Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Tényleg igaz, hogy a Toyotánál...

Tényleg igaz, hogy a Toyotánál a beszállítók egészen máshogy működnek, mint a többi autógyárnál?

Figyelt kérdés

Nem tudom, hogy igaz-e, egyetemen hallottam erről.


A tömegmárkák többsége rengeteg beszállítóval van szerződve.Ezzel sokat spórolnak, nem kell minden egyes alkatrészt kifejleszteni,megveszik a Bosch,Siemens cuccokat.



Ellenben a Toyotánál nem nagyon vannak beszállítók vagy a cég tulajdonában vannak,vagyis végig 100 százalékos kontroll van felettük.


2018. febr. 21. 22:48
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
Van ott is bőven külső beszállító,nincs olyan autógyár ahol mindent maguk csinálnak. De az igaz ,hogy sokkal kisebb tűrést enged meg a beszállítóknak, nagyobb a minőségi kontroll szigora, mint sok más márkának.
2018. febr. 21. 23:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A jó édes ***** válasza:

Az nem igaz, hogy a cég tulajdonában vannak (legalábbis nem több, mint más autógyártóknál), viszont az igaz, hogy máshogy működnek. Toyota Production Systemként szokás hivatkozni a rendszerükre, ami nagyjából abból áll, hogy:

-Just-in-Time rendszer a végletekig nyomva. Vagyis nincs a gyárban csak annyi alapanyag, ami pár óráig elégíti ki a gyártási igényeket. A többi úton van és folyamatosan hozzák az alkatrészeket, vagyis nincs helyben készletezési költség.

-Nincs lazsáló munkás - csak annyi embert vesznek fel, amennyi kell. Ha éppen nem kelessz átképeznek, átküldenek másik üzemegységbe vagy hazaküldenek egy időre.

-Az összes folyamat együtt zajlik, nem kell egyik munkaállomásnak arra várnia, hogy a másik befejezze egy alkatrész megmunkálását. Ha ilyen van, azt rögtön áttervezik.

-Nincsenek kemény fizikai melók a gyárban, max. olyan, ami nagyon monoton.

-Ha valami nem jó a gyártási folyamatban, akkor a vállalati kultúra legalján levő melós is megállíthatja a gyártósort és szólhat, hogy hol talált hibát, kb. azonnal nekiállnak kijavítani.


Lean-re átnevezve egyébként az USA-ban meg Európában is hódított ez a szemlélet, de felénk nagyon nem működik. Az Audi akart hasonlót csinálni Győrben, de akkora bukta lett, hogy a végén inkább építettek egy óriási alkatrészraktárat a gyár mellé, s onnan viszik át a gyártósorra összeszerelni a terméket.

2018. febr. 21. 23:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
Úgy tudom, hogy a Porschénál is működik a dolog, legalábbis egy dokumentumfilmben azt mondták. Magyarországon elég nehéz megvalósítani a LEAN-t, nagyon más a kultúra.
2018. febr. 22. 06:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:

Ez így nem igaz. Egyre szorosabbak a kapcsolatok, de nem tulajdonosi szinten. Termékfejlesztés, gyártástervezés stb vonalon.

A Toyota-nál van a lean nevű szemlélet, azt keveri az oktatód a tulajdonlással (mondjuk elgondolkodtató, hogy milyen egyetem milyen képzésén keveri ennyire valaki oktató létére...). De ezt a rendszert már az autó- és más iparágakban is sok más vállalat átvette világszerte.


De nem akarnám hosszúra nyújtani, ezzel foglalkozom. Már nálunk is működik ez a gondolkodásmód, pl. Suzuki, de sok más ipari területen is használják.

2018. febr. 22. 07:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:

A japán gyárakra általában is jellemző a zaibatsu.

Mi az a zaibatsu? Íme:


[link]

2018. febr. 22. 08:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
Ha esetleg érdekel bővebben is a téma, akkor erre is keress rá: zaibatsu alapú keiretsu
2018. febr. 22. 08:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
41%
Adunk valaminek japán nevet és feltaláljuk a spanyolviaszt:) Ez jó, egy csomó tanácsadó, áltudós megél belőle
2018. febr. 22. 08:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
A zaibatsu nem mai dolog... Sok áltudományos dologgal ne keverd össze!
2018. febr. 22. 08:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
0%
Hagyjuk már a francba ezt a felesleges Toyota istenítést...
2018. febr. 22. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

Nem mai dolog, úgy hívják családi tulajdonú vállalat, a világ minden részén ismert forma. Kicsit túl van tolva ez már, adunk neki japán nevet és eladható lesz.

A lean sem egyenló a Toyota-val, onnan indult, de már messze túlnőtte azt.

2018. febr. 22. 09:22
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!