Miért nem forog ki a Simsonom?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Szia!
Elsőnek az, ami szembe tűnt az az, hogy 500 km-t mentél a hengerrel, tehát még nincs bejáratva. Egy frissen fúrt hengerrel minimum 800 km-t kell megtenni, a gyári bejáratás az 1000 km-t ír elő. Mindenzt 1:33-as keverékkel.
Az hogy nem pörög ki, annak több oka lehet. Először állítsd be az előgyújtást precízen, főleg ha tirisztoros (amit nem írtál). Ha megszakítós, akkor a hézagot állítsd be 0,4 mm-re. Gyertya hézagnál ugyan ennyi legyen.
Aztán jöhet a karburátor. Mivel bejáratós és a 41.00-es henger (ha jól tudom ez 60 köbcenti, ha S51-ről van szó), akkor mindenképpen érdemes bele tenni eggyel nagyobb főfúvókát.
Egyébként 50-ről 60 ccm-re való fúrás nem jelent minden esetben nagyobb végsebességet. Általában csak nyomatékosabb lesz tőle a motor.
Köszönöm a választ elsőnek, 72-es fúvókával tudta a 68-at, szeretném, ha most is tudná. Egyébként megszakítós a gyújtás, be van állítva az 50ccm-nek való gyári értékkel. Földúton fontos lenne a nagy gáz használata mindenképp, mert napi 30-40 km megtétele közben van pár hegy is amit meg kell mászni és nem kéne, hogy a felénél visszaguruljak (volt már ilyenre példa)
Szóval akkor állítsam az előgyújtást 1,6mm-re a holtpont előtt, igaz?
Másodikhoz hozzászólván, leírtam világosan, hogy értelmes válaszokat szeretnék. Köszönöm.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Első vagyok:
Nem 60-as hengered van? Lehet rosszul tudom, de a 41.00 mm, annak felel meg.
Sajnos a Simson nem egy terepgép. Ahhoz vagy tuningolni kell, hogy komolyabban feltudjon szaladni egy nagyobb emelkedőre vagy (amit írtál, hogy kizárt) egy másik Nagymotor.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Szia!
60-as hengerhez 1.6-os előgyújtás kell és a 72-es főfúvóka elég szokott lenni. Súbertűt állítsd középre. Az 500 km-es hengert meg tekinthetjük bejáratottnak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Utolsó:
Nem kötekedni akarok, csak egyszerű megállapításomat közlöm.
Én tavaly vittem el fúratni a hengerem. Akkoriban én is úgy áltam hozzá, hogy elég lesz neki 500-700 km bejáratás.
Nemrégiben lekellett, hogy vegyem a hengert. És akkor látom, hogy csúnya, húzások vannak benne, mintha homokot nyelt volna. Holott nagyon figyeltem arra, hogy ne húzzam, ne pörgessem a motort.
És mintha egy kis válla is lenne a hengernek, ujjbeggyel érezhető.
Pediglen csak 900 km van a hengerben.
Kérdés:
Mit ronthattam el? Esetleg a fúrás nem sikerülhetett jóra?
Vagy a főtengellyel lehetett probléma?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Szia!
Nem veszem kötekedésnek.
Nem tudom nálad mi lehetett a baj. Válla ennyi futásteljesítmény után nem szabadna lennie.
Érdekesség képen itt egy link egy MZA hengerről, ahol 200 km bejáratást írnak elő:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!