Egy mai suzuki/dacia egy 80-90 éves mercedes szintjén van?
Egy suzuki és egy dacia nem abban az ársávban van, mint egy mercedes. Értelemszerűen minél drágábban adnak valamit, annál jobbat, modernebbet rakhatnak az autóba.
A másik fele, pedig, hogy minél egyszerűbb a technika, annál tartósabb és megbízhatóbb, ugyanis a modern kütyük előbb-utóbb meghibásodnak és azt a rossz jelet továbbítják a további 30 vezérlőnem, és akkor már nem fog jól működni az autó. Nem is beszélve arról, hogy egy kis párától hibás infót adhat tovább. Szerintem inkább legyen egyszerű és elvigyen A-ból B-be 30 évig, minthogy hú stabil 160-nál, aztán garancia lejártakor mehet a szervizbe mondjuk turbófelújításra ami nem 2 forint.
Alap felszereltségű olcsó kisautókat, kis motorokkal nem arra gyártják, hogy 250-nel zúzz velük az Autobahnon. Nyilván lehetne ezekbe is komolyabb futóművet tenni és 3 literes triturbós motort. Csak minek, ha a célközönség soha nem használná ki?! A másik, hogy ha ezeket pakolnád bele, nem hoznád ki 3-4 millióért a szalonból, így elveszne ezeknek az autóknak a legnagyobb előnye: az olcsósága.
Szóval így szerintem nem lehető őket összehasonlítani: egy olcsó alap Dacia gyártásánál teljesen mások a szempontok, mint egy nagy utazó Mercinél.
láttam Esztergomban, hogy mi a különbség hazai árusításra gyártott, és német-norvég-angol exportra gyártott szwift között..
Ugyanez fordult elő a mercedesznél is, vagy bizonyos fiat típusoknál.
A volt szocialista blokk országaiba szállított olcsósított merciket például indiában gyártották. Meg is látszott. A fiatnak is volt ilyen szériája..
A szomszéd csak azt látta, hogy a másik szomszédnak is új mercije van...(azt nem, hogy szarabb)
Amúgy minden a beépített alkatrészek minőségén múlik. A gyengébb mehet a szocialista blokkba, a jobb minőség, meg abba a szériába amit nyugaton megfizetnek.
Kicsit olyan ez a kérdés, mintha azt kérdeznéd, hogy miért kaphatók alacsony minőségű élelmiszerek a Tescoban, amikor már 2000 éve is voltak jobb kaják mint a Tesco párizsi.
A Suzuki/Dacia/stb szándékosan gyártanak alacsony költségű, kisteljesítményű, olcsó alkatrészekkel működő autókat, hogy olcsón tudják eladni őket kispénzű vásárlóknak. Ha akarnának, probléma nélkül tudnának Lamborghini szintű autókat gyártani, csak senki nem venné meg -- mert mit ad Isten, annyiba kerülnének mint a Lamborghinik :)
Ettől függetlenül pár dologban viszont ma a legolcsóbb kategóriájú autók is fejlettebbek, mint a 30-40 éves csúcstechnológia: vezetésasszisztens rendszerek, biztonságosabb kaszni, hatékonyabb energiafelhasználás.
9es
2005ös Lexus és mondjuk egy 2005ös Audi A6 közül a Lexus lesz jobb? LOOOL :))
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!