Miért nem kedvelik a CVT váltót?
Odalépsz neki, felordít, de a gyorsulás nem ezzel arányos. Az emberek nagy része a kéziváltóhoz szokott idehaza, azért furcsa nekik. Persze gyorsul faszán, mivel váltani nem kell és megfelelő nyomaték/teljesítménytartományban tudsz vele maradni, de nem azonnal reagál a tempó a hangra. Mint a régi automatáknál is, azok is nyúlnak az olaj miatt meg még azok nem zártak össze, úgy mennek, mint egy CVT csak fokozatokkal, váltogatnak is közben.
A másik ami miatt nem kedvelik, hogy akármilyen gyorsításra ordítani kezd, persze nem hangosan fülbántóan, csak azt hiszik, hogy racsing gyerek vagy pedig semmit nem csináltál. Engem sokszor megbámulnak a bolt előtt, mert azt hiszik a kuplungot csúsztatom barom módon, pedig semmit nem teszek csak felmegyek az emelkedőn kétezres fordulaton cammogva. Ezt sokan nem tudják feldolgozni mi hajccsa. :D
#3
A robogókat inkább ne keverd ide. Még ha az elméleti működés ugyanaz is. Egy 200as 4t száraz szíjas cvt-vel elég szépen gyorsul, az 500asok meg olyat lépnek mint az állat.
Az autók viszont csak bőgnek az olajban futó láncos cvt miatt.
Életemben egyszer vezettem egy CVT-s Mercedest, de pocsék volt. Igen, probléma a motorbőgés is, ahogy írják, de az szerintem megszokható. A baj inkább számomra az volt, hogy míg a fokozatos automaták alkalmazkodnak a körülményekhez, addig a CVT-k nem. Vagy legalábbis ebben a Mercedesben nem, de ha a Merciben nem, akkor szerintem másban sem, de ebben lehet, hogy tévedek. A lényeg, hogy bármit csináltam, bárhogy vezettem, az áttételezés mindig fix volt. Ha városban cirkáltam, akkor is 2000-es fordulaton pörgött a motor (ami városba sok és feleslegesen emeli a fogyasztást), dinamikusabb szituációban szintén 2000-en pörgött a motor (ami pl. előzésnél kevés). Szerintem próbáltak keresni egy középutat a városi és dinamikus használat között, de ezzel csak azt érték el, hogy bárhol vezetsz bárhogy, sosem lesz megfelelő.
A CVT-hez egyáltalán nem értek amúgy, szóval nem tudom, hogy van-e erre megoldás. Mondjuk kicsit paradoxon lenne, ha egy fix áttételes váltón lehetne áttételt állítani a dinamikusság jegyében. Majdnem mint egy... normális váltó, na de akkor minek a CVT? Hát igen. Robogóba remek (bár a hangja förtelmes, de attól még remek), autóba nem való.
Az Audié sem volt szar, csak amit elhanyagoltak az megdöglött. A japánoké mondjuk tényleg megbízhatóbb volt.
Városban a 2000-res fordulat nem sok.
A buta autós CVT csinál olyat amit te tapasztaltál, a jobbakat már mechanika mozgatja és visszahúzzák a szíjat, hogy a fordulat emelkedjen. Nem ismerem a Merci rendszerét, de a jóval olcsóbb japán kocsikban már ilyenek voltak, azok tudtak gyorsulni is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!