Milyen szenzor/jeladó/hőkapcsoló mehetett tönkre?
Most ne helyezzük előtérbe a márkát (Renault). A probléma leírás a következő:
2 °C alatt a motor nem képes elindulni. Tekerni teker az önindító, de ezután mikor a gyertyát kiszerelem teljesen szárazak. Valamiért 2 fok alatt letiltja a benzin ellátást. Ahogy hajszárítóval kicsit bemelegítem a motort szinte "pöccre" elindul.
A "vigyed szerelőhöz" és a "minek akarod tudni ha úgysem értesz hozzá" szkeptikusok elkerülése végett egy kis regény:
3 autószerelőnél jártunk. Ebből 1 szakszervíz. Mindenhol vakarták a fejüket. 3 autóvillamoságis vállatvont mondván tippje sincs mi lehet a baj és honnan induljunk. Következő héten megy autóműszerészhez a kocsi, de az esetleírás alapján azt mondta jó 1-2 hetes buli lesz ha megtalálja egyáltalán mi lehet a baj.
Valamint hogy a tippeket kiszürjük ezek az alkatrészek lettek cserélve:
- 4 gyujtótekercs
- üzemanyagszűrő
- AC pumpa
- Relék
- Biztosítékok
- Gyertyák
- Immobiliser emulátorral ki lett ütve
- Légtömegmérő
- Beszívott levegő hömérséklet jeladó
- Vízhőmérséklet jeladó
- Injektorok tisztitva (szerelő által)
- Akkumulátor kb 3 hónapos
- Fojtószelepház takarítva, beállítva
- Lambda szonda
- Alapjárati motor
Azt hiszem ennyi. De lehet kihagytam valamit. :)
Az egész az alacsony fordulatszámmal indult és ennyi.
Esetleg ötletek? Valaki járt már hasonlóan bármilyen márkánál?
Ideiglenesen cserélnék benne típus azonos ECU-t.
Hol melegíted hajszárítóval a motort?
#4-es vagyok
Attól, hogy új van bent, nem azt jelenti, hogy jó :)
A felsorolt szerelok hitelet vesztettek, mert ha nem koklerek lennenek nem kellett volna ezt a sok alkatreszt kicserelni.
Es elso korben mernek. Ac pumpa kap e aramot es mennyit, ha jo. Hibakodot mindenkepp olvasnek. Fotengely jeladot is neznem de arra kell lennie hibakodnak.
Egyebkent pont ezzel szivtam en is. Tegnal par ora fejvakaras utan meg lett. Nem kapott eleg aramot az ac csak ha eleg meleg volt. A relet jok voltak, mivel jok voltak nem kellett kicserelni! biztositek jo volt, kapcsolasi rajz nezegetese utan kiderult, hogy kozos relen van az injektor es az ac pumpa, rele megnez, jo de valahol annak is van biztije, negkerestem, nen volt kiegve. Kiszedtem teljesen jo, kiveve h picit el volt oxidalodva. Megkapargattam es azota jo az auto. Nem csereltem feleslegesen semmit, nem dobaltam ki alkatreszeket csak probaltam megerteni a dolgot. Ezt javaslom neked is es az autoszereloidnek is mielott bevasarolnak neked egy uj autot. Tehat hibakod, ha nincs akkor mericskeles, ha nem tudjuk hol akkor gondolkodas.
Ahol melegitetted azon a részen keresgélj akkor ott van valahol a hiba.
Vagy jobban határold be ezt a melegitést, csak bizonyos pontot vagy alkatrészt melegítsd és hátha kitudod szűrni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!