Hogyan lehet egy Daewoo Tico fékrendszerét
légteleníteni?
Figyelt kérdés
Egy több mint egy éve leállított Tico fékrendszerét szerettem volna új fékolajjal feltölteni. A tartályt feltöltöttem majd elkezdtem pumpálni a féket. A munkahengereknél lévő légtelenítők megnyitásával feltöltöttem a fékrendszert. Azonban hiába pumpáltam a fék nem akart felkeményedni. Kicseréltem a fő fékhengert, a munkahengereket de semmi változás. A fékrendszer jó nem ereszt sehol,a tartályból nem hiányzik az olaj. Mi lehet a hiba ?
#Daweoo Tico
2020. nov. 14. 14:18
1/8 anonim válasza:
A légtelenítésnek nem csak a pumpálás a lényege. Két ember kell hozzá. Az egyik felpumpál, majd erősen nyomva tartja a féket, miközben a segédje kerékről kerékre egy pillanatra megnyitja a légtelenítőcsavart, ahol a levegő kijön. Amikor már csak olaj spriccel, ott nincs több levegő. Ezt minden keréknél.
2020. nov. 14. 14:20
Hasznos számodra ez a válasz?
2/8 A kérdező kommentje:
Így tettem. Már több mit 40 éve javítgatok, karbantartom a saját autóimat nagyjából tisztába vagyok az általános szabályokkal, de ilyet még nem tapasztaltam. Igaz eddig nem volt Daewoo autóm. Valami speciális dologra gondolok ami csak erre a márkára áll.
2020. nov. 14. 14:28
3/8 anonim válasza:
A sorrendre is figyeltél?
Nálam pl, bal elsővel kell kezdeni majd bal hátsó, jobb első, jobb hátsó.
"A munkahengereknél lévő légtelenítők megnyitásával feltöltöttem a fékrendszert"
Ezt nem nagyon értem.... fecskendővel nyomtad be onnan a fékfolyadékot?
2020. nov. 14. 15:07
Hasznos számodra ez a válasz?
4/8 A kérdező kommentje:
Az én autóm 94 -es évjáratú. A fő fékhenger 3 csatlakozású. 2 csatlakozás az elsők 1 pedig a hátsó kerekekhez megy. A légtelenítést én a jobb első kerékkel kezdtem, majd a bal első és utána a hátsók. Hátul úgy van, hogy egy fékcső megy hátra a jobb hátsó kerékhez ahol a munkahengerbe csatlakozik, majd a munkahenger másik csatlakozójáról megy a bal hátsó kerékhez. Itt van a légtelenítő csavar. Ez gyárilag van így mert a hátsó munkahengereket úgy kaptam, hogy a jobb oldalin csak a 2 csatlakozó van a bal oldalin meg egy csatlakozó és egy légtelenítő csavar. A feltöltést úgy végeztem, hogy kinyitottam a légtelenítő csavart és a feltöltött tartályból pumpáltam az olajat amíg csak az olaj jött közben mindig utána töltöttem az olajat.Így jártam el minden keréknél. Eztán viszont nem keményedett fel a fék. Nem értem, hogy miért ! Először a fő fékhengerre gyanakodtam de amikor beszereltem a vadi újat ugyan így viselkedett. Lövésem sincs, hogy mitől van ez.
2020. nov. 14. 16:24
5/8 anonim válasza:
Az a hátsó megoldás nem semmi :D
Pedig valahol ott levegőnek kell lennie, gyanús a jobb hátsó.
2020. nov. 14. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
6/8 anonim válasza:
Hát te pedig valamit nem jól csinálsz, mert érthetetlen amiket írsz.
" A feltöltést úgy végeztem, hogy kinyitottam a légtelenítő csavart és a feltöltött tartályból pumpáltam az olajat amíg csak az olaj jött közben mindig utána töltöttem az olajat. "
EMber !!!.
Először feltöltöd a tartályt, majd pumpálod amig nem lesz kemény és valaki pedig kinyitja a légtelenitő csavart és kimegy belőle a levegős olaj.
Majd vissza húzza és kezditek előlről.
Nem is értem hogy pumpálhatod a tartályból.
2020. nov. 14. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?
7/8 A kérdező kommentje:
6 -os. Természetesen úgy csináltam, hogy feltöltöttem a tartályt, pumpáltam a féket de mivel nem keményedett fel ezért egy idő után az unokám kinyitotta a légtelenítő csavarokat a fenti sorrendbe amíg nem jött az olaj levegő nélkül mindenhol. Ezután több mint száz pedál lenyomás után sem keményedett fel. Arra gondoltam, hogy nem a fékrendszer hidraulikus részében van a hiba hanem a szervóban. Létezik a szervónak olyan meghibásodása, hogy a pedál érőt csak mérsékelten adja át ? Annyit át ad, hogy az olajat a légtelenítőkön keresztül átnyomja de a munkahengereket már nem tudja megmozdítani. Nem ismerem a szervók működését ezért nem tudom van - e ilyen meghibásodási jelenség ?
2020. nov. 15. 02:24
8/8 anonim válasza:
A szervónak semmi köze hozzá, főleg meg álló motornál.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!