Álló helyzetben amikor a kuplungpedált benyomom és/vagy
váltok is, éri erőhatás a hajtásrendszert?
11/17 A kérdező kommentje:
Annyival pontosítanék, hogy inkább váltásnál mindig koppan. Az biztos, hogy nyelestengely csapágy az cserés, illetve a kuplung fent fog. A difi cserélve lett hiba megmaradt. Van, hogy álló helyzetbe járó motornál benyomot kuplungal össze vissza váltogatok akkor kopog a hátulja mint a fene, van, hogy nem. De menetben minden váltásnál kopog.
El nem tudom képzelni mi kopoghat hátul ha kinyomott kuplunggal váltogatsz. Ott olyankor nincs semilyen forgó, mozgó alkatrèsz.
2021. febr. 1. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
13/17 A kérdező kommentje:
Hát ha nem is forog, de váltásnál elsetleg fogaskerekek összekapcsolásánál egy minimális pl foghézag összeilleszkedésnél némi erőhatás nem juthat a hajtásra ami pont annyira elég, hogy egy rossz féltengelyt vagy kardánkeresztet elmozgasson pont annyira, hogy üssön?
A féltengelyek kör körös mozgást végezhetnek, ahogy a kardán is, akkora erőhatás nem érheti, hogy a csukló esetleg mozduljon fel-le és koppanjon, valójában elvileg semilyen erőhatás nem érheti álló helyzetben, ha a kardán nem mozdítja meg. Ha cseréltél hátul difit, akkor gondolom néztétek a féltengelyek és csuklók állapotát. Ha tényleg hátulról jön lehet hardy tárcsa vagy kardánkereszt. De ezek is akkor kopoghatnának, ha forog a kardántengely... hacsak, a váltó felfüggesztése nincs ki annyira, hogy váltásnál megmozdul ezzel mozdítva a kardánt is. De akkor a sebességeket sem szedné rendesen. Ezt emelőn kellene megnézni alulról, hogy honnan jön a hang ha váltogatsz közben. Így nem sok értelme van mert sorba kicserélgethetsz mindent, lehet feleslegesen..
2021. febr. 1. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
Azt is írtad, hogy àlló helyben ha felpörgeted a motort furcsa hangja van. Nézzétek meg a motortartó bakokat is. Franc tudja, mit alkottak a BMW mérnökei 20 éve... el tudom képzelni, hogy ha rosszak a motortartó bakok és a váltó tartók is akkor kaphat akkora erőhatást az egész, hogy valamit hátul megkottyint...
2021. febr. 1. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
16/17 A kérdező kommentje:
Az a baj kicsit össze-vissza csepgtettem infókat mert én sem tudtam pontosan még csak épp amit tapasztaltam.
Állóhelyben felpörgetve fura hangja van. Tartva a gázt de kuplungot benyomva kisimul, gyönyörűen jár.. Gondolom ez nyelestengelycsapágy. Emellett van ez a kopogás. Minden váltásnál mintha a difi akarna kiszakadni a helyéről. Bölcső bekötési pontok felhegesztve (tipushiba) összes szilent új. Difi is cserélve lett. Maradtak a féltengelyek meg a kardán. Féltengelyeket megrángattam. Difi és kerék közti irányba azaz jobbra-balra valamennyit mozog de úgy kell is neki. Előre hátra is van játéka de minimális 1-5mm. Kardánnál a difinél a kereszt nem mozog egybe van. Váltóbak nincs repedve, egybe van. hétvégén le lesz véve a kipufogó meg a hővédőlemezek. meg lesz nézve, hogy a középső kardánkereszt lóg-e illetve a kardánfüggesztő milyen állapotba vannak.. Egyébként motorféknél irgalmatlan csapágy hang hallatszik mint amikor a difi szar. De a másik difivel is ezt csinálja. Az akkor a váltó lesz? ... Igényli a deákokat ez a kocsi.... :D
Most minden előítélet nélkül mondom, úgy hogy szeretem a BMW bizonyos típusait, BMW-t vettél, mire számítottál? :) Probléma nélküli önfeledt szórakozás általában az első 100 ezer kilométeren jellemző velük. Utána zsebbe kell nyúlni.. Remélem megtaláljátok a hibát, majd jelezz ha megvan. Most már engem is érdekel mi volt.
2021. febr. 1. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: