Hogy tudom meg azt,hogy az aksival vagy az önindítóval van probléma?
pl leírod, hogy mi a tünet.
Rossz önindító nem forgat lassan, annál van: felpörög(bendix, vagy behúzómágnes hiba) el sem fordul(szénkefe)
Akkuhiba: lassan forgat.
Bár kreténebb példányoknál volt olyan is, hogy megolvadtak az állórész tekercselései, újraforrasztással jók lettek(fiat)
Kábelhiba is lehet, marha nagy ellenállása lesz a kábelnak, képes felizzani, megolvasztani a szigetelést.
Dobok egy vidit.
https://www.youtube.com/watch?v=Un5RJAbqe08&ab_channel=Szil%..
Te tényleg ilyen béna vagy???
Amikor teker rendesen ott más baj van.
Ha rendesen teker, akkor nem az aksi és nem az önindító lesz a ludas. Legalábbis kicsi esélyel. Lehet akár üzemanyag ellátási probléma. Gondolok itt arra, hogy a szűrő eltömődött, nincs nyomás a rendszerben, stb.
Egy autó működése elég összetett ahhoz, hogy egy fórumon keresztül látatlanban ne tudjuk megmondani hogy mi a gond.
Ahogy látom ez egy Golf4. Ott az OBD csati, rá kell rakni hibakód olvasóra és az jó eséllyel megmondja.
Vannak ilyen kínai 1500ft-os bluetoothos hibakód olvasók, a motorvezérlőben azok is tudnak olvasni, próbát megér. De legjobb lenne egy szerelőhöz elvinni, aki átnézi és megmondja hogy ez vagy az a hiba, teszem azt cserélni kell az üzemanyagszűrőt.
A videó alapján elég sokára indul be. Az önindító jól teker, de sokáig és evégett meríti kegyetlenül az akkut amin hallatszik is hogy a végére már lassabban teker mert gyengül az akku. Önmagában egyikkel sincs baj, bár az akkura én rátöltenék ha az autó keveset van használva, mert lehet a következő hidegindításnál már ennyit sem fog tekerni és be sem fog indulni az autó.
Ha akku baja lenne akkor csak nyöszörögne és a visszajelző lámpák is pislákolnának csak. Ha önindító baj lenne akkor ennyi tekerés sem lenne, sőt semennyi ha az halott lenne, maximum kattogna, vagy esetleg bendix hibánál csak hallanád hogy forog mintha egy sima villanymotort felpörgetnél például.
A videóban amit látok így elsőre annyit tippelek hogy vagy nincs elég kompresszió és ezért indul ilyen nehezen, vagy későre ér oda az üzemanyag a motorhoz. Lehet levegősödik az üzemanyagrendszered, de lehet az üzemanyagpumpa az ami kezdi feladni a harcot. Aztán még lehetnek más hibák is de így hirtelen semmi nem jut eszembe. Én egy diagnosztikát csináltatnék, ha van ismerősöd aki tud hibakódot kiolvasni akkor mindenképp tedd meg, vagy vidd el egy szervizbe és kérj diagnosztikát igaz hogy 8-10 rugó de akkor legalább tudni fogjátok mi a baj. Ha a szerelő csak találgat hogy szerinte mi lehet a baj akkor ott ne hagyd neki javításra, hanem vidd máshová inkább ahol meg is tudják mondani hogy ez a baja cserélni kell és utána jó lesz. Bizonytalan szerelőnél ne hagyd ott.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!