Ki szerint van köze a motorolaj szivattyúzhatóságának a felületen kialakuló olajfilm "vastagságához"?
He?
Az áramláshoz, és a haladási sebességhez valóban jobb a filmréteggel bevont felület, mint egy porózus durva felület, de mindkét esetben (hogy a te szavaiddal éljek), szivattyúzható.
Az már egy másik kérdés, hogy milyen hatékonysággal.
Hogy ki szerint van köze hozzá?
A kérdésnek ezt a részét végképp nem értem.
#5
Ezen nincs mit olvasgatni. A lényeg pont a második részben lenne, de az meg error 404.
Már írták, csak lepontoztátok. És azok nem zsenik hanem hülyék! Máselől nagyon kevés a JÓ autószerelő.
Autószerelőként:
Viszkozitás az amire gondolsz. Nem a szivattyú határozza meg mennyire fog ráragadni a kopó alkatrészekre az olaj.
OLYAT HASZNÁLJ EMILYET ELŐÍRNAK. Ha kopott az autó nem segít rajta semilyen motorloaj. Ha a kopás beindul mindig csak rosszabb és rosszabb lesz. Ezt kenő olaj nem tudja orvoslni!
A mostani olajok kalap szarok. Egyik éven pl. Castrol van az audin, BMWn hogy az a saját olaja. A másik évben de 100%-ra ugyanabba a modellbe és motorba már mást használnak mert olcsóbb. Minden csak üzlet!
Vannak újrahasznosításból nyert olajok is. Csak szólok! Illetve ha sokat állt a polcon tökminegy milyet veszel, mert a szavatosssága lejár úgy mint a guminak csak nem tudják, hogy az is keményedik évről évre. EZÉRT A LEGJOBB a szintetikus motorolaj. Ami persze drága, de jobb és tovább bírja tapasztalataim szerint. A tied ha nagyon kopott már nem érdemes ilyenekkel foglalkozni. De más fajtát ne használj! Ha más viszkozitású lehet nem lesz megfelelő a te autód kenéséhez! Főleg a hideg állapotban lesz teljesen más a kenés. Azt viszont nem írtad, hogy dízel vagy benzin.
Dízelnél más olaj van ami a koromszemcséket keverve az olajjal lebegteti az olajban és nem károsítja az autó részeit! Ezért lesz fekete 200km után az újonnan eltöltött dízelmotor olaja, mert kormot tartalmaz.
#7
Minek írsz regényt? Nem is a kérdésre válaszoltál.
Azt akarom tudni, miért képez egyesek szerint "vastagabb" filmréteget egy sűrűbb olaj, mint egy hígabb?
De a kérdésre válaszoltam! Minek van a szemed? Azért regényként magyaráztam el hogy mindenkinek világos legyen. Erre eggyesenek mégsem az.
NEM KÉPEZ VASTAGABB RÉTEGET! Hülye a kérdés is. Motorolaj szivattyúzhatósága olyan nincs. Csak viszkozitás (sűrűség). Továbbá azt sem írtad, hogy dízel e vagy nem. És aki meg segíteni próbál lepontozzátok, meg fikázzátok!
A sűrűbb elvileg jobban rátapad.
Megvan mi az a sűrűbb? Pl. olaj és zsír közötti különbség...
A gyári autóolajat használd! MEGÍRTAM. A sűrűbb nem keni úgy ahogyan kellene, mert nem a tiedhez van kitalálva! Ezt is megírtam! De használd ha akarod. Majd tönkrebaszod vele. Főleg most a téli időszakban.
A szivattyúzhatóság = viszkozitás = lamináris mozgás.
Továbbá nem kérdeztem olyat, hogy mit öntsek egy bizonyos motorba.
Áltanássogot kérdeztem.
A kérdés meg nem hülye, teljesen jogos. A sok fotelszakértő szerint sűrűbb olajat kell önteni a sokat futott motorokba, mert a "vastagabb" olaj kitölti a kopott felületek között keletkezett teret.
Annak viszont örülök, hogy te is baromságnak tartod az olaj "vastagságáról" szóló tévhitet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!