Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kamionokban milyen fékolaj...

Kamionokban milyen fékolaj van? Vagy az légfékes, és abba nem kell,azért sziszeg?

Figyelt kérdés

2020. nov. 16. 07:32
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Légfékes.
2020. nov. 16. 07:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
17%
a levegő csak rásegítés, fék"olaj "működteti a kamion fékmukahengereit. A levegő nem alkalmas erre, mert össznyomható, a fékfolyadék nem. A sziszegés a fékpdál felengedése, kompresszor lefújása miatt lehet
2020. nov. 16. 07:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
Értem,👍
2020. nov. 16. 08:01
 4/9 anonim ***** válasza:

Nincs benne fékolaj.

[link]

2020. nov. 16. 08:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%

A munkahengerek is levegővel kűködtetik a fékpofákat/betéteket teherautóknál.

A hidraulikus meg azért hidraulikus, mert kis méretű, kis helyen elfér a légfékessel szemben.

Teherautónál azért nem alkalmaznak hidraulikust, mert rengeteg fékolaj kellene hozzá, orrán száján eresztene az egész a nagy méret miatt, forrósodna üzem közben.

Ott még a kuplung is levegős mechanikus váltónál, ami véleményem szerint elég elbszott egy dolog....

2020. nov. 16. 08:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%

A 2. tök hülyeségeket ír.

Az olaj levegő kombi azt hiszem csak az IFÁ-kon volt.

Légfékes minden kamion.

Persze van aki a kis autókat (3.5 t alatti) is kamionnak csúfolja, azok talán olajosak .

2020. nov. 16. 09:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Nem csak azért nem alkalmaznak hidraulikus féket teherautón, mert nagy térfogatú hidraulika kellene hozzá. A hagyományos, lábbal taposós hidraulikus fékrendszerben fékteljesítményt csak a vezető lába fejt ki, erre segít rá a vákuumos fékszervó. Ez a teljesítmény egy 40 tonnás nyerges szerelvény megfékezéséhez kevés.

A légféknél a sűrített levegő fékez, a vezető a fékpedálhoz kapcsolt fékszeleppel csak szabályozza a teljesítményt. Megoldható lenne a fékezés nagynyomású olajjal is, de a sűrített levegőnek nem kell visszatérő ágat kiépíteni (a fékezés végén elengeded, azt' hadd sisteregjen), ezzel együtt nem kell annyit foglalkozni a szűréssel, hűtéssel és a vontatmány csatlakoztatása is egyszerűbb, mert nem kell légteleníteni.

Egyébként a fenti indok miatt levegős a kuplung is a kéziváltós teherautókon és autóbuszokon: a motor nyomatéka óriási, így nagy terhelhetőségű tengelykapcsoló kell hozzá, aminek a működtetéséhez nagy erő szükséges. Ha ezt az erőt csak a vezető lábával kívánjuk legyőzni, akkor két lehetőség van: vagy rövid úton, nagy erővel, vagy hosszú úton, kis erővel kell taposnia Jóskának a kuplungpedált, mert az emelők már csak ilyenek. A pedál úthossza viszont nem növelhető korlátlanul, mert ha Jóskának a kiemelést vállmagasságból kell indítania és nyújtott lábbal kell befejeznie, nem fog örülni. Ahhoz, hogy a pedálút ergonomikus mértékű legyen, rásegítés kell, azt pedig levegővel a legegyszerűbb megoldani, ha már a fék miatt úgyis kell, hogy legyen préslevegő a járművön.

2020. nov. 16. 09:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
8%
Az üzemi fék levegős, de pl. a retarder simán lehet olajos (hidrodinamikus).
2020. nov. 16. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
100%
Az olaj szerepét a sűrített levegő veszi át. Emiatt van, hogy sok állás után járatni kell a kamionokat egy helyben (főleg a régieket, amelyek már eresztik a nyomást), amíg feltermelik a megfelelő nyomást a kompresszorok. Addig automatikusan a fékbetétek a tárcsához tapadnak, és nem tudsz elindulni. A légfék miatt teljesen más a karaktere egy busz, vagy egy kamion fékpedáljának. Nagyon nehéz finoman adagolni, sokkal hirtelenebb, érzékenyebb, mint a fékolajos személyautók. Aki életében először vezet kamiont, vagy buszt, az első fékezés mindig egy "majdnem lefejelem a szélvédőt" típuső fékezés lesz.
2020. nov. 16. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!