Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem kedvelik a CVT váltót?

Miért nem kedvelik a CVT váltót?

Figyelt kérdés
Szerintem oda-vissza veri az összes többi automata váltót.

2021. jan. 16. 16:06
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
92%
Mert nagyon "nyúlós", rossz a vezetési élménye.
2021. jan. 16. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:
Hogy érted?
2021. jan. 16. 16:11
 3/12 anonim ***** válasza:
96%
Ültél már robogón? Ugyanaz. Bőg a motor és kb olyan érzés mintha egy gumiszalag húzna.
2021. jan. 16. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
100%

Odalépsz neki, felordít, de a gyorsulás nem ezzel arányos. Az emberek nagy része a kéziváltóhoz szokott idehaza, azért furcsa nekik. Persze gyorsul faszán, mivel váltani nem kell és megfelelő nyomaték/teljesítménytartományban tudsz vele maradni, de nem azonnal reagál a tempó a hangra. Mint a régi automatáknál is, azok is nyúlnak az olaj miatt meg még azok nem zártak össze, úgy mennek, mint egy CVT csak fokozatokkal, váltogatnak is közben.


A másik ami miatt nem kedvelik, hogy akármilyen gyorsításra ordítani kezd, persze nem hangosan fülbántóan, csak azt hiszik, hogy racsing gyerek vagy pedig semmit nem csináltál. Engem sokszor megbámulnak a bolt előtt, mert azt hiszik a kuplungot csúsztatom barom módon, pedig semmit nem teszek csak felmegyek az emelkedőn kétezres fordulaton cammogva. Ezt sokan nem tudják feldolgozni mi hajccsa. :D

2021. jan. 16. 16:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
37%

#3

A robogókat inkább ne keverd ide. Még ha az elméleti működés ugyanaz is. Egy 200as 4t száraz szíjas cvt-vel elég szépen gyorsul, az 500asok meg olyat lépnek mint az állat.

Az autók viszont csak bőgnek az olajban futó láncos cvt miatt.

2021. jan. 16. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
41%
Ott van az Audi példája. Még a kétezres években használták széles körben az automata helyett, valóban veri a sima automatákat, a megbízhatatlanságban és igényességben, ezért is szinte lehetetlen eladni egy CVT váltós Audit.
2021. jan. 16. 17:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
52%

Életemben egyszer vezettem egy CVT-s Mercedest, de pocsék volt. Igen, probléma a motorbőgés is, ahogy írják, de az szerintem megszokható. A baj inkább számomra az volt, hogy míg a fokozatos automaták alkalmazkodnak a körülményekhez, addig a CVT-k nem. Vagy legalábbis ebben a Mercedesben nem, de ha a Merciben nem, akkor szerintem másban sem, de ebben lehet, hogy tévedek. A lényeg, hogy bármit csináltam, bárhogy vezettem, az áttételezés mindig fix volt. Ha városban cirkáltam, akkor is 2000-es fordulaton pörgött a motor (ami városba sok és feleslegesen emeli a fogyasztást), dinamikusabb szituációban szintén 2000-en pörgött a motor (ami pl. előzésnél kevés). Szerintem próbáltak keresni egy középutat a városi és dinamikus használat között, de ezzel csak azt érték el, hogy bárhol vezetsz bárhogy, sosem lesz megfelelő.


A CVT-hez egyáltalán nem értek amúgy, szóval nem tudom, hogy van-e erre megoldás. Mondjuk kicsit paradoxon lenne, ha egy fix áttételes váltón lehetne áttételt állítani a dinamikusság jegyében. Majdnem mint egy... normális váltó, na de akkor minek a CVT? Hát igen. Robogóba remek (bár a hangja förtelmes, de attól még remek), autóba nem való.

2021. jan. 16. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
68%
Van amiben tényleg baromi élvezetes. Én Audi A6 2.7 TDI-ben vezettem, elsőkerekes volt, és emiatt multitronic volt benne. Ha van elég lóerő, akkor nagyon kellemes, hogy a 6 hengeres motor csendben morrog, és közben gyorsulsz erőteljesen. Az már csak apróság, hogy az említett autó most is a látókörömben van 320 ezer km-el, és sosem volt gond a váltójával. De alapvetően tényleg a megbízhatóság miatt utálják. Illetve azért, mert nem minden gyártónál működik olyan finoman, szépen, mint az Audinál.
2021. jan. 16. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
79%

Az Audié sem volt szar, csak amit elhanyagoltak az megdöglött. A japánoké mondjuk tényleg megbízhatóbb volt.


Városban a 2000-res fordulat nem sok.


A buta autós CVT csinál olyat amit te tapasztaltál, a jobbakat már mechanika mozgatja és visszahúzzák a szíjat, hogy a fordulat emelkedjen. Nem ismerem a Merci rendszerét, de a jóval olcsóbb japán kocsikban már ilyenek voltak, azok tudtak gyorsulni is.

2021. jan. 16. 18:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
78%
Az igazi a szíj és lánc nélküli CVT-nek látszó "váltó". A hibrid Toyoták bolygóműves, két villanymotor-generátoros konstrukciója zseniális, és egyszerűen nincs ami elromoljon benne. A hang olyan, amilyen, de amikor padlógázra a motor beáll a maximális teljesítményhez tartozó fordulatszámra, a villanymotorok is a hajtást segítik, az nagyon jó tud lenni. És nagyon sokáig...
2021. jan. 16. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!