Egy jó autóval biztonságos 250-260km/h-val menni?
" hosszú távon szét hullik a motor ekkora tempónál ha mindennap pályázik valaki 250-el!"
Az én esetemben 3600rpm a 200km/h és 4500rpm a 250km/h. 6500-nál tiltana, de nyilván jóval alacsonyabb fordulaton eléri a 260km/h-t az autó. Láttál már benzinmotort 4500-nál széthullani? :D
Most akkor nézzünk meg nem túl modern V8-akat, amikkel ennél jóval magasabb fordulaton éred el a 250km/h-t. Pl M60B40, M62B44. Ha a 6 hengeres twin-turbo ennyitől már széthullik, akkor mi van ezekkel a V8-akkal? :D
Eddig csak nettó hülyeséget írtál és mi vagyunk a balfácánok. OKé főnök! :D
“ Most akkor nézzünk meg nem túl modern V8-akat “
Kibeszélt elavult 1000 éves V8-akról ? Én az RS6-ot meg az E63-at hoztam fel példának és ezen autók közül mindegy melyik kiadást nézzük nem mondhatók elavultnak te IQ fighter! De azért én beszélek nettó hülyeségeket mi ?
"Kibeszélt elavult 1000 éves V8-akról ? "
Nem ezer évesek és mindkettő közel 300 lovas és gond nélkül hozzák a 250-es utazót. De a D2-es A8ban is csak 300 lóerő volt és az is gond nélkül futotta a 250-es leszabályzást.
Nyilván ezek mind kitalált dolgok, ezek az autók sosem mentek tartósan 250-et, csak az E63 AMG a maga 550 lóerejével. Ezek szerint valszeg haverom 408 lovas CLS500-a sem tudná akkor a 250-es utazót..
Azért beszélsz nettó hülyeséget, mert mi tapasztalatból leírjuk mivel tudsz több száz kilométert folyamatosan tempomattal ekkora tempóval menni, te jössz azzal hogy ehhez kétszer meg háromszor olyan erős autók kellenek...
Egyáltalán nem biztonságos. Sofőr függő, alkalom függő.
De még ha egyedül mész a pályán, akkor se mondanám biztonságosnak.
200-nál és afölött már oda kell figyelni eléggé. Mentálisan is sokkal megterhelőbb. Csak vezess 200 felett úgy fél órát, úgy, hogy azért van forgalom, aztán tudni fogod miről van szó.
250-et meg lehet futni persze. Én személy nem ajánlom hosszútávon senkinek. Legtöbb helyen nem is tudod tartósan hozni ezt a tempót.
Aki meg azt mondja a Volvojára aminek 260 a vége, hogy a 240-260 az utazótempó, az hülye mint a f@szom. Ezek a 3.0 TDI-k meg a többi ekkora köbcentis dízel szaroknak nagyjából ez a vége. Ez a 250-60. Ezeknek az autóknak egyáltalán nem utazótempója a 250.
Azt nevezzük kényelmes utazótempónak, amit kimondott erőlködés nélkül megfut a kocsi. Az, hogy max sebességgel mész egy ilyen kocsival, pörög a motor 5000-ret, az nem kényelmes utazótempó :D.
"Aki meg azt mondja a Volvojára aminek 260 a vége, hogy a 240-260 az utazótempó, az hülye mint a f@szom."
Nem, nem az a vége. Annyinál van benne sebességhatárolás, bőven menne még az. Írtam, 4500-nál fut 250-et, 6500 környékén határolja a fordulatszámot. Egy benzinesnél ez még messze van a végétől ( nyilván azt kizártnak tartom, hogy a sebességkorlátozás kiiktatása után leforogja a 6500-at, ahhoz valami tisztességesen hosszú, felzsírozott lejtő kellene vákuumban )
"Mentálisan is sokkal megterhelőbb. Csak vezess 200 felett úgy fél órát, úgy, hogy azért van forgalom, aztán tudni fogod miről van szó."
Vezettem többször is, több mint fél órát. ( A Budapest-Miskolc, Budapest-Nyíregyháza, Balatonszentgyörgy-Budapest távra egyelőre még nem elég a fél óra )
"250-et meg lehet futni persze. Én személy nem ajánlom hosszútávon senkinek. Legtöbb helyen nem is tudod tartósan hozni ezt a tempót." <<ezt írtuk mi is, normális forgalomnál esélytelen és értelmetlen ennyivel menni.
Látom a szövegértér sokaknak nem megy továbbra sem...
6os vagyok
Annyit tennék hozzá, hogy én a 313 lovas BiTDI 3.0-ról beszélek, ilyen motor van az autóban. 8 fokozatú ZF van benne, végtelen hosszú fokozatokkal. Akár a tartós 250 se lenne gond, de inkább 220 a max, afölé ritkan megyek. Az előző C6os Audi A6 volt, 6 sebességes, 224 lovas. Még ez is elérte a 260at, de percek kellettek hozzá, 230 feletr halott volt. 200 volt a kényelmes utazótempója, hozzáteszem, a 6os ennek is annyira hosszú volt, hogy nem pörgött túl sokat 250nél sem, inkább a folyamatos padlógáz ami kinyirná a motort.
Q7be hogy 250et tarts vele, kell a 4.2 TDI vagy az ujjabakban a 4.0 TDI.
A 300 ló feletti benzinesek mindig jobban mennek 200 felett, mint a dízelek, de annyira zabálnak 200 felett, hogy jobban jársz, ha lassabban mész, mert utána elveszíted az időt a benzinkúton.
És hogy hol megyek ennyivel? Természetesen csak Németországban :D
“ Azért beszélsz nettó hülyeséget, mert mi tapasztalatból leírjuk mivel tudsz több száz kilométert folyamatosan tempomattal ekkora tempóval menni, te jössz azzal hogy ehhez kétszer meg háromszor olyan erős autók kellenek... “
Ember te nagyon el vagy tévedve , azért írtam az RS6-ot meg az E63-at mert ezeknek illetve az ilyen kaliberű autóknak ténylegesen 250 az utazójuk és gond nélkül napi szinten lehet utazgatni ilyen autókkal 250-el hosszútávon is, de egy 6 hengeres dízel traktor vagy épp egy 6 hengeres benzines ki leheli a lelkét, belét meg az anyukáját is ha hosszú távon 250-el utaztassák napi szinten! Ez a valóság ha tetszik ha nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!