Hogyan működik a 4x4 a Dacia Dusterben?
Valahol hallottam, hogy csak kb. 30 km/h-ig működik a 4x4, utána csak az első kerekek hajtanak. Ez igaz?
És ha igen, más márkánál is így működik az összkerékhajtás?
Egy 3 állású tekerő van:
2WD: Csak az első kerekek hajtanak.
Auto: Alapból az első kerekek hajtanak, ha kipörögnek a kerekek, akkor hajtja a hátsó tengelyt is.
4WD LOCK: Folyamatosan hajt mindkét tengely. Mivel a két tengely között nincs differenciálmű, ezért csak hóban, sárban szabad használni, szilárd úton tilos.
Ha sokáig 30 km/h felett mész, akkor pár perc után kikapcsolódik, ha a 60 km/h-t túlléped, akkor azonnal kikapcsol.
Haldex-kuplungos összkerékhajtás van a Duster alatt, ez alapesetben az első tengelyt hajtja, csak akkor küld hátra nyomatékot, ha az első kerekek megcsúsznak. Úgy tudom, a 4x4 LOCK (rögzített 50-50%-os elosztás) esetén van felső sebességhatár.
Az összkerékhajtási rendszerek egyébként sokfélék, kár is lenne mindegyik márka megoldásait felsorolni. Van, ahol állandóan hajt mind a négy kerék, máshol egy tengely mindig hajt (általában a hátsó) és te kapcsolod kézzel a másikat és olyan is akad, ahol egy tengely mindig hajt és szükség esetén kapcsolja a viszkó- vagy Haldex-kuplung a másikat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!