A drifthez nyomaték vagy lóerő kell?
#9 Csak kíváncsiságból, nem ég az arcodon a bőr, mikor másokat tuningjóskázol és azt mondod, hogy én nem értek hozzá, mikor te ilyeneket írsz? Mert abban igazad van, hogy egyikből számítható a másik, de abban nincs, hogy egy ISMERETLEN "átlag" autónál az "X lóerő" kifejezésből kiderül a nyomaték. Ahhoz, hogy egyikből számítható legyen a másik és megtaláljuk a teljesítmény és nyomaték közötti összefüggést, ahhoz pontosan ismerni kell azt, hogy miről beszélünk. De amikor egy teljesen ismeretlen hajtásláncról beszélünk, akkor abból, hogy "100 lóerő" egyáltalán nem tudjuk meg a nyomatékot, hisz a 100 lóerő az valószínűleg a főtengelyen mért teljesítmény, de a főtengelytől még elég messze van az aszfalt, ahol a nyomatékot leadja az autó a gumikon keresztül. A hajtáslánc pontos paramétereinek hiányában nem tudjuk kiszámolni a nyomatékot a teljesítményből, sőt, tippelni is csak pontatlanul tudunk. Ha pedig elutazunk a tuning világába, akkor meg aztán végképp kiszámíthatatlan, hogy éppen mit kókányoltak az autó alá és mennyi a valós nyomaték.
#10 "Ha kicsit meglóbálod" Na de driftelésről beszéltünk, nem csúsztatásról. Tudom, sokan azt hiszik, hogy csúszni és driftelni ugyanaz, de egyáltalán nem. Csúszni tud bárki, naponta csúsznak emberek bele az árokba, meg bele a 40 tonnás nyergesbe, de az nem driftelés. A driftelés kontrollált, a csúszás nem. És még egy valami: amikor kézifék nélküli driftre gondoltam, akkor (az imént leírtak miatt) én arra gondoltam, hogy van-e akkora nyomaték az autóban, hogy egy nagyobb gázfröccsel elveszítse a tapadást a hajtott tengely. Egy 316 ezt nem tudja, egy zsiga meg még annyira sem, KIVÉVE ha tuningolt a hajtáslánc.
" És még egy valami: amikor kézifék nélküli driftre gondoltam, akkor (az imént leírtak miatt) én arra gondoltam, hogy van-e akkora nyomaték az autóban, hogy egy nagyobb gázfröccsel elveszítse a tapadást a hajtott tengely."
Tökmindegy te mire gondolsz, még a drift világbajnokságon és a King of Europeon is kézivel indítják meg a csúszást, pedig ott a minimum az 500 lóerő.
Ha van kellő kanyarbemeneti sebesség akkor a E30-at simán elrakod keresztbe, ültem már ilyenben, ahogy EB-s driftautóban is..
Nem gond, ha valamiről fogalmad sincs, de ne gyárts már róla hasraütésre elméleteket..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!