Benzines autónál mi az az érték, ameddig fel lehet pörgetni, ahol még nem ártok a motornak? 4-4500nél szoktam elváltani melegen, mert először van benzinesem és nagyon furcsa hogy kicsi a nyomaték. Amúgy szívó.
Nem mindegy, hogy Trabant, vagy Porsche.
A fordulatszámmérőn általában jelölve van az a tartomány ahová nem célszerű hosszabb távon menni, de rá is lehet keresni a típusra, hogy mi az ideális neki.
Tiltásig mehet, de felesleges, mert ott már el szokott fogyni a nyomaték. Persze üzemmeleg legyen a motor.
Mekkora motorról van szó?
Dízelesek mindig gyengébbnek érzik a szívó beniznest. Máshogy kell velük menni, ha ki akarod hozni belőle a maxot. Itt lineárisan épül fel a nyomaték, egyre jobban húz, azért nem fog hátba verni, mert nem hirtelen jön meg a max nyomaték.
Egy motor 2000-3500 közt is menni kell szépen és lenni kell hogy erős legyen.
Ha ez nincs meg akkor ott valami baj van.
Minél kisebb fordulaton használja az ember annál tartósabb lesz.
Benzinesné (szívó)l ált, 3500-4500 között adja le a csúcs nyomatékot, a max teljesítményt meg leforgás előtt. Egy 1.1-es benzinest forgatni kell, ha pl előzni akarsz, 4-ben a 2000-es ford. kevés lesz neki.
“Minél kisebb fordulaton használod tartósabb lesz” csak nehogy túl alacsony legyen, mert az sem jó. A magas fordulat nem gyilkol annyira, mint a nagy nyomaték hirtelen átadása a különböző alkatrészekre.
jah, hát az 1.2 3 hengerest meg pláne pörgetni kell.
autópályán 4500 rpm az utazó fordulatszám, szóval melegen nyugodtan lehet kínálni. hidegen óvatosabban, de ott is leginkább a nagy gáz kis fordulat kombó ami káros, az túlzott surlódást és nagy hőterhelést okoz, idővel motorkopás és hengerfej repedés/vetemedés lesz a vége
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!