Álló helyzetben amikor a kuplungpedált benyomom és/vagy váltok is, éri erőhatás a hajtásrendszert?
Na most, a kuplung a váltó fogaskerekeit választja szét vagy zárja össze. A kardán forgó mozgást végez, ahogy a fogaskerekek is. Te hiába nyomkodod a kuplungot, a váltó fogaskerekei nem fognak forogni tőle, így a kardán sem fog forogni, szóval a differenciálra sem adhat tovább erőhatást.
Nem lehet inkább, hogy a kinyomócsapágy a ludas?
"Na most, a kuplung a váltó fogaskerekeit választja szét vagy zárja össze."
Nem igazán. A kuplung a motor és a váltó bemenő tengelye közötti kapcsolatot oldja. Tehát ha felengeded a kuplungot, akkor a motor elkezdi forgatni a váltó egyik oldalát.
Nem lehet, hogy a váltótartó bakok fáradtak el?
kardán és difi kizárható.
Difi búgni vagy csattanni szokott hirtelen gázadásnál vagy elvételnél (mint nálam) miután belekerült millió km.
Kardántengelyen őszintén mi tud tönkremenni? :D hardy tárcsa meg a felfüggesztő csapágy....
Ez tuti váltó/kuplung lesz.
#5 Igen Bmw.
#6 Egyrészt van ott még a féltengely is. Másrészt meg a kardánon: hardytárcsa, függesztőcsapágy, meg van rajt 2 kardánkereszt. Legőszintébben is ez 5 dolog. :D
De amire most rájöttem ha álló helybe felpörgetem a motort és tartom akkor rezonál, valami szól zörög/morajlik. Ha rányomom a kuplungot tehát benyomom a kuplungpedált akkor elhallgat szépen szól csak a motor. Ha felengedem a kuplungot tehát leveszem róla a lábam marha csúnyán elkezd szólni. Zörögés/morajlás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!