Csúsztatott kuplungnál hányasban van az autó?
Hosszú leszek.
Először is, ne háborogj, mert jó válaszokat kaptál, pedig értelmetlen a kérdésed.
A csúsztatott kuplung esetében nem egy lendületesen fölengeded pedálról beszélünk -mint amikor pl. lekapod a lábad a fékről- hanem azt jelenti, hogy lassan, a fogáspontig engeded föl, majd onnan gázzal segítve létrehozod a kapcsolatot a motor és a váltó között.
Szóval, a csúsztatás egy -a bal lábbal végzett- manőver, aminek az égvilágon semmi köze ahhoz, hogy előtte mit kotortál a váltókarral.
Mert, ha véletlenül pl. hármasba tetted, akkor naggggyon kell csúsztatni, és qrva lassan fogsz megindulni. (vagy lefulladsz)
Ha figyelmetlenül hátramenetbe dugtad, akkor meglepi lesz, mert te ugyan előre nézel, de hátrafelé indulsz.(vagy megint lefulladsz)
Gyakran van olyan is, hogy a tanuló annyira összpontosít a csúsztatásra hogy nem is kapcsol sebességet, csak csúsztat...gázt ad, csúsztat... a motor ordít ő meg áll egy helyben.
Nem sorolom föl az összes baklövést, csak érzékeltetni akartam hogy a csúsztatás és a sebváltóval való kavarás két teljesen különálló dolog.
Mindössze annyi az összefüggés, hogy ha nem teszed egyesbe, akkor fölösleges a csúsztatás.
Ne agyalj sokat, ez nem az a kérdés, amit elméletben kell megoldanod.
Inkább gyakorolj, és ami nem világos azt azonnal kérdezd meg, még mielőtt túlgondolnád.
Sok sikert.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!