És sportautó kategóriába igenis azokat sorolom. Relatíve Nagyköbcentis benzinesek, sok lóerővel.
Nyilván vannak erős dízelek. 4.8 V8 TDI-k, meg a BMW féle hathengeres négytúrbós dízele, amit az ötösbe, meg az X5-be pakolnak, meg a többi ilyen.
Erősnek erős. Messze nem a "sportautó" kategória, nem is sportautókba rakják. Egy 4-500 lóerős SUV vagy 5 méteres kombi az nem sportautó. Az egy erős, kényelmes, luxusautó.
Tehát én írok valamit a sportmodellekről, hogy mindegyik benzines. Erre leírod, hogy NEM, mert vannak 250 lőerős dinamikus dízelek. Senki nem mondta, hogy nincsenek.
Én megneveztem egy szegmenst (történetesen a 400+ lóerős benzines kategóriát), erre te beírod, hogy a magyarnak nem az a sport(os) autó. Hol itt az összefüggés? :D
Hát sok magyarnak még a 120 lóerős Octavia is egy vadászgép, meg úgy is vezetik.
Úgyhogy leírom mégegyszer. A sportautók benzinesek. Kész. Szerintem erre nem tudsz felsorolni 3 ellenpéldát. Mondj egy olyan autót, aminek az űbercsúcs-sport-nagyonmegy-nagyönhörög változata (vagy csak önálló típus) dízel motorral van szerelve.
A 250 lóerős dízel kombi, az nem sportautó. Hiába erősebb, mint itthon az átlag. "Sportautó" egy RS Audi, Egy M-es BMW, Egy Nissan Gt-R, Egy AMG Merci, nagyköbcentis amerikai izomautók, az olasz csodák, satöbbi... Jellemzően 400 lóerő felett. Mitadisten nem dízel egyik sem.
Csak halkan jegyzem meg, hogy ez volt az eredeti felvetés: "Ha valami sportOS(!!!) autót nézegetsz". Amire meg mertem jegyezni, hogy ebben az országban átlag felhasználói szinten egy sportosabb autó nem feltétlenül a Ferrarinál kezdődik.
De kár volt, gondolhattam volna, hogy csak a kötözködést, csúsztatást és a szavaim kiforgatását kapom... Már kezdem megszokni ezen az oldalon.
Legyen neked igazad, én nem érte hozzá: egy átlag magyarnak a sportosabb autó az 500 lóerős 4.8 V8-nál kezdődik. Rendben.
Egyértelműen definiáltam egy autókategóriát azzal, hogy AMG/RS/M/Lambo/Ferrari/satöbbi. Ezt elneveztem sportosnak. Miért? Mert egy G63 AMG az nem sportautó mondjuk.
Erre neked az a válaszod, hogy a magyarnak nem ez a sportos kategória. Ki a szart érdekel? :D. Én írtam valamit, hogy ebben a szegmensben határozottan a benzinmotor van előtérben.
Kit érdekel, hogy a magyarnak a 250 lóerős dízel kombi a sportos. Én nem ezt a kategóriát neveztem meg. Utána még direkt le is írtam, hogy a 400 lóerő feletti autókra gondolok, amik általában egy-egy modellnek a csúcs-sporváltozata, vagy önállóan olyan erős.
Tehát én definiálok egy kategóriát konkrét autókkal, később konkrét lóerővel, leírom, hogy ezek közel 100%-ban benzinesek. Válaszod: Jó, jó, de van 250 lóerős dízel is, ami szintén sportos. ÉÉÉÉSSS??? Nem erről a kategóriáról beszéltem ember :D.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!