Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Álló helyzetben amikor a...

Álló helyzetben amikor a kuplungpedált benyomom és/vagy váltok is, éri erőhatás a hajtásrendszert?

Figyelt kérdés
Hátsókerekes autó, kéziváltó. Valami kopog hátul és váltásnál jön elő, meg kuplunghasználatnál. Érzetre olyan mintha a difi akarna kiszakadni a helyéről. Menetben gázádásnál nem hallani/érezni. Nem is feltétlen a 'mi kopog pontosan"-ra keresem a választ, hanem az alap problémám a hibakeresésben az, hogy álló helyzetben amikor a kardántengely nem forog (difi féltengely se értelemszerűen) akkor ha benyomom a kuplungot ki-be-ki-be akkor gyorsabb felengedésnél is ugyan úgy koppan. Na most elméletileg egyhelyben álló autónál ha csak a kuplungot ki-be nyomom a hajtásra semmilyen erő nem megy ha jól gondolom. Vagy pl pont annyi mégis hogy váltóban fogaskerekek nyugalmiból összefeszülnek vagy hasonló és igy ki megy valamennyi erő ami akár egy kardánkeresztet vagy ha a féltengely szar abba annyi mozgást okoz, hogy hallani lehet a koppanást? Nyilván nem annyira amikor menetközben váltok vagy kuplunghasználatnál, de ugyan az a hang és érzet csak lágyabb.

#kopogás #váltó #kardántengely #sokbaleszezugyerzem
2021. jan. 8. 20:18
1 2
 11/17 A kérdező kommentje:
Annyival pontosítanék, hogy inkább váltásnál mindig koppan. Az biztos, hogy nyelestengely csapágy az cserés, illetve a kuplung fent fog. A difi cserélve lett hiba megmaradt. Van, hogy álló helyzetbe járó motornál benyomot kuplungal össze vissza váltogatok akkor kopog a hátulja mint a fene, van, hogy nem. De menetben minden váltásnál kopog.
2021. febr. 1. 20:00
 12/17 anonim ***** válasza:
El nem tudom képzelni mi kopoghat hátul ha kinyomott kuplunggal váltogatsz. Ott olyankor nincs semilyen forgó, mozgó alkatrèsz.
2021. febr. 1. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 A kérdező kommentje:
Hát ha nem is forog, de váltásnál elsetleg fogaskerekek összekapcsolásánál egy minimális pl foghézag összeilleszkedésnél némi erőhatás nem juthat a hajtásra ami pont annyira elég, hogy egy rossz féltengelyt vagy kardánkeresztet elmozgasson pont annyira, hogy üssön?
2021. febr. 1. 20:46
 14/17 anonim ***** válasza:
A féltengelyek kör körös mozgást végezhetnek, ahogy a kardán is, akkora erőhatás nem érheti, hogy a csukló esetleg mozduljon fel-le és koppanjon, valójában elvileg semilyen erőhatás nem érheti álló helyzetben, ha a kardán nem mozdítja meg. Ha cseréltél hátul difit, akkor gondolom néztétek a féltengelyek és csuklók állapotát. Ha tényleg hátulról jön lehet hardy tárcsa vagy kardánkereszt. De ezek is akkor kopoghatnának, ha forog a kardántengely... hacsak, a váltó felfüggesztése nincs ki annyira, hogy váltásnál megmozdul ezzel mozdítva a kardánt is. De akkor a sebességeket sem szedné rendesen. Ezt emelőn kellene megnézni alulról, hogy honnan jön a hang ha váltogatsz közben. Így nem sok értelme van mert sorba kicserélgethetsz mindent, lehet feleslegesen..
2021. febr. 1. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:
Azt is írtad, hogy àlló helyben ha felpörgeted a motort furcsa hangja van. Nézzétek meg a motortartó bakokat is. Franc tudja, mit alkottak a BMW mérnökei 20 éve... el tudom képzelni, hogy ha rosszak a motortartó bakok és a váltó tartók is akkor kaphat akkora erőhatást az egész, hogy valamit hátul megkottyint...
2021. febr. 1. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 A kérdező kommentje:

Az a baj kicsit össze-vissza csepgtettem infókat mert én sem tudtam pontosan még csak épp amit tapasztaltam.


Állóhelyben felpörgetve fura hangja van. Tartva a gázt de kuplungot benyomva kisimul, gyönyörűen jár.. Gondolom ez nyelestengelycsapágy. Emellett van ez a kopogás. Minden váltásnál mintha a difi akarna kiszakadni a helyéről. Bölcső bekötési pontok felhegesztve (tipushiba) összes szilent új. Difi is cserélve lett. Maradtak a féltengelyek meg a kardán. Féltengelyeket megrángattam. Difi és kerék közti irányba azaz jobbra-balra valamennyit mozog de úgy kell is neki. Előre hátra is van játéka de minimális 1-5mm. Kardánnál a difinél a kereszt nem mozog egybe van. Váltóbak nincs repedve, egybe van. hétvégén le lesz véve a kipufogó meg a hővédőlemezek. meg lesz nézve, hogy a középső kardánkereszt lóg-e illetve a kardánfüggesztő milyen állapotba vannak.. Egyébként motorféknél irgalmatlan csapágy hang hallatszik mint amikor a difi szar. De a másik difivel is ezt csinálja. Az akkor a váltó lesz? ... Igényli a deákokat ez a kocsi.... :D

2021. febr. 1. 22:19
 17/17 anonim ***** válasza:
Most minden előítélet nélkül mondom, úgy hogy szeretem a BMW bizonyos típusait, BMW-t vettél, mire számítottál? :) Probléma nélküli önfeledt szórakozás általában az első 100 ezer kilométeren jellemző velük. Utána zsebbe kell nyúlni.. Remélem megtaláljátok a hibát, majd jelezz ha megvan. Most már engem is érdekel mi volt.
2021. febr. 1. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!