Ki szerint van köze a motorolaj szivattyúzhatóságának a felületen kialakuló olajfilm "vastagságához"?
Idézet: "a vastagabb olaj kitölti a kopott felületek között keletkezett teret"
NEM TUDOD JÓL!
A kopás hordós a henerben, ovális. Teház így is úgyis kopni fog, mert az olaj a hordós részben nem hozza vissza az elkopott hengerfalat, se a dúgattyú és a gyűrűk kopását.
Na látod a legelső regénybe leírtam. Kitétem benne mindenre. Ha kopott akkor nem tudsz vele mit kezdeni, csak felfúrni és új dugattyúszettet, gyűrűkkel, stb.. belrakni. Olaj nem javít a helyzeten. Nem vagy autószerelő nem értessz hozzá. Azt a véleményt akarod halani amit el akarsz fogadni. De nem úgy van.
Részemről ennyi. Ha megfogadod meg ha nem nem.
Segíts azon akin nem lehet. :|
Bagoly mondja. 100X megérdezed ugyanazt de ott a világos válasz. Már a 4. kérdésed is lenéző és lekezelő volt. Örülnöd kellene, hogy segítettem neked.
Ott van minden. Meg van indokolva, mi miért részletesen, hogy a hülye is megértse. De miért írod, hogy tévhit? Azért mert olvastad valahol. Most meg majd jössz azzal, hogy egy csomó szerelő ismerősöd szerint is úgy van. De akkor nem írtad volna ide ki a kérdést... :D
Mivel nem vagy tisztában az autó működési elvvével. Sem a kenóolajok fajtáival, besorolásával, hidegtűrésével és felhasználási területével ezért nem tudod. De mégis állítod, hogy úgy van.
Tehát az értő olvasás mint említetted.... XD
2. kérdésed: A sűrűbb, vagy a hígabb olaj képez vastagabb filmréteget?
3. kérdésed: Azt akarom tudni, miért képez egyesek szerint "vastagabb" filmréteget egy sűrűbb olaj, mint egy hígabb?
Mindakettőre a válasz. NEM KÉPEZ VASTAGABBAT!
Utolsó fejtágító tőlem, mert már nagyon elegem van a magadfajtákból.
A motor működése közben mindenhová eljut a motorolaj. Minden alkatrész úszik az olajban aminek kell. Tehát mindenen annyi olaj van amennyi kell. Ha nem úgy lenne 1 perc alatt tönkremenne. Tehát nem is lehet vastagabb régetben rátapadva. Ha sűrű az olaj akkor az szar. Gondolkodj már! Mikor használod az autót kezd sűrűsödni is az olaj. Eszerint ha másik típust raksz bele ami sűrűbb mégjobban sűrűsödik ami abba a tartományba már nem megfelelő hosszútávon az autónak. Minden kivan találva. Én mindenből gyárinak megfelelőt használok és még sosem kellett javítani.
Szép napot!
Inkább menj máshova értetlenkedni.
Ennyire nem esik le neked, hogy a te álláspontodat vallom? De ahelyett hogy értelmeznéd a kérdést, nekiállsz személyeskedni.
Leegyszerűsítem neked, mert látom magas mint nyuszinak a lórács.
Egy laposföld hívő álláspontját szeretném meghallgatni, hogy miért lapos a Föld!
Teccik érteni?
Tudom, hogy az olaj lamináris mozgása semmit nem befolyásol egy kopott motor működésében, de ha körbenézel itt gyakorin, minden 3ik kérdésnél ahol valaki panaszkodik a tragacsára, jön egy bugris aki szerint vastagabb olaj kell bele, azt nem fogja megenni.
De ezek a bugrisok nem fejtik ki, hogy miért! Hát én most várok egy bugrist aki elmagyarázza hogy SZERINTE miért jobb egy sűrűbb olaj a kopott motorba és azt SZERINTE miért nem fogja megenni.
Tudom hogy baromságot fog írni ha ilyenben hisz, viszont az okfejtése érdekelne!
Világos???
Kérdező, lessz itt egy kis takarítás, úgy látom.
Ostoba kérdésre próbálnak értelmes választ adni, de te csak pattogsz.
Pedig sima álltalános iskolai fizika tananyag is elég lenne, hogy értsed, miről vsn szó.
bugris...
Azért kell vastagabb olaj bele, hogy meglegyen a megfelelő olajnyomás.
Pl a hengerfal szóró olajozással történik, és ha elmegy a hajtókar csapágyaknál a nyomás, akkor sosem fogja kenni a hengerfalat.
Ezért szokták első körben leszedni a kartert, és megnézni a hajtókarcsapágyakat.
"amilyet a gyár ír elő"
A gyár előírja a 30 ezres csereperiódust, na hata is vágják a motort evvel.
Szóval ennyire szentírás a gyár szövege.
De vannak gyártók, akik elérik, hogy valóban a lóhúgy(5/30) olajakat használják, mivel olyan a kiképzése a motornak. Pl az opel z12xep és láncos társai.
Ha sűrű olajat használsz, egyszerűen nem lesz kenve a lánc.
Borzalmasan zörögni fog.
Viszont a híg olaj hamar kinyírja az olajpumpát, csapágyakat, hidrotőkéket.
A híg olajjal kb minden motor kinyírható idő előtt, még a híresneves 1.9tdi is, legelőször az olajpumpa döglik, utána jön a többi.
Vortex
Szerinted van köze. XD
Mégis hány éves vagy? Mi a szakmád? Ez nem elég! Szerintem igen, szerintem nem. Ha nem tudsz érvelni akkor ne szaporísd a sorokat feleslegesen!
Nagyonpicit van köze. Vizet könnyebb szívattyúzni mint mocsarat. De a motorolajból nem tudsz víz hígat, vagy kenőzsír sűrűt belerakni. Szóval...
Nem szabad annyira eltérni a gyáritól. :D
16. válaszíró meg 30 ezres olajcserét nekem sose mondtak még gyárba. Minden autónál 15-20 ezer körülivel találkoztam. De a mostani autók sok jelzi, hogy mikor kell menni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!