B kategóriás oktatónál normális ez vagy mindegyik oktató ilyen?
Túl vagyok az első órámon a rutinpályán. Ez volt a legelső alkalom, hogy a kormány mögött ültem. Az oktató már az első 10 percben azon panaszkodott, hogy nem akarja, hogy elmenjen a hangja a sok beszédtől. Ezzel nem foglalkoztam, mert az lenne a dolga, hogy elmagyarázzon minden szükséges információt, ami a biztonságos, helyes közlekedéshez szükséges (nem?).
30 perc után egyet gondolt az oktató és az üzeneteire válaszolt, Facebook-ozott, videókat nézett a telefonján, videótelefonált és hívásokat intézett. Hívás közben nyúlt a kormányhoz és nem szólt semmit. Majd két üzenet között oltogatott úgy, hogy szinte egyáltalán nem is figyelt rám, hogy mit csinálok. Majd azért is beszólt, hogy ne legyek ideges.
Olyan érzésem volt nála, hogy azt várta el, hogy tökéletesen vezessek már az első alkalomnál. Vagy csak számomra egyértelmű, hogy az ember nem úgy ül a volán mögé, hogy legelső alkalomkor már tökéletesen tud kanyarodni, sávot tartani, helyesen kormányozni?
Érdemes lenne oktatót váltanom vagy várjak még?
(nem tudom, mennyire lényeges információ, de nő vagyok :))
u.i.: nem vette el a kedvemet az oktató a vezetéstől, mert már nagyon szeretnék a volán mögött ülni, csak a modorával, stílusával van problémám (csak nálam van ennyire magasan a szint? Elvégre nem azért fizetek ki több, mint 100.000 Ft-ot, hogy ne figyeljen rám az oktató és lekezelő, kioktató stílusban kommunikáljon velem)
Nem mindegyik ilyen, de sajnos a legtöbb igen. Mindenképpen válts oktatót, de semmi garancia nincs rá, hogy jobb lesz.
Az nálam is volt gond, hogy folyton telefonozott, meg hasonlók, viszont az esetek többségében képben volt a szituációval, hisz elég régóta oktatott, fél szemmel is meg tudta ítélni, hogy jó-e amit csinálok. Bár velem nem is volt sok gond. Egyszer viszont volt olyan, hogy telefontól felnézve hirtelen erősen lebaszott, amiért "átmentem a piroson", mert ő nem figyelve csak a pirosat látta, de a kiegészítő zöldet azt nem. Szóval nem jó dolog ez, főleg ha ez a szokás egy tuskó személyiséggel párosul (az enyém alapvetően normális volt, főleg miután kb. a 10. órán belefutottam egy defektbe és gyorsan felpakoltam neki a pótkereket, nem neki kellett 60 évesen mellette görnyedni :D)
Az én oktatóm se volt beszédes, de abban az időben még nem volt még mobiltelefon se, nemhogy okosteló.
Némaságát az első percben kivívtam, amikor elkezdte volna ismertetni a pedálokat, mondtam neki, hogy autó-motorszerelő a végzettségem.🙂 Szerencsémre szgk-at is fogadó szervizben dolgoztam, ahol udvaron belül vezettem őket, így volt rutinom.
Az igaz, hogy nem egyformák a jelöltek vezetéstanulási képességei, de mihamarabb kell érezni a jármű helyzetét, a pedálok és a botsebváltó lábbal-kézzel összehangolt mozgatását/működtetését. Ha ebbe a tanulási/gyakorlási tevékenységben az oktató durván beleszól, akkor bizony nagyon visszaveti a fejlődést. Ezért jobb, ha csöndbe van, mert pl. Y fordulásnál, hátramenetes leparkolásnál bizony nagyon kell érzékelni az autó helyzetét, és csak a manőver után magyaráz az az oktató.
Nekem a C-s oktatóm volt ilyen paraszt anno. Hogy az miket csinált, jeez!
Azonkívül, h bunkó módon beszólogatott, nem magyarázott szinte semmit, bagózott a kocsiban, hamu az ülésen, műszerfalon, stb. Valszeg az órát is megtekerte, mert egy ezer éves pofozós Ivecoval mentünk, és nem volt benne még 500 ezer km sem, pedig vmi fuvarozó cégtől lett "leselejtezve" a kocsi:D
Jah, meg a legjobb. Ki van égve az egyik tompított, ne kapcsoljam már fel, míg nem érünk ki a tanpályáról, nehogy a vbiztos észrevegye... :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!