Kipufogó szelep Legalitása?
Van egy régi Turbo dizelem és lerohadt a rendszer nagy része(30éves autó)
Most rozssdamentesből szeretném megcsinálni az egész rendszert de szeretnék rá egy kipufogó szelepet aminek a vége kijönne a küszöb alatt.(az autón gyárilag nem volt se dpf se katalizátor mielött jönne a sok környezetvédelmis hogy igy ne vágd le ugy ne vágd le)a terv az lenne hogy a leömlő után lenne a szelep de a kipufogó többi részénn lenne 2-3 dob(függöen attól hogy mennyire lessz hangos 2 dobbal) Ebbe beleköthetnek ha az utcán a szelep zárva van és a 2-3 dobon keresztül jön a kipufogógáz?illetve rendőr büntethet e érte?
Mielött leirod hogy de minek és fölösleges meg úgyse megy gyorsan minek hangossnak lenni. Mert mért ne Én ha megtehetném csak cső lenne rajta de nem szeretném ha büntetnének/nem tudnám levizsgáztatni, a hang nekem van és nem más miatt
A te világodba nincsenek turbós autók? és mielött rávágnád büszkén hogy nyitott gáznál van turbós nyomás akkor én mondanám hogy régebbi autókon illetve huligánokén nincs lefújó szelep és hirtelen gáz elengedésnél bezárul a szelep néhol több bár nyomásnál is és fütyül tőle a turbo, és nemtudom láttál e már életedben pillangó szelepet, középen van a forgáspontja mely azt jelenti ha nyomás tolja akkor sem nyilik ki mivel kiegyenlitődik az erő az egész szelepen igy nem is mozdul meg(illetve ha a villanymotor nincs hajtva akkor azt nehezebb tekerni ami még több ellenálást biztosit,De ha kiváncsi vagy vágd be gugliba hogy kipufogó szelep és rögtön magyar oldalakról is tudsz vásárolni több méretben és félét) és ha rákérdeznél hogy akkor mégis hogyan nyilik ki az a szerencsétlen miközbe tolod neki a nyomást igy egyrészt ismét a rendes turbos pillangó szelepre mutatnék rá,vagy csak azt mondanám hogy mivel nyomás ereje egyenlő a szelep mindkét oldalán igy az nem mozdul meg+elektromos motor ereje ad annyit hogy kinyitjon a szelep.
De azért köszönöm a hozzászolást!(tudom szar a fogalmazás köss bele nyugodtan)
Ha jól olvastam, az volt az alap koncepció, hogy beiktatsz egy szelepet, amivel -ha úgy tartja kedved- városi ill. országúti üzemmódba tudsz váltani. Azaz első eseten az eredeti kipufogó rendszeren megy át a gáz, második esetben annak a kikerülésével, közvetlenül a leömlő után megy a szabadba.
/legalább is nekem ez jött le a kérdésedből/
Szóval, ennek az utólagosan beépített szelepnek a technikai megoldásaira lettem volna kíváncsi / milyen kialakítású: Y vagy T alakú, milyen anyagból van a záró él, hogyan működteted az ülésből, stb/
Köszönöm a kioktatást a turbó nyomás viszonyairól, a pillangószelep forgáspontjáról, és a kipufogó szelepek google-n keresztüli vásárlásáról, de nem érdekel.
Ugyanis láttam már ilyet, továbbá nem ez volt a kérdésem.
Ha kapok valami értékelhető választ, megköszönöm, ha nem, akkor hagyjuk.
Ha valóban érdekel válaszolok, a legutóbbi kommented eléggé kioktató stilusu volt ezért kaptál rá ilyen választ.
A kipufogó amint beér a karosszéria alá rögtön belemegy egy Y elágazásba,Melynek egyik fele megy továbbb egyenes 2-3 dobon át és majd hátul ki a szabadba, Mig a másik fele jobbra kezd el menni át ezen a szelepen majd ki a küszöb mögött egy lefelé néző kipufogóvéggel
Elvileg az egész szelep 304 es Rozsdamentesből van és a szelepet egy villanymotor hajtja melyet a kabinból egy gombbal tudsz be ki kapcsolni
Ha jól látom az a "magyarázat", hogy leírtad ugyan azt amit én, a 12 hsz.ben.
Jah' nem, mert még hozzátetted, hogy rozsdamentes az anyaga, és villanymotor hajtja........ na persze csak ELVILEG.
Köszönöm szépen, feladtam, ilyen válaszok mellett hagyjuk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!