Mitől szól máshogy egy S4, S6, V8, V10 stb?
Mondjuk nagyon egyszerűen szólva egyik motorban x idő alatt van 4 robbanás a másikban 8 stb...
2021. jan. 21. 23:07
Hasznos számodra ez a válasz?
4 ütemű motorokról beszélünk, ahol minden fél fordulatra jut egy munkaütem. A 4 hnegeres motoroknál egyszerre csak egy munkaütem szokott zajlani, emiatt van olyan csendes, nyugis hangjuk, de nagyon előnyös is, mert nincs olyan fél fordulat, hogy ne legyen munkaütem, mint pl a 3 hengeres motoroknál (többek között ezért szólnak olyan szerencsétlenül). 8 hengeres motornál pedig már mindig 2 munkaütem zajlik egyszerre, mert ugye a 4nek pont a duplája. Emiatt jó a hangja, és egyébként is a V8 motor a legjobb konstrukció kiegyensúlyozottság szempontjából.
2021. jan. 21. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
3/14 A kérdező kommentje:
Tehát V8-nál úgy van a gyújtássorrend, hogy egy időben két robbanás is történik? :O
4/14 A kérdező kommentje:
És sor hat, v12-nél? Nincs erről valami jó doksi?? Kvára érdekelne
A sorrend teljesen mindegy. 4 ütem van, de 8 henger. Akárhogy gyújtod, 2 munkaütem mindig egyszerre fog történni, és az adja a hangot. Youtube tele van ilyenekkel, nincs kedvem keresgélni neked. Ha megérted az ütemek logikáját, akkor átlátod majd az egészet.
2021. jan. 22. 00:32
Hasznos számodra ez a válasz?
6/14 A kérdező kommentje:
Teenyleg, mert koztes utem nem letezhet. Nevetsegesen logikus. Koszi, szetnezek youtube-on
De azért azt se felejtsük el, hogy a hang elég nagy részét a kipufogórendszer adja. (Nyilván a hengerek száma is mérvadó)
Felnyitod a motorháztetőt, motor felől hallgatod a motort, egy V8-nál nem onnan hallod a hörgést, hanem hátulról...
Csapj fel egy kompresszoros amcsi V8-at. Előről, motorháztető felnyitással semmit nem hallasz, csak hogy vonyít a kompresszor. A lényeget hátul fogod hallani.
Léteznek V12-es autók, aminek szinte alig van hangja.
Illetve vannak 4 hengeresek is, amit úgy hangolnak, hogy üvöltsön.
2021. jan. 22. 12:43
Hasznos számodra ez a válasz?
Motorhangokról a kedvencem, mikor megnéztem Ford Focus-hoz beépített Turbo-t. Hátul morog a kipufogó, elől visít a turbó, közben meg ott van az 1.6 4 hengeres kerregő fűnyíró hangja :D
2021. jan. 22. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
9/14 A kérdező kommentje:
V6 és V12-ben hogy van a gyújtas, van amikor 2 robban egyszerre van amikor csak 1? Vagy az S3
A kipufogó fontos, de a motor karakterét nem tudja megváltoztatni (hacsak nincs valami hangszóró benne). A 8 hengernek más az orgánuma, mint egy 4 hengeresnek.
8 hengernél 2 munkaütem jut minden FÉL fordulatra, 12 hengernél 3 munkaütem. A V10-nél van olyan félfordulat, mikor 2 munkaütem van, maskor 3. Ettől van a V10-nek egyedi hangja (legalábbis én megismerem messziről a V10-et, az Audi motorokat ismerem főleg). A V12 is orbitális, de általában nagyon luxus autókba teszik, csendes szokott lenni.
2021. jan. 22. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: