Egy kamionsofőr egy személyautóshoz képest mennyivel vezet jobban?
"a taxisok nem szgk sofőrök"
Hanem? Mozdonyvezetők?
"hanem hivatásos gépjárművezetők, PÁV 2 vizsgával és taxis gki-val"
Mert a kamionos nem hivatásos gépjárművezető?
"Ez az autósok 90%-nak nincs meg."
Épp ezért nem értem, miért hasonlítjátok össze a hivatásost az amatőrrel, miközben ez a kérdésben nem volt kitétel.
"Egyébként nyugodtan menjél majd el egyszer valami nagyobb járművel egy igazi nagyvárosba"
Az ugye megvan, hogy kamionnal az esetek nagy részében nem a belváros zsúfolt kis utcáin kell kanyarogni? A rakodás gyakran város szélén, kamionforgalom figyelembevételével megtervezett-megépített ipari parkokban, depókban történik. Az út nagy része pedig autópálya.
"Aki nyergessel jár, általában profin tud manőverezni szűk helyeken pl."
Miután levezetett x ezer kilométert, miután hatszázszor gyakorolta, újra és újra. Hidd el, nem úgy működik, hogy kamionos leszel és akkor hirtelen rá tudsz állni a rámpára a nyergessel.
Ember, te tényleg sötét vagy. Leírod, hogy a taxisok hivatásos sofőrök, mint a kamionosok, de azért őket felhozod példának a személyautósok mellett. Nem érzed az ellentmondást te agytröszt? Nem?
Utána meg dettó baromságokat beszélsz. Rengeteg helyen a mai napig be kell menni a városba is kamionnal, főleg építkezésekre, ahová nem helikopterrel fogják bevinni az árut. A régebbi városokról ne is beszéljünk, ahol rengeteg iapari terület nincs kiköltöztetve és kamionnal kérik az árut.
A vége meg dettó baromság, max pár száz kilométert gyakorolsz oktató mellett és kb egy tucat tolatást, aztán mehetsz isten hírével kifelé. Vagy megtanulod vagy nem. A kamion meg nem csak a nyerges, hanem a tandem és a forgózsámolyos is. Totál eltérő mind.
Ne erőltesd a butaságaid, csak égeted magad. Itt arról volt szó, hogy ha egymás mellé teszünk 1 autóst és 1 kamionost, ki lesz a jobb. Több, mint valószínű, hogy a kamionos. Az, hogy a magadfajta nulla tudású, sértődött kisasautósok ezt nem bírják elviselni, nem a kamionosk hibája.
#13
De nem a méret volt a kérdés te retardált. Az volt a kérdés, hogy egy kamionsofőr, aki hivatásos, vagy egy szgk sofőr, tehát úrvezető kötül, ki a jobb. Nem tudod még mindig értelmezni a kérdést vagy mi a baj? A taxis hivatásos, nem úrvezető. Nem a jármű méretét kell hasonlítgatni. Tanuljatok már meg mondatokat értelmezni.
#4:
"Tehát a személyautósofőr nem lehet rutinos?"
Írtam ilyet?
"Vagy egy rutinos személyautósofőr nem látja át a helyzetet?"
Írtam ilyet?
"Mitől jobb egy azonos rutinnal rendelkező kamionsofőr mint az azonos rutinnal rendelkező szgksofőr?"
Mikor fog azonos rutinnal rendelkezni a kettő, ha nem azonos méretű és fizikájú járművet vezet? Mikor fog egy átlagos autóvezető annyit levezetni mindenféle körülmények között, mint egy átlagos kamionos. Az átlag autós vezet évi 10-30 000km-t, a kamionsofőr meg évi 100 000-150 000 között. A rutin amúgy sem egyenlő a levezetett kilométerrel.
"Kevésbé dekoncentrálódik? Úgy érted, hogy menet közben filmet néz a laptopon, videocsetel az asszonnyal meg a szeretővel, pornót néz és recskázik?"
Ilyen is van pl :D
Egy átlag európai kamionsofőr átlagos napja arról szól, hogy levezet napi 9 vagy 10 órát. Csinálja évekig, ha csal akkor ennél is többet vezet ( ilyen is van bőven ). Teljesen megszokja, hogy 9-10 órán át kell kifelé bámulnia az ablakon és lehetőleg nem elaludni és összetolni az előtte álló sort. Egy átlagos személyautóvezető mikor vezet napi 9-10 órát?
csak fusd végig a gyakorin azokat a kérdéseket amikor azt kérdezik hogy "először vezetnék egyedül hosszabb távon" és nézd meg a válaszokat.. Óránként állj meg pihenni meg ilyenek. Enyhe kacaj.. :D
"Önmagában az, hogy autón vagy kamionon szerez valaki tapasztalatot, semmi különbséget nem tesz."
Mondod ezt mert még nem vezettél kamiont hegyre fel, hegyről le, hóban, esőben, fagyban. Teljesen más, mint egy személyautó és vannak helyzetek amiket ha ugyanúgy közelítesz meg, mint személyautóval akkor felkerülsz a youtubeos kamionos borulások válogatásba. :D
Ilyen alapon pótkocsis traktorral is ugyanazt a rutint szerzed meg, mint egy budapesti taxis, vagy egy kamionsofőr úgy hogy életedben el nem hagyod a 4 számjegyű utak világát.. Furcsállnám :D
"Az pedig határozottan nem volt a kérdésben, hogy tapasztalt kamionos tapasztalatlan szgk-sofőrrel szemben."
Átlagos kamionosról írtam illetve átlagos személyautó vezetőről. Egy átlagos autóvezetőnek messze nincs olyan rutinja, mint egy átlagos kamionsofőrnek. Egy nem átlagos, személyautóval magas futással járó tevékenységet/munkát végző sofőrnek szintén nagy rutinja lesz. Ugye te sem gondolod, hogy egy évi 100 000km-t letekerő taxis vagy egy 70 000-ret guruló utazó üzletkötő hasonló rutinnal rendelkezik, mint Manyi néni aki évebte 8000km-t gurul..
Egy kamion vezetéséig eljutni 3 jogosítvány kell megszerezned. B; C és C+E. Kell a szigorított egészségügyi vizsga (hivatásos jogsi csak 5 évig érvényes), ha pedig még dolgozni is szeretnél, akkor a GKI kártyától kezdve még kell pár dolog...
A kamion se mindegy milyen, pl a tandem és a forgózsámolyos kialakítás miatt ezekkel tolatni kb olyan, mint egy kis utánfutóval (persze nagyobb méretben), aki viszont még hagyományos pótkocsit húz, és azzal tud tolatni - az előtt bármikor megemelem a kalapom.
A vezetés persze rutin kérdése (is) valahol, de azért egy kamionnal közlekedni nem olyan egyszerű: más a kanyarodás íve, és az olyan apró kényelmetlenségek, amikkel egy autós sosem találkozik, itt bizony előfordulhatnak.
Szóval aki azt hiszi egyszerű kamiont vezetni, annak javaslom egyszer üljön fel egy ilyen ülésébe - és csak próbáljon finoman, rángatás és bólogatás-mentesen elindulni. Na, még mindig olyan könnyűnek tűnik? ;)
17es
Ez hogy jön ide? Menj máshova panaszolni az ilyen marhaságokkal.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!