Mikor érett a kuplung a cserére?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Én akkor cseréltem mikor csúszott, vagy hangos volt a kettős tömegű.
Addig teljesen felesleges, amíg rendeltetésszerűen működik.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Egyszer beszéltem egy rendkívül buta pizzafutár sráccal aki örvendezve mesélt nekem a céges Fiat Puntóról ami olyan mint egy automata. Beteszi negyedikbe, leugrik a kuplungról és az autóval többet nem kell váltani, egy lábbal vezethető.
Nyilván nem esett le neki, hogy már szerencsétlen fiat annyira lestrapált, hogy csúszik a kuplungja.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nagyon leegyszerűsítve a választ, kétféle kuplung van.
Az egyik automatán utánállítja magát a kuplungtárcsa kopásának függvényében, a régebbieket pedig manuálisan kell utánállítani.
Ezért a válasz: ha már nem lehet utánállítani a kuplungot, vagy az automata kuplung is elkezd csúszni, akkor kell cserélni a szerkezetet.
Természetesen, ha meghibásodik, eltörik benne valamelyik rugó, megég a tárcsa, zajos lesz a kinyomó csapágy, stb, stb, akkor is javítani kell a szerkezetet, amit 99%-ban a hibás alkatrész, vagy az egész egység cseréjével oldanak meg.
Tehát, ha ráz, az nyomó lap, vagy tárcsa hiba = csere.
Ha fent fog, akkor után állítás. Ha nem lehet = csere.
Ha csúszik, akkor után állítás. Ha nem lehet, szintén csere.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!