Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nincsenek szívódizeles...

Miért nincsenek szívódizeles autók gyártva manapság,pedig rengeteg előnyük van?

Figyelt kérdés

2020. nov. 23. 07:22
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
27%

Mert kb az 1.9 sdi-t se vette senki... Tudod az kell a népnek, hogy legyen szívó benzines, 130 lóerő 6000 fordulatszámon, Mind1, hogy kb olyan erős a valósan használt tartományban mint a 60 lovas sdi :(


Az előnyök meg kb senkit nem érdekelnek aki új autót vesz :(

2020. nov. 23. 07:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 Koplárovics Béci ***** válasza:
89%
Jó eséllyel azért sem gyártanak ilyen motorokat, mert a kibocsátási normákat nem tudják teljesíteni.
2020. nov. 23. 07:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
56%
Mert enyhén szólva is qrva gyenge a teljesítménye a maiakhoz képest.
2020. nov. 23. 07:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
82%

A nagyokosok úgy döntöttek, hogy a környezetvédelmi kérdések megoldódnak attól, ha az egyébként az össz-probléma méretéhez viszonyítottan kicsi szegmens működését szigorú szabályok közé szorítják, a többivel meg nem törődnek.

Az évről évre szigorodó károsanyag kibocsátási határérték betartása szinte megoldhatatlan az autó gyártók számára már a modern technológiával is.

A szívó dízeleket már régen kénytelenek voltak feladni, és mostanra már ott tartanak, hogy sorra állnak le a szívó benzines motorok beépítésével, mert a meghatározott értékeket azok sem tudják teljesíteni.

A teherhajó forgalom, repülőgépek, erőművek károsanyag kibocsátása eközben korlátozás nélkül mehet továbbra is, ott nincsenek meghatározott értékek

2020. nov. 23. 07:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 A kérdező kommentje:

A zöld lobbi tulajdonképpen betiltotta ezt a motort?

Egyébként igazad van én sem hallottam vagy olvastam repülőgépekre meg hajókra vonatkozó kibocsátási normákról, pedig azoknak óriási károsanyag kibocsátása van

2020. nov. 23. 07:56
 6/17 anonim ***** válasza:
77%
Semmi előnyük nincs a turbódízellel szemben. Lomhák, mint az állat és kegyetlen mód szennyeznek is, ami elég probléma, mert az elvárások így is majdhogynem lehetetlenek.
2020. nov. 23. 08:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:
85%

Igen, a környezetvédelem kiszorította őket. Már az Euro6-ot is nehéz tartani velük. A 95 g/km-es CO2 kvóta egy újabb szög volt ezeknek a motoroknak a koporsójában. Európában talán csak a Fiat gyárt még török 4 hengeres szívó benzin motort. Legalábbis nekem ez ugrik be.

Hogy ez jó-e így, az erősen kétséges. Azt tudni kell, hogy egy Euro 0-hoz képest egy Euro6 károsanyag kibocsájtása nagyságrendileg pár százalék. A további megszorításokkal még ezen a pár százalékon belül is század, ezred százalékokon megy a szőrözés. Ezzel nem igazán fogjuk véleményem szerint megváltani a világot. Főleg úgy, hogy ezek a szabályok csak Európára vonatkoznak. És csak közúti járművekre vonatkoznak. Mozdonyokra, hajókra, repülőkre, iparra nincs korlátozás, ahogy írják itt is. Valamint a km-enkénti CO2 grammokon(!) megy a vita, megszorításokkal, súlyos büntetésekkel fenyegetve a gyártókat. Miközben egy lakossági gázkazán tonnákat ereget ki magából teljesen kontrollálatlanul és büntetlenül. Ha légszennyezettségről beszélünk (ami félig-meddig a szakmámba vág), az emberek döntőt többségének az autók és a kipufogófüst ugrik be elsőre. Sajnos még a döntéshozóknak is. Pedig ma már teljesen hibás ez a sztereotípia.

2020. nov. 23. 08:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:
90%
4: És azt is tegyük hozzá, hogy az autók CO2 szennyezése globálisan 2-3 százalék körül mozog, szinte jelentéktelen. És a nyomorék EU képes volt kinyírni a kontinens egész autóiparát emiatt. Az a konszern fog jól járni (talán a Fiat volt), akik néhány milliárd euróért megállapodtak a Teslával, a többiek helyére pedig bejönnek majd a kínai autók. GG.
2020. nov. 23. 09:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:
65%
Gyenge teljesítmény, rossz körny. védelmi értékekkel.
2020. nov. 23. 09:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:
76%

Milyen előnyük van turbó dízelhez képest?

Alavető ok, hogy nem gyártanak az, hogy a turbós változattal jobb teljesítményt lehet elérni. A vásárlóknak meg nem mindegy, hogy 100 vagy 140 lóerő van a kocsiban.

2020. nov. 23. 09:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!