Na az első kettő ezt jól megmondta:DDD
A következő a helyzet, a fagyállónak két dolgot kell tudnia:
Először is állnia kell a fagyot :D
Másodszor, nem szabad a motort károsítania.
Tehát érdemes minden ősszel megnézni, hogy mennyi a fagyáspontja.
Errefelé nincsenek olyan nagy farkasordító hidegek, elég -20, -25 fokra beállítani, de ha biztosra akarsz menni, akkor felesbe keverve a tömény glikolos fagyállót desztillált, vagy ioncserélt vízzel, kb. -35 fokig jó keveréket kapsz. Ez azért már biztosan elég.
A következő, hogy megméred a pH-ját.
A semleges pH (például a tiszta vízé) hetes.
Ha ennél alacsonyabb, akkor savakról, ha magasabb, akkor lúgokról beszélünk.
A jó fagyálló folyadék pH-jának 7-8 érték közé kell esnie.
Miért?
Mert használat közben a fagyálló is öregszik, savasodik, és ha már hetes alatt van, akkor elkezdi korrodálni a motor belső vas részeit.
Viszont túl lúgos se lehet, mert akkor meg a motor alumínium részeit fogja károsítani.
Összefoglalva:
Ha ellenőrzéskor a fagyálló folyadék hideg tűrése megfelelő, a pH-ja jó, nincs minimum szint alatt, szép tiszta, nem opálos, vagy szennyezett, olajos, stb. akkor nyugodtan lehet tovább használni.
De ha a fenti kritériumok valamelyikének nem felel meg, akkor cserélni kell.
Segít a gép élettartamán, ha olyan 5 évente leengeded, átmosod a hűtőrendszert, majd visszatöltöd új folyadékkal, de nem olyan kritikus teendő, mint mondjuk az olajcsere.
Itt sokan írják hogy 10-15 évig ugyanaz az anyag van még benne, hát 5 év után már elég dzsuvásan tud kinézni a cucc.
Akiknek 17 éve bent van, ők biztosan nem mértek pH-t.
Volt olyan idősebb megrendelőnk (autószerelő műhely vagyunk) aki nem cseréltetett motorolajat évente, csak 2 vagy inkább 3-4 évente, mert meggyőződése szerint ha nem fut az autó 15e km-t, akkor márpedig jó az az olaj. "Mert így volt régen, meg még olaj sem volt..".
Erre csak annyit mondok, hogy mindenki azt csinál a saját autójával amit csak akar.
Sokan (sokszor jogosan) mondanák, hogy az autószerelő műhelynek érdeke az évenkénti olajcsere, mert bevétel. Igen, ez így van. De a tulajdonosnak is érdeke, hogy jól működjön az autója. Mert nem akkor kell szerelni az autót mikor már használhatatlan, hanem meg kell előzni a bajt. A mostani autókat nem fogom látni 30, 40 év múlva, úgy mint a jelenlegi veteránokat.
Vagy Nyugati országaink példáját követve, használjuk egy pár évig, majd leadjuk/eladjuk. Nagy részük munkaeszközként tekint rá. Ezzel sincs gond.
A mostani autók olajainak csereintervalluma után (gyári ajánlás) azt gondolom, hogy nem hogy 30, de még 15 évet sem fognak bírni teljes motorgenerál nélkül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!