A drifthez nyomaték vagy lóerő kell?
#1 Ja engedj meg még egy kérdést: a tapadás elvesztését szerinted mi okozza?
Lényeg a lényeg, ne szólj olyanhoz hozzá, amihez nem értesz. Pacinak a lóerőt szokták hívni, a tapadásvesztés pedig nem magától következik be, hanem kézifékkel idézik elő és nyomatékkal tartják fent, de megfelelő körülmények között a nyomaték önmagában is elég, kézifék nélkül.
Furcsa.. Én nem is értékeltem a válaszokat, de ti is le vagytok pontozva🤷♂️ Akkor nem csak én tévedek? Azért nehogy azt mond már hogy egy átlagos autó 75-100 lóereje egy hátsókerekesnél, nem elég. Kézifék azokon is van, onnantól pedig majdnemhogy mindegy hány lóerő. Gondolom nem egy kisposzkival akar driftelni. Tükörradiál fel az ezeröcsire, azt kész. Utolsó mondatom pedig arra hivatott rámutatni hogy nem KELL egy átlagos autóénál nagyobb lóerő, sem pedig nyomaték, de azért nyílván nem hátrány... Ha tévedek javítsatok ki, csak szükségesnek éreztem pontosítani az első válaszom.
1-es voltam. 👋
#5 Mind a kettő én voltam, #2 és #3 is. Igen, le vagyok pontozva, mert gondolom valami hozzád hasonló tanulatlan figurának nem tetszik az igazság. Én 20 éve követem figyelemmel a motorsportokat, ráadásul a szakmámból adódóan is értek az autókhoz, szóval tudom, hogy mit beszélek és pont lesz*rom azt, ha egy rizsjóska lepontozza a válaszomat. Én tudom, hogy helyesen beszélek és számomra csak ez számít. Na netán valaki úgy érzi, hogy nincs igazam, akkor ne lepontozzon, hanem cáfoljon rám, érveljen és magyarázzon. Én szívesen tanulok másoktól, de ahhoz értelmes ember szükséges, nem pedig a lepontozós Kovács Tédéí.
Visszatérve a témára: a 75-100 lóerős kijelentésednél nem kell egyértelműbb bizonyíték arra, hogy rájöjjön az ember, hogy te bizony nem értesz a témára. A #3 válaszban már leírtam, hogy a drifteléshez nyomaték kell, erre te lóerőkről beszélsz, ami teljesítmény. A nyomaték mértékegysége a Newtonméter (Nm). A teljesítménynek semmi köze a nyomatékhoz. Nagy teljesítményű autó is lehet kis nyomatékú, illetve nagy nyomatékú autó is lehet kis teljesítményű.
De hogy a kérdésedre válaszoljak, igenis azt mondom. Egy átlagos 75-100 lóerős autónak nincs akkora nyomatéka, hogy kirúgja a hátulját kézifék nélkül. Sőt, még ha kézifékkel megrúgatod, akkor is csak nagyon nehezen fogja tudni fenntartani a csúszást. A lóerő tényleg mindegy, ahogy előbb már elmagyaráztam, de a nyomaték nem. Nagyon alulértékeled az aszfalt és a gumik közötti tapadást, illetve a tehetetlenség törvényét, ami Newton 1. törvénye, illett volna általános iskola 7. osztályában megtanulni.
"A nyomaték mértékegysége a Newtonméter (Nm). A teljesítménynek semmi köze a nyomatékhoz. Nagy teljesítményű autó is lehet kis nyomatékú, illetve nagy nyomatékú autó is lehet kis teljesítményű."
Itt derült ki számomra, hogy mindekitleszaró tudningjóska semmit sem ért a témához. A nyomaték és a teljesítmény, és a fordulatszám összefügg. Bármelyik kettőből ki lehet számítani a harmadikat. "Össze vannak drótozva" A fordulatszámból adódik a szögsebesség. A szögsebességet egy 1 méter sugarú körre kell értelmezni, ennek az elméleti körnek a kerületén végzi a munkáját a forgatónyomaték. Az egységnyi idő alatt ennek a körnek a kerületén a forgatónyomaték által okozott elmozdulás a teljesítmény. Ennyit arról, hogy nem függ össze a nyomaték a teljesítménnyel.
"Egy átlagos 75-100 lóerős autónak nincs akkora nyomatéka, hogy kirúgja a hátulját kézifék nélkül."
A 102 lovas E30 316 simán elmegy kézifék nélkül is, de ha kicsit meglóbálod akkor még az 1,5-ös zsiguli is...
A drifthez nagy teljesítmény kell - ami a képletekből adódóan nagy nyomatékot is jelent - amatőr szinten 200-250 lóerő legalább, félprofi/profi szinten határ a csillagos ég. Anno Zentaiék 450 lóerő környékét tekertek ki az 5hengeres Volvo motorból, de Szántó Niki E46-osában a kompresszoros V8 már 800 lóerő körül volt.
Ültem Zentai Sanyi mellett Tökölön, a 450 lóerőt ő is hidrós kézivel indította meg, mint a világon mindenki... ( lehet nem cska követni kellene a motorsportokat :D )
A teljesítményigény az nagyban függ az autó méretétől, tömegétől a gumi szélességétől és az ív sugarától. Tökölön és Máriapócson a 150-170 lovas zsiguliknál még rugdosni kellett a kuplungot, mert ekkora teljesítmény nem volt elég az íven tartáshoz. 3-400 lóerő felett már van némi játéktered a gázzal , 500 lóerő felett meg kb akármekkora ívet végig tudsz csinálni..
Nem véletlenül vannak a driftautókban turbós és kompresszoros 5-600 lóerő feletti motorok...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!