Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mitől szól máshogy egy S4,...

Mitől szól máshogy egy S4, S6, V8, V10 stb?

Figyelt kérdés
Magukat a hengerek egyformak, az alapelv is, csak a kialakitas mas, megis mas a hang. Ezt nem ertem.
2021. jan. 21. 21:59
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
100%
Mondjuk nagyon egyszerűen szólva egyik motorban x idő alatt van 4 robbanás a másikban 8 stb...
2021. jan. 21. 23:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
5%
4 ütemű motorokról beszélünk, ahol minden fél fordulatra jut egy munkaütem. A 4 hnegeres motoroknál egyszerre csak egy munkaütem szokott zajlani, emiatt van olyan csendes, nyugis hangjuk, de nagyon előnyös is, mert nincs olyan fél fordulat, hogy ne legyen munkaütem, mint pl a 3 hengeres motoroknál (többek között ezért szólnak olyan szerencsétlenül). 8 hengeres motornál pedig már mindig 2 munkaütem zajlik egyszerre, mert ugye a 4nek pont a duplája. Emiatt jó a hangja, és egyébként is a V8 motor a legjobb konstrukció kiegyensúlyozottság szempontjából.
2021. jan. 21. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 A kérdező kommentje:
Tehát V8-nál úgy van a gyújtássorrend, hogy egy időben két robbanás is történik? :O
2021. jan. 21. 23:39
 4/14 A kérdező kommentje:
És sor hat, v12-nél? Nincs erről valami jó doksi?? Kvára érdekelne
2021. jan. 21. 23:40
 5/14 anonim ***** válasza:
84%
A sorrend teljesen mindegy. 4 ütem van, de 8 henger. Akárhogy gyújtod, 2 munkaütem mindig egyszerre fog történni, és az adja a hangot. Youtube tele van ilyenekkel, nincs kedvem keresgélni neked. Ha megérted az ütemek logikáját, akkor átlátod majd az egészet.
2021. jan. 22. 00:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 A kérdező kommentje:
Teenyleg, mert koztes utem nem letezhet. Nevetsegesen logikus. Koszi, szetnezek youtube-on
2021. jan. 22. 02:12
 7/14 anonim ***** válasza:
100%

De azért azt se felejtsük el, hogy a hang elég nagy részét a kipufogórendszer adja. (Nyilván a hengerek száma is mérvadó)


Felnyitod a motorháztetőt, motor felől hallgatod a motort, egy V8-nál nem onnan hallod a hörgést, hanem hátulról...

Csapj fel egy kompresszoros amcsi V8-at. Előről, motorháztető felnyitással semmit nem hallasz, csak hogy vonyít a kompresszor. A lényeget hátul fogod hallani.


Léteznek V12-es autók, aminek szinte alig van hangja.

Illetve vannak 4 hengeresek is, amit úgy hangolnak, hogy üvöltsön.

2021. jan. 22. 12:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
Motorhangokról a kedvencem, mikor megnéztem Ford Focus-hoz beépített Turbo-t. Hátul morog a kipufogó, elől visít a turbó, közben meg ott van az 1.6 4 hengeres kerregő fűnyíró hangja :D
2021. jan. 22. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 A kérdező kommentje:
V6 és V12-ben hogy van a gyújtas, van amikor 2 robban egyszerre van amikor csak 1? Vagy az S3
2021. jan. 22. 18:58
 10/14 anonim ***** válasza:

A kipufogó fontos, de a motor karakterét nem tudja megváltoztatni (hacsak nincs valami hangszóró benne). A 8 hengernek más az orgánuma, mint egy 4 hengeresnek.

8 hengernél 2 munkaütem jut minden FÉL fordulatra, 12 hengernél 3 munkaütem. A V10-nél van olyan félfordulat, mikor 2 munkaütem van, maskor 3. Ettől van a V10-nek egyedi hangja (legalábbis én megismerem messziről a V10-et, az Audi motorokat ismerem főleg). A V12 is orbitális, de általában nagyon luxus autókba teszik, csendes szokott lenni.

2021. jan. 22. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!