Miért él az a köztudatban hogy a bmw egy megbízhatatlan sz*r amikor legendásan megbízható hathengeres motorokat gyártottak?
A kétezres évek elejéig voltak jók a BMW-k, aztán sorra jöttek a konstrukció hibás motorok, még ha főleg 4 hengeresek is voltak. Aztán az autóban nagyon sok minden van még a motoron és a hajtáson kívül. Az nem nagy dicsőség, ha 250-300ezret kibír egy autó. Nagyon bosszantó tud lenni, ha folyton szervizbe jár az ember, és viszi a pénzt az autó. Hiába csak egy-két szenzor adja meg magát, attól még ugyanúgy fos a gép mint egész.
Egyszer beszélgettem egy F32 M4 tulajjal. Mondta, hogy a műszerfal az szinte folyton olyan, mint egy karácsonyfa, mert állandóan elfossa magát valami. Ezért a pénzért ezt nem lehet elnézni.
A gond szerintem itt nem annyira egyszerű.
Egyrészt az van, hogy az utóbbi 12-15 évben nagyon sok hibát vétett a BMW, és ezeknek hatalmas sajtóvisszhangja is lett. Ez semmiképp nem tett jót a köztudatnak - hiába van hasonlóan sok gond egy VW konszernbeli termékkel, vagy Mercedessel, a BMW több visszhangot kapott.
Emellett a márka imidzsét tovább rontja, hogy sajnos nagyon népszerűek a régebbi példányok azokban a körökben, ahol csak villantani veszik, de pénz és akarat nincs karbantartani. Aztán ezek az emberek, akik megveszik a 10-15-20 éves autót ma 1-2-3-4 millió forintért, nyavajognak a szervizköltségek miatt, mert nem gondolnak bele, hogy egy újonnan 15-20 milliós, lejárt szavatosságú prémiumautót próbálnak épp életben tartani.
Szóval ez van, remélhetőleg a minőség javult az új autóknál (a B-s motorok egyelőre jó konstrukciónak tűnnek), akik pedig - hozzám hasonlóan, nekem is egy '97-es 328i kabrióm van hobbi célra - szeretik a régi modelleket és életben is tartanak, illetve kiélveznek a mai napig 1-2 darabot, azokat úgysem érdekli a laikusok véleménye.
Ilyenem van. Megmondom neked. Azért mert az M-es kódú hathengeres láncos motor nagyon megbízható. De körülötte a fél autót cseréltem kb 3 év alatt. Hűtörendszer teljes felújítás a csöveken keresztűl a radiátorig. Jeladókból többet cseréltem mint nem. Vákumcsövek szintén. Ac pumpa szintén. Klímába is bele kell nyúlni. Abs jeladó 4-ből 3 cserélve lett külön időpontokban. Ablakemelő szerkezet többszőr tropa. És még sorolhatnám.
De jah. A motor se egy csepp vizet sem olajat nem eszik. Pöccre indul. Minden patent. Nem füstöl, nem ereszt. Kb az én tapasztalatom szerint is jó a motor pedig 300k km felett van, aztán ki tudja hányszor tekerték.... A motor nagyon jó, de körülötte minden más... kevésbé.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!