Tetszik nektek ez a Toyota?
Érdekessége, hogy hidrogén segítségével elektromos áramot fejleszt, és kizárólag vizet pufog ki. Nulla a károsanyag-kibocsátása.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
a hajtásrendszere érdekes, már jó ideje próbálkozik vele a Toyota
maga ez az autó nem tetszik, szeirntem csúnya
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Számomra szimpatikus.
A hajtáslánc is egy érdekes dolog, a szakdolgozatom épp egy hidrogéncellás rendszer részegységének a megtervezése, nagyon érdekesen működő dolog.
Alapvetően jó dolog a hidrogéncellás meghajtás, az előnye a jelenlegi sima akkumulátoros megoldásokhoz képest, hogy a gyártásakor sokkal csekélyebb károsanyag kibocsájtással jár, és a feldolgozása újrahasznosítása is egyszerűbb.
Cserébe a hatásfoka nem olyan, jó, mint egy akkumulátoré, a jelenlegi maximum azt hiszem 70 % körül van. Ezen felül nincs rendes kiépített küthálózat európában, ami erős hátrány sajnos. Ezzel szemben Japánban sokkal több lehetőség van tankolni, ott valószínűleg már lenne értelme dgy ilyenre beruházni.
Sajnos van a hidrogéncellának még egy hátránya. Ha hirtelen változik a felvett teljesítmény, akkor nagyon bezuhan a hatásfok egy rövid időre, és nem is tudja kiszolgálni a villanymotor álltal kért teljesítményt olyankor. Viszont ez könnyen orvosolható például szuperkapacitásokkal, vagx egy puffer akkumulátorral, és így míg a hidrogéncella feltolja termelésben a teljesítményét arra a szintre amire kell, a kondenzátorokban eltárolt energiát tusja hasznosítani a villanymotor.
Pont egy ilyen kondenzátor telep felügyelőrendszerét tervezem :)
Szerintem alapvetően majd ez a technológia a teherforgalomban fog igazán elterjedni, mert ott az utántöltés sokkal könnyebben megoldható, és a hidrogénpalackok is nagyobb mennyiségben és jobban elhelyezhetők
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nekem tetszik de nem adnek 60 ezer dollart erte.
En inkabb egy jo pickupot vennek ennyi penzert jo bevallt V6 vagy V8assal, esetleg egy SUV
De az teny hogy jol nez ki az auto
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!