Jól látom, hogy az USA-ban (de szerintem Kanadában is) jobban el vannak terjedve a Toyota, Nissan, Hyundai, Kia, Lexus, Honda márkák, mint Kelet-Európában?
Nálad mi számít kelet europának?
Europa középontja tölünk(magyarországtól) keletre van ám...
Szerintem a kérdező arra szeretne kilyukadni, hogy míg itthon és a környező országokban a német használt prémiumot istenítik meg a VW-t, addig Amerikában alapvetően nagy arányban van távolkeleti gépkocsi.
De akkor a kérdésre a válaszom Igen, ott szeretik a távol keletit, van több típus is, amit alapvetően amerikai piacra szánnak, és itthon nem kapható. Ez piacfüggő, amire van kereslet arra lesz kínálat.
USA-ban tudtommal sose volt nagy német prémium láz, hogy mindenki azt vett volna, ott mindenki az amerikai V8-ra gerjedt, amit meg tudok érteni. Meg amióta van a Lexus, azóta arra inkább, mint egy németre, mert egyértelműen megbízhatóbbak.
Bezzeg itthon mindenki uu A3, meg uu bömbi, merci jaj ez a merci az isten stb. És aztán a gatyájuk rámegy, vagy hangosabbra tekerik a rádiót, ha valami nem kóser. Természetesen tiszelet a kivételnek, és van sok igen korrekt német csoda is, csak mifelénk szeretik az olcsó lerúgott használtat is, mert lehet vele villantani meg menőzni. De ha bele kéne rakni pénzt, mert ez vagy az elromlott, az már nem megy.
#7: Nyilván értettem, benne a bújtatott irónia.
Egyébként, ha valaki kicsit utánaolvas az autóipar történetének, akkor világos is lesz.
A keleti autógyárak sokkal inkább képesek voltak betörni az USA piacra, mint Európába. És eleve más viszonyok között találták magukat.
Míg az USA-ban le lehetett győzni az olajválságokban az alacsony fogyasztású kis autókkal a batár, zabáló sok tekintetben elavult V8-at, úgy, hogy a sokszor emlegetett komfort, beltér minőség stb. is elegendő volt. Addig ez a szint Európában már kevés volt, mert volt olcsó, jól fogyasztó, versenyképes kínálat. Arról nem is beszélve, hogy az autóipar mennyivel koncentráltabb és erősebb itt. Minden nyugati nagy államban megvoltak a tradicionális, nagy piaci hányaddal rendelkező gyártók, akik mellé ismeretlenként nagyon nehéz belépni.
Az már csak egy sokadlagos dolog, hogy KKE-ben a lerúgott német exprémium lesz mindig is a magasabb presztízsű, mert Nyugat_Európa felé fordulunk és ami ott van, azt tekintjük követendő példának és sikernek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!