A lada nivákban van terepváltó, vagy alapból 4 kerék meghajtásosak?
Felező: ez rövídíti az áttételt, ezálltal lassab lesz az autó, de nagyobb erőt tud kifejteni a talajra. Nyilván ez terepezéskor kell, nem aszfalt úton
Diffizár: ez is laza talajon kell. Ezt kb úgy kell elképzelni, h pl a bal oldali kerék jégen van, a jobb oldali aszfalton. Indulásnál nyilván a jégen lévő kipörög, m ott nyomaték felesleg lesz. Ha összevan zárva a diffi, akkor a két oldali féltengely össze van zárva, ezálltal a kipörgő kerék nyomatékfeleslege átjut a másik oldali kerékre
van benne egy sebiváltó egy felező meg diffizár (nem minden típusban) !
Szintén nem mindegyik típusban lehet állítani hogy csak össz vagy hátsó kerekes legyen!
Kedves utolsó! Azért ennek jó lenne utánanézni, mert az, amit írsz, azt feltételezi, hogy a Nivák legalább kétféle, különböző elvű hajtásrendszerrel készültek, ami nem fedi a valóságot...
(az állandó összkerékhajtáshoz központi differenciálmű kell, amivel nem lehet teljesen lekapcsolni egyik tengelyt sem, a kapcsolható összkerékhajtásban meg éppenhogy nincs központi differenciálmű, de ott meg kapcsolószerkezet kell középre vagy az első féltengelyek végére)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!