Opel 2.0 dízel tévhit vagy a valóság? 2007-es évek elején lízingre vettem egy 2001 évi Astra g 2.0dtl nagyon szerettem de 2 év múlva adagoló vezérlő hiba miatt ami 160000ft os tétel volt annak idején a javítása!
Egy átlagos autószerelőtől nem elvárható, hogy szétszedje az adagolóvezérlő ECU-t és egyesével tesztelje az IC-ket és tranzisztorokat majd megjavítsa.
Az autószerelő felderíti hol a hiba, a te esetedben az adagolóvezérlő ECU egységben,innentől adott a lehetőség:
-cseredarabot kérsz és kiuperkálod a 160 000-ret
-keresel egy elektronikai műszerészt, aki ilyenekre van specializálódva és megcsináltatod vele
Miért nem az utóbbit tetted? Egy normál autószerelőtől nem elvárható az elektronikus eszközökön belüli ilyen szntű diagnosztika és javítás. Sem képzettsége nincs erre, sem eszközparkja.
" Most meg egy opel fan idejön mindenféle szakképzettség nélkül és megmutatta hogy az IRLR2905 számú tranzisztor"
És ezt az infót maga az Opel-fan találta ki, vagy ő is kapta valahonnan? :D
Adagoló le és felszerelés, postázás/szállítás, javítás, garancia.. teljesne korrekt a 160 000.
Az ilyen autószerelők olyanok mint a piócák.
Kijön valami új darab a gyárból, annak jódarabig szakmai titok az összes porcikája, majd amikor már nem lehet fejőstehénként fenntartani, kikerül a netre a megoldás.
Bár a netnek hála, ez már elég hamar megjelenik, remélem be is szpják az ilyen körülmetéltek, és nem tudják extraprofitra keresni magukat.
Mondjuk egy előnye van, a pökhendiskedő nagyarcúak pénztárcáját kopasztják evvel, aminek csak örülni tudok.
Vett volna valami régi tragacsot, ami fillérekből fenntartható.
Amúgy én is elektromos opelos vagyok, de már egy mechanikus adagolóval.
Viszont az isuzu-t azt kerülöm, az még a mai napig egy betegágy.
A német dízel, meg a 2000-es az jó.(kop-kop)
Nem értem, te lízingeltél autót és mégis neked kellett javítani? A lízingszerődések esetén a tulajdonosé a karbantartás, nem a tiéd. Hogyan jött utána képbe hibtel?
Sok autószerelő nem ért az elektronikához. Inkább kicserélik az ECU-t és kész. Ez működő, gyors megoldás. A tulajdonosnak sajnos drága.
Igen, nekem is ez a motor (X20DTH) van csak Vectraba. 200Ft-os tranzisztor pukkad el. 20 év alatt csak 1 szer történt meg.
A szerelők nem fognak sebészi szikével, nagyító alatt, vezérlőt forrasztani órákon keresztül. Generátoroknál sem cserélgetik forrasztgatják be az új csúszógyűrű csapágyakat, inkább tesznek bele másik generátort. Önindító is ilyen, nem fog bendixet 8.000-ért cserélni, inkább tesz bele másik önindítót 150.000-ért (Volvo).
Érdekel az autószerelés, de pont az általad említett miatt nem lettem szerelő.
Az autónak van egy hibája, legyen a saját példám: valami tönkrement az önindítóban.
Elviszed a szerelőhöz:
A, önindítócsere, lepattintja a régit, Unixban kap egy felújítottat jó drágán, másnap jöhet a megrendelő az autóért. Drága volt de a megrendelő fizeti, ekkora melóból kényelmesen napi 5 megcsinálható.
B, önindító leszed, szétszed, lendkereket megforgató fogaskerék nyaka eltört (műanyag...). Google, 3 óra cikkszám keresés hiszen az alkatrész alktotóegységét kell megkeresni, majd cikkszámmal 2 óra kutakodás az árak után, Magyarországon ez a pöcök 19ezer, ebayen Nemetországból 3ezer postával. Ebayes megrendel, 1 hetet vár, összerak.
A szerelő ideje pénz, ha kifizeted a kutakodását, utánajárását akkor a végösszeg (ebben az esetben) ugyanannyi, akkor miért várnál 1+ hetet ha aznap/másnap kész lehetne? Nekem nincs pofám aranyárban megvetetni az alkatrészt, az időm pénz, jótékonyságból pedig nem megyek autószerelőnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!