Miért nincsenek szívódizeles autók gyártva manapság,pedig rengeteg előnyük van?
Mert kb az 1.9 sdi-t se vette senki... Tudod az kell a népnek, hogy legyen szívó benzines, 130 lóerő 6000 fordulatszámon, Mind1, hogy kb olyan erős a valósan használt tartományban mint a 60 lovas sdi :(
Az előnyök meg kb senkit nem érdekelnek aki új autót vesz :(
A nagyokosok úgy döntöttek, hogy a környezetvédelmi kérdések megoldódnak attól, ha az egyébként az össz-probléma méretéhez viszonyítottan kicsi szegmens működését szigorú szabályok közé szorítják, a többivel meg nem törődnek.
Az évről évre szigorodó károsanyag kibocsátási határérték betartása szinte megoldhatatlan az autó gyártók számára már a modern technológiával is.
A szívó dízeleket már régen kénytelenek voltak feladni, és mostanra már ott tartanak, hogy sorra állnak le a szívó benzines motorok beépítésével, mert a meghatározott értékeket azok sem tudják teljesíteni.
A teherhajó forgalom, repülőgépek, erőművek károsanyag kibocsátása eközben korlátozás nélkül mehet továbbra is, ott nincsenek meghatározott értékek
A zöld lobbi tulajdonképpen betiltotta ezt a motort?
Egyébként igazad van én sem hallottam vagy olvastam repülőgépekre meg hajókra vonatkozó kibocsátási normákról, pedig azoknak óriási károsanyag kibocsátása van
Igen, a környezetvédelem kiszorította őket. Már az Euro6-ot is nehéz tartani velük. A 95 g/km-es CO2 kvóta egy újabb szög volt ezeknek a motoroknak a koporsójában. Európában talán csak a Fiat gyárt még török 4 hengeres szívó benzin motort. Legalábbis nekem ez ugrik be.
Hogy ez jó-e így, az erősen kétséges. Azt tudni kell, hogy egy Euro 0-hoz képest egy Euro6 károsanyag kibocsájtása nagyságrendileg pár százalék. A további megszorításokkal még ezen a pár százalékon belül is század, ezred százalékokon megy a szőrözés. Ezzel nem igazán fogjuk véleményem szerint megváltani a világot. Főleg úgy, hogy ezek a szabályok csak Európára vonatkoznak. És csak közúti járművekre vonatkoznak. Mozdonyokra, hajókra, repülőkre, iparra nincs korlátozás, ahogy írják itt is. Valamint a km-enkénti CO2 grammokon(!) megy a vita, megszorításokkal, súlyos büntetésekkel fenyegetve a gyártókat. Miközben egy lakossági gázkazán tonnákat ereget ki magából teljesen kontrollálatlanul és büntetlenül. Ha légszennyezettségről beszélünk (ami félig-meddig a szakmámba vág), az emberek döntőt többségének az autók és a kipufogófüst ugrik be elsőre. Sajnos még a döntéshozóknak is. Pedig ma már teljesen hibás ez a sztereotípia.
Milyen előnyük van turbó dízelhez képest?
Alavető ok, hogy nem gyártanak az, hogy a turbós változattal jobb teljesítményt lehet elérni. A vásárlóknak meg nem mindegy, hogy 100 vagy 140 lóerő van a kocsiban.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!