Van e értelme 5w30 helyett 0w30 olajnak?
#2
Mert hidegen jobban szivattyúzható, kevésbé kopik a motorod.
Kíváncsisagból megnéztem a sae viszkozitási osztály táblázatát. A 0w olaj -35 fok alatt veszít a szivattyúzhatóságából, az 5w -30 fok alatt.
Nekem ugy tűnik semmi értelme 0w-re váltani, főleg mert ezen az éghajlati övön rendkívül ritka a -35fok.
Az az érzésem nektek lövesetek sincs az egész témához, csak közhelyekre alapoztok.
Taníts mester!
Vagy inkább ne, főleg hogy azt sem tudod mit olvasol. Nem azt olvastad hogy mikortól veszít a szivattyúzhatóságából, hanem azt hogy hány fokig szivattyúzható. Nagy különbség!
A viszkozitasa üzemi hőmersékleten ideális, a legjobb az lenne ha már az indítás során olyan lenne, ezt viszont nem tudják megcsinálni. A 0w30 is túl sűrű hidegen, de még mindig jobb mint az 5w30, idővel meghálálja a motor főleg ha sokszor indítják hidegen.
Szóval te azt akarod mondani, hogy a -35 fokos olaj már nem szivattyúzható? Akkor hogyan indulnak be az autógyárak tesztautói amiket -50 fokos kamrában hűtenek napokig?
Szivattyúzható marad az, csak nehezebben boldogul vele a szivattyú. Az olajnak egy zsírtömbbé kéne összeállnia ahhoz hogy megszűnjön a szivattyúzhatósága.
Arrogancia: lvl-100
Háttértudás: NULLA!
-20 fokon az 5w20as olaj hígabb maradt mint a 0w30.
A világ nem fekete és fehér, hogy a 0w-s jobb a hideg motornak.
Olyan olaj kell bele amit a gyártó előír. Nem pedig olyan amit egy gyakoris user jónak gondol.
ami motorba eleve az 5/30-as olaj van előírva, azt meg sem szabad venni.
Az lófsz, nem olaj.
Varrógépbe esetleg, vagy retro kakukkosórát kenegetni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!