Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem forog ki a Simsonom?

Miért nem forog ki a Simsonom?

Figyelt kérdés
Sziasztok! Mivel elérkezett a tél is, gondoltam most teszem fel a kérdést, hogy tavaszra már szakítson alattam. Olyan problémám lenne, hogy szeptember elején elvittem a hengert fúratni 41.00-ra több okból. Azóta ment bőven 500km-t a motor elég szépen is teljesített az elején is, sehol nem éreztem teljesítményváltozást. Viszont! Gyári hengerrel mikor úgy istenigazából lehúztam a lejtőn megvolt a 68 km/h. Most örülök ha 55 felé megy. Egy bizonyos fordulattól feljebb nem megy, kicsit visszatorpan de éppen eléggé ahhoz, hogy a fordulat emelkedését visszafogja. Olyan mintha "letiltana" teljes gázon. Gyújtása 1,8 mm-re van állítva gyári DDR-es isolator gyertyával járok/jártam. Üresben ha lehúzom hidegen nem csinálja melegen viszont már ott is. 80 as fúvóka van a karburátorban, ami 16N3-4 es típusú eredeti BVF. Szeretném, ha csak hozzáértő emberek válaszolnának nem szeretnék olyan válaszokat olvasni, hogy "azért mert Simson". Nem akarok nagyobb motort sem venni köszönöm szépen, én nagyon boldog vagyok a Simsonnal. Válaszokat előre is köszönöm!

2020. dec. 7. 11:16
1 2
 1/11 Krómgyűrű ***** válasza:

Szia!


Elsőnek az, ami szembe tűnt az az, hogy 500 km-t mentél a hengerrel, tehát még nincs bejáratva. Egy frissen fúrt hengerrel minimum 800 km-t kell megtenni, a gyári bejáratás az 1000 km-t ír elő. Mindenzt 1:33-as keverékkel.


Az hogy nem pörög ki, annak több oka lehet. Először állítsd be az előgyújtást precízen, főleg ha tirisztoros (amit nem írtál). Ha megszakítós, akkor a hézagot állítsd be 0,4 mm-re. Gyertya hézagnál ugyan ennyi legyen.


Aztán jöhet a karburátor. Mivel bejáratós és a 41.00-es henger (ha jól tudom ez 60 köbcenti, ha S51-ről van szó), akkor mindenképpen érdemes bele tenni eggyel nagyobb főfúvókát.


Egyébként 50-ről 60 ccm-re való fúrás nem jelent minden esetben nagyobb végsebességet. Általában csak nyomatékosabb lesz tőle a motor.

2020. dec. 7. 12:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
biztos dagi vagy
2020. dec. 7. 12:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:

Köszönöm a választ elsőnek, 72-es fúvókával tudta a 68-at, szeretném, ha most is tudná. Egyébként megszakítós a gyújtás, be van állítva az 50ccm-nek való gyári értékkel. Földúton fontos lenne a nagy gáz használata mindenképp, mert napi 30-40 km megtétele közben van pár hegy is amit meg kell mászni és nem kéne, hogy a felénél visszaguruljak (volt már ilyenre példa)


Szóval akkor állítsam az előgyújtást 1,6mm-re a holtpont előtt, igaz?


Másodikhoz hozzászólván, leírtam világosan, hogy értelmes válaszokat szeretnék. Köszönöm.

2020. dec. 7. 14:20
 4/11 Krómgyűrű ***** válasza:

Első vagyok:

Nem 60-as hengered van? Lehet rosszul tudom, de a 41.00 mm, annak felel meg.

Sajnos a Simson nem egy terepgép. Ahhoz vagy tuningolni kell, hogy komolyabban feltudjon szaladni egy nagyobb emelkedőre vagy (amit írtál, hogy kizárt) egy másik Nagymotor.

2020. dec. 7. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:
Felszalad ez ügyesen akárhol, csak ugye nem nagyon vagyok otthon a gyújtásállitásban. Igen 60 as a henger gyári értékű gyújtással de tudtommal 1.6mm kell amit az enyémen valamiért nem sikerült belőnöm. Csinálok akkor vele valamit, ha nem szűnik meg karburátorban a 80 as fúvóka is kicsi lenne?
2020. dec. 7. 18:25
 6/11 Simson S51N ***** válasza:

Szia!

60-as hengerhez 1.6-os előgyújtás kell és a 72-es főfúvóka elég szokott lenni. Súbertűt állítsd középre. Az 500 km-es hengert meg tekinthetjük bejáratottnak.

2020. dec. 10. 00:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 Krómgyűrű ***** válasza:

Utolsó:

Nem kötekedni akarok, csak egyszerű megállapításomat közlöm.

Én tavaly vittem el fúratni a hengerem. Akkoriban én is úgy áltam hozzá, hogy elég lesz neki 500-700 km bejáratás.

Nemrégiben lekellett, hogy vegyem a hengert. És akkor látom, hogy csúnya, húzások vannak benne, mintha homokot nyelt volna. Holott nagyon figyeltem arra, hogy ne húzzam, ne pörgessem a motort.

És mintha egy kis válla is lenne a hengernek, ujjbeggyel érezhető.

Pediglen csak 900 km van a hengerben.


Kérdés:

Mit ronthattam el? Esetleg a fúrás nem sikerülhetett jóra?

Vagy a főtengellyel lehetett probléma?

2020. dec. 10. 09:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 Simson S51N ***** válasza:

Szia!

Nem veszem kötekedésnek.

Nem tudom nálad mi lehetett a baj. Válla ennyi futásteljesítmény után nem szabadna lennie.

Érdekesség képen itt egy link egy MZA hengerről, ahol 200 km bejáratást írnak elő:

[link]

2020. dec. 11. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:
Szerintem dugattyútól is függ a bejáratása a hengernek. Nekem keystone gyűrűs dugattyúm van, nem ragadt meg 50km esen sem mikor hegyet másztam vele (muszáj volt valahogy hazajutni). Utána néztem a henger falát, még látszott a fúrás nyoma, semmi hibája nem volt. Most is elsőre indul hidegen melegen szépen gyorsul tőgázig. 50 köbcentisen nem volt megállás neki ekkor sem. De akkor a gyújtás lehetne a hibája? Karburátort nem szeretném állítgatni, ez így jó ahogy megcsináltam, így is elég nagy szó, hogy minden szó nélkül indul. De ha csavargatok az alaplapot sehogy nem nyit a megszakító 1.6mm nél a holtpont előtt csak 1.8 nál. A megszakítót is kell állítani ilyenkor, vagy csak az alaplapot? Másik motoron sikerült de a sajátomon valamiért nem megy úgy ahogy ott csináltam.
2020. dec. 11. 18:53
 10/11 Simson S51N ***** válasza:
2020. dec. 12. 16:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!